جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سفر راحت‌ با اتوبوس همراه کودکان

تاریخ بروزرسانی :
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

به همراه بردن بچه ها در تمامی مسافرت ها یک معضل برای پدر مادرها محسوب می شود. گریه، بی خوابی، اذیت و سروصدا از جمله مشکلات مشترک پدرمادرها در طول سفر با فرزندان کوچکشان است. اما با توجه به یک سری اصول راحت می توان سفر با کودکان را به شکلی جذاب و بی دردسرتری سپری نمود تا نه تنها والدین بلکه همسفران نیز اذیت نشوند. در این نوشتار می توانید اطلاعات و پیشنهادهایی برای سفر همراه با کودکان را مطالعه نمایید.
تصور کنید که بلیط اتوبوس شیراز تهران را خریداری نموده اید و سوار اتوبوس شده اید. از مهم ترین اصولی که در سفر با اتوبوس باید رعایت شوند احترام به مسافران دیگر، آرام صحبت کردن، رعایت بهداشت و همچنین معطل نکردن افراد در توقف‌های اتوبوسی است. اما کودکان در دنیای ساده و بی قانون خود سر می کنند و نمی توان این اصول را به آن ها تحمیل کرد. حال باید چه اقدامی انجام داد؟ با ما همراه باشید.

سفر با اتوبوس کودکان سفر راحت‌ با اتوبوس همراه کودکان

تکنیک هایی برای سفر راحت‌ با اتوبوس همراه کودکان

در ادامه می خواهیم به یک سری از مهم ترین اقداماتی که باید در سفر با کودکان از آن ها آگاه باشید بپردازیم.

ایمنی حرف اول را می زند

درصورتی که کودک‌ آن قدر بزرگ شده که می‌تواند به تنهایی روی صندلی اتوبوس بنشیند باید برای او نیز بلیط اتوبوس جداگانه بخرید. والدین باید پس از سوار اتوبوس شدن کودک را روی صندلی مستقر کرده و سپس حتما کمربند ایمنی او را ببندند. اگر کودک در طول سفر خواست که از صندلی خارج شود تا حد امکان این اجازه را به او ندهید چراکه کار خطرناکی است. برای جلوگیری از کسل شدن یا قهر کردن کودک باید در زمان هایی که اتوبوس متوقف می‌شود حتما به همراه کودک‌ از اتوبوس خارج شده، قدم بزنید و اجازه بدهید کمی بدود. در صورتی که قصد سفر به اصفهان را دارید به شما توصیه می شود که حتما مقاله ی « راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس » را مطالعه نمایید تا با آگاهی بیشتر برای این سفر آماده شوید.

سرگرمی را فراموش نکنید!

اگر سفری طولانی را در پیش دارید حتما باید سرگرمی برای کودک‌ درنظر داشته باشید. اگر در سرگرم کردن کودک خود مشکل دارید می توانید بلیط اتوبوس را برای شب خریداری نمایید تا کودک بیشتر بخوابد. در غیر این صورت با اسباب‌بازی‌ می‌ توانید او را سرگرم و خوشحال نگه دارید بنابراین اسباب‌بازی‌ موردعلاقه و سرگرم کننده کودک را همراه داشته باشید. به عنوان مثال مدادرنگی و دفتر، عروسک های بی صدا و غیره.

خوراکی‌های خوشمزه

اگر اتوبوس انتخابی شما پذیرایی داشته باشد می توانید برای میان وعده کودک میوه که برای کودکان مفید است را در نظر داشته باشید. اما در صورتی که اتوبوس از این امکانات برخوردار نباشد والدین باید به اندازه کافی برای کودکان خود خوراکی های سالم و همچنین موردعلاقه کودک را تدارک ببینند. در این صورت هم گرسنگی کودک رفع شده و هم برای چند دقیقه سرش گرم می شود. میوه های خشک، آجیل و غذاهای سبک گزینه های خوبی هستند. سعی کنید از خوراکی های ناسالم و شور دوری کنید تا احتمال حال تهوع و همچنین تشنگی زیاد را به حداقل برسانید.

کودکان اتوبوس سفر راحت‌ با اتوبوس همراه کودکان

حتما آب همراه داشته باشید

نوشیدن ‌آب آن هم درباره کودکان در حال سفر موضوع بسیار مهمی است. به همین دلیل باید حتما برای کودک‌ آب کافی همراه داشته باشید. البته زیاده روی در آب نوشیدن هم باعث دردسرتان می شود چراکه توالت رفتن در سفر با اتوبوس راحت نیست بنابراین حواستان به میزان آب مصرفی کودک باشد.

شانس تماشای طبیعت را از دست ندهید

حتما پرده اتوبوس را کنار جمع کنید تا کودک‌ بتواند بیرون را تماشا کند و فراموش نکنید که در توقف ها با کودک قدم بزنید. این یک فرصت خوب برای آشتی با طبیعت و حس کردن آن برای کودک و دور کردن او برای چند ساعت از زندگی شهری و تکنولوژی است. به عنوان مثال در سفر با اتوبوس به مشهد می توانید به همراه کودک خود از پنجره طبیعت را تماشا نمایید و زمانی که اتوبوس توقف می کند حتما در قدم زدن یا دویدن او را همراهی کنید.
مقالات مرتبط : راهنمای سفر زمینی به مشهد با اتوبوس

تعویض پوشک کودک در اتوبوس!!!

به منظور رعایت حقوق سایر مسافران کارهایی مثل تعویض پوشک کودک را به هیچ عنوان در اتوبوس انجام ندهید. شما می توانید برای تعویض پوشک از توقف‌های اتوبوس استفاده نمایید.

مشکلات کودکان در اتوبوس سفر راحت‌ با اتوبوس همراه کودکان

حالت تهوع کودک در اتوبوس

یکی از معمول ترین مشکلات سفر کودکان در سفر با اتوبوس حالت تهوع است. برای جلوگیری از این مشکل استفاده از قرص‌های ضد تهوع بهتری کار ممکن است. هرچند این قرص‌ها ضرری ندارند اما بهتر است پیش از مصرف حتما با پزشک‌ مشورت نمایید. درصورتی که کودک شما همیشه در سفر زمینی دچار تهوع می شود به هیچ عنوان نگذارید به کتاب، تبلت و گوشی خیره بماند.

تنظیم خواب کودک

قبل تر ذکر کردیم که بهتر است بلیط اتوبوس خود را برای شب خریداری کنید تا کودک‌ در اتوبوس بخوابد. به منظور اینکه کودک در اتوبوس راحت و سریع بخوابد می توانید پیش از سفر او را کاملا خسته کنید. به عنوان مثال می توانید اجازه ندهید که صبح روز سفر یا بعد از ظهر آن بخوابد یا حتی چرت بزند. با استفاده از این اقدامات می‌توانید خواب او را تنظیم کرده و همچنین مانع از کلافگی او در سفر شوید. از همراهی شما ممنونیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد