رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

جاهای دیدنی رامسر که حتما باید از آن‎ها دیدن کرد

اشتراک گذاری

تلاقی کوه و دریا در شمال کشور و در مسیر جاده چالوس- رشت و در غرب مازندران شهری را به وجود آورده که این روزها با نام عروس استان شناخته می‏‎شود. رامسر که بیشتر به خاطر تله‎کابین و کاخی که دارد شناخته شده اما مقاصد دیگری هم دارد که تماشای آن‎ها خالی از لطف نیست. به همین خاطر قصد داریم تا جاهای دیدنی رامسر را به شما معرفی کنیم.

قلعه ی مارکوه را از دست ندهید

رامسر فقط سرسبزی و جنگل و دریا نیست! تعدادی جاذبه‎ی تاریخی هم در این شهر وجود دارد که حتما باید از آن‎ها دیدن کنید. قلعه‎ی مارکوه به دوران قبل از ورود اسلام به ایران باز می‎گردد. جدای از این که وقتی وارد قلعه شوید منظره‎ی بی‎نظیری از کوه و دریا را مشاهده خواهید کرد، بلکه مسیر بالا رفتن از قلعه پلکانی است و هیجان زیادی دارد.

قلعه مارکوه

پل معلق رامسر برای دوست‎داران هیجان

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر، پل معلق آن است که شاید در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد اما هنگامی که با تجهیزات ایمنی روی آن خواهید رفت بعد از مدتی ترس‎تان کامل از بین می‎رود. این پل در دل جنگل جای گرفته و آنچنان شما را مسحور خود می‎کند که احتمالا دل‎کندن از آن برای‎تان سخت خواهد شد.

پل معلق رامسر

آبشار ایج برای آب‎بازی های تابستانی

حس لمس آب سرد و یخ که از ذوب شدن برف‎های کوه خشم‎چال سرچشمه گرفته قطعا می‎تواند این آبشار را به یکی از جاهای دیدنی رامسر تبدیل کند. این تفریح خصوصا در فصل تابستان بسیار جالب‎تر خواهد بود. حفره‎هایی مشابه غار نیز در کنار این آبشار قرار گرفته که می‎تواند برای دوستداران طبیعت جالب باشد. از آنجایی که این جاذبه کمی از فضای شهری به دور است می‎توانید با اجاره ویلا رامسر در حوالی همین مناطق، دسترسی را آسان‎تر کنید.

آبشار ایج

چشمه های آب‎گرم رامسر؛ هم فال و هم تماشا

حالا که برای تفریح و گردش به رامسر آمده‎اید، بهتر است که کمی هم به فکر سلامتی و درد ستون فقرات خود باشید! رامسر چشمه‎های آب‎گرم بی‎نظیری را در خود جای داده که همگی حاوی املاح معدنی همچون سولفور هستند. تعدادی استخر شنا هم در این مناطق ساخته شده تا استفاده از این منبع طبیعی برای همگان آسان‎تر شود.

آبشار ازارک برای سنگ پشتی ‎ها

اگر به منطقه‎ی سنگ‎پشت رامسر رفتید، پس آبشار ازارک را هرگز فراموش نکنید. یک آبشار بلند که از رشته‎کوه البرز سرچشمه گرفته و البته اطراف آن هم با پوشش‎های گیاهی متنوع تزئین شده. اگر از کسانی هستید که طبیعت‎گردی را می‎پسندید، پس این آبشار را هم در لیست جاهای دیدنی رامسر قرار دهید.

دریاچه ی قو، مصنوعی اما دیدنی

خیلی عجیب است که با وجود این همه جاذبه‎ی طبیعی، اقدام به ساخت دریاچه‎ی مصنوعی در رامسر کرده‎اند! اما همین دریاچه‎ی مصنوعی هم که در نزدیکی جواهرده جای گرفته، زیبایی‎های خاص خودش را دارد. البته برای ورود به آن بایستی هزینه‎ای را بپردازید که این هزینه صرف جمع‌آوری زباله‎ها می‏‎شود.

دریاچه قو

سخن پایانی

عموما اواسط بهار تا اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به رامسر است. در این زمان جاهای دیدنی رامسر در اوج زیبایی و کمال خود جای گرفته‎اند. بنابراین اگر قصد شمال‎گردی دارید، حتما رامسر را هم در لیست خود قرار دهید.

           
نویسنده :
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *