رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ آبان ۱۳۹۳

سند جامع گردشگری گلستان نیاز به بازنگری دارد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر ۱۳۹۳/۰۸/۱۷-به گزارش خبرنگار مهر، رضا مروتی در نشست کارگروه گردشگری که عصر شنبه به منظور بررسی سند جامع گردشگری گلستان در ساختمان سازمان همیاری شهرداری های استانداری برگزارشد، درمورد واگذاری و تفاهم نامه های اجاره زمین ها در شهرستان ها گفت: برای توسعه گردشگری باید با سازمان ها و ارگان های مختلف هماهنگی لازم انجام شود.

وی درمورد سند جامع گردشگری گفت: دو ماه تاریخ جلسه بررسی سند جامع گردشگری را به تعویق انداختیم زیرا سندی که تهیه شده علی رغم تلاش ها و همکاری های مسؤلین دارای نقایصی است که باید برطرف شود.

وی افزود: من تقاضا دارم که این سند چندین بار ویرایش شود، این سند یکی از مهم ترین سندهای استان است لذا نیاز است که بیشتر بررسی شود.

مروتی خواستار آسیب شناسی در حوزه گردشگری استان شد و افزود: آب منطقه ای استان یکی از شاخصه هایی است که باید در سند جامع گردشگری استان دیده شود. علاوه براین نقش شهرداری ها و سیمای شهرهم در این سند جامع وکامل دیده شود، زیرا بخش گردشگری به مراتب مهم تر از سایر بخش های دیگر است.

وی تصریح کرد: استان گلستان مسیر گردشگری به استان خراسان رضوی است و ما می توانیم از این طریق گردشگران زیادی را به سمت استان خود جذب کنیم.

معاون عمرانی استانداری گلستان اظهار کرد: در تنظیم سند باید ظرفیت های کشورهای همسایه ما مثل ترکمنستان، قزاقستان و ارمنستان و استان های همجوار مانند مازندارن هم بررسی شود.

وی اظهار کرد: با توجه به آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی که در کشور از جمله در استان گلستان وجود دارد باید از ظرفیت گردشگری استان های همسایه هم استفاده کرد.

وی ادامه داد: گرگان جز ناهارخوران مکان های گردشگری زیادی دارد که متأسفانه دیده نشده است و این موضوعات نیاز به بررسی بیشتری دارد.

مروتی در بحث آموزش و مشارکت های اجتماعی گفت: تقریبا همه دستگاه ها متکی به منابع مالی هستند که متأسفانه امروزه منابع مالی دیگر جوابگوی نیازها نیست؛ در بحث گردشگری باید نقش مشارکت های مردمی بیشتر دیده شود و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایر بخش ها حضور ونقشی پررنگ داشته باشد.

وی اظهار کرد: استان گلستان یکی از موفق ترین تجربیات را در بحث مشارکت های مردمی و اجتماعی دارد و این فضا باید عمومی شود.

وی افزود: تمام طرح هایی که در شهرداری وجود داشت محرمانه بود ولی با تشکیل سند جامع شهرداری این موضوع عمومی شد، به نظر من این طرح ها باید بازشود و گام به گام با مردم درمیان گذاشته شود تا مردم هم نظر بدهند.

مروتی خاطرنشان کرد: در بخش استفاده از ظرفیت های علمی و گردشگری حوزه ها محدودند و متأسفانه ما در بخش گردشگری و میراث فرهنگی درکشور بسیار ضعیف هستیم، اما دربخش عمرانی و ساخت و ساز بهترین مشاوره ها راداریم و باید بگویم که ما همه جوره در حال سرمایه گذاری هستیم.

IMG16173468 سند جامع گردشگری گلستان نیاز به بازنگری دارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *