رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ آبان ۱۳۹۳

اجرای ۳۰پروژه گردشگری در استان گلستان

اشتراک گذاری

تاریخ خبر ۱۳۹۳/۰۸/۱۷-به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، قربان عباسی ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان گلستان، اظهار کرد : از ۳۰ پروژه‌ای که برای سال آینده در نظر گرفته شده تاکنون ۱۰ پروژه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال معرفی شده است.

وی با اشاره به تدوین سند جامع گردشگری استان گلستان افزود: این سند بر مبنای سند چشم انداز، برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه، سند آمایش سرزمینی و دیگر اسناد بالا دستی تدوین شده است.

عباسی تصریح کرد: براساس این سند پیش بینی شده که یک هزار و ۵۰۰ اثر در گلستان شناسایی شوند که هم‌اکنون ۸۵۰ اثر در استان شناسایی شده که ۶۰۷ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: معرفی ده شرکت خدماتی مسافرتی برای خرید اتوبوس از دیکر اهداف این سند است و هم اکنون ۶۰ دفتر در استان فعال هستند که تاکنون ۳ دفتر به میزان سه هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

عباسی گفت: دیوار تاریخی گرگان یک پروژه شاخص است و امروز هیئت انگلیسی برای کاوش این دیوار وارد استان می شوند تا اقدامات لازم برای ثبت جهانی این دیوار انجام شود.

وی گفت: ۴ پروژه دیوار گرگان، تپه تورنگ تپه، شهر تاریخی جرجان و میل رادکان در لیست ثبت جهانی هستند که دیوار گرگان هم‌اکنون در فهرست موقت یونسکو ثبت شده است.

عباسی تصریح کرد: از دیگر برنامه ها و اهداف سندجامع گردشگری استان گلستان، ایجاد و احداث موره های مختلف است که موزه میراث روستایی، سایت موزه شهرباستانی جرجان، موزه باستان شناسی ، موزه سنگ و گوهر، موزه اسناد، کاخ موزه آقا محمد خان، موزه زمین شناسی، اکو موزه و موزه فرش از جمله موزه هایی است که در استان گلستان احداث می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۰ نزدیک به ۷ اثر مرمت شده در استان داشتیم که براساس برنامه در سال ۹۴ به ۲۱ اثر می‌رسد و تعداد ۸ اثر خریداری شده در سال ۹۰ نیز به ۱۳ اثر در سال ۹۴ می‌رسد.

عباسی اظهار کرد: تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها در سال ۹۰ حدود ۱۲۶ هزار و ۷۹۶ نفر بود که این میزان در سال ۹۴ باید به ۱۷۵ هزار و ۳۴۰ نفر برسد و بازدیدکنندگان خارجی نیز در سال ۹۰ تعداد ۳۹۰ نفر بودند که باید به ۷۵۰ نفر در سال ۹۴ برسد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های مهم در سند جامع گردشگری استان گلستان حمایت از انجمن‌های میراث فرهنگی، طراحی فضای مناسب در وب‌سایت و امکان بازدید مجازی، تهیه اطلس جامع میراث فرهنگی، طراحی شبکه استانی پایش الکترونیکی موزه‌ها، کنترل قیمت محصولات صنایع دستی، افزایش فروش از طریق فضای مجازی ، ایجاد کارگاه بسته‌بندی و برند سازی محصولات و احیای رشته‌های صنایع دستی منسوخ شده است که در حال پیگیری است.

عباسی تاکید کرد: ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای پروژه‌های گردشگری و تاسیسات گردشگری در استان گلستان در نظر گرفته شده که بخشی از این اعتبار برای احداث ۱۵ هتل و هتل آپارتمان تخصیص می‌یابد.

139304231544041913206093 اجرای 30پروژه گردشگری در استان گلستان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *