جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کانادا

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اسفند ۱۳۹۷

مهاجرت به کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت دارند جزو گزینه های اول بشمار میرود. کانادا به جز گزینه آب و هوا از نظر سایر شرایط برای مهاجرت بسیار ایده است ( این کشور به علت نزدیک بودن به قطب شمال دارای اقلیم سرد و خشک است).اولین نکته اینکه کانادا کشوری مهاجر پذیر است و برخی از ایالت های این کشور برای تامین نیروی کار و سرمایه خود، درهایی باز به سوی مهاجران دارند.

از نظر اقتصادی نیز کانادا کشوری مرفه است که آینده ای نوید بخش را برای مهاجران ترسیم میکند. کانادا کشور مدرن و پیشرفته ای بشمار میرود که از نظر امکانات علمی و رفاهی تامین کننده بالاترین نیازهای شهروندان خویش است.

دانشگاههای این کشور در سطح بین الملل از جایگاه علمی پذیرفته شده و بالایی برخوردار هستند و دانشجویان بین المللی زیادی در این دانشگاهها تحصیل میکنند و سالانه بسیاری از همین دانشجویان به واسطه مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا میتوانند از اقامت دائم این کشور برخوردار شوند و از این طریق به کانادا مهاجرت کنند.

تحصیل در کانادا تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کانادا

امکان کسب اقامت کانادا از طریق تحصیل

قوانین مهاجرت پذیری استان های مختلف و متفاوت است و برخی استانها برای اقامت پس از تحصیل برنامه مدونی دارند. این مورد بیشتر برای دانشجویان ارشد و دکتری قابل استفاده است.
برای ارسال درخواست تحصیل در کانادا ابتدا باید ویزای تحصیل در کانادا را کسب کنید و دوره تحصیل خود را سپری نمایید.
شما با کسب ویزای مهاجرت تحصیلی به کانادا تنها اجازه دارید در طول مدت تحصیل خود در این کشور اقامت کنید و پس از اتمام دوره تحصیل باید این کشور را ترک نمایید. فقط در صورتی میتوانید به اقامت خود در این کشور ادامه دهید که مجوز دیگری را دریافت کرده باشد.
برای مثال میتوانید پس از اتمام دوره تحصیل خود درخواست مجوز کار دهید. اگر شما در یک دانشگاه خوب و معتبر تحصیل کرده باشید و البته طول دوره شما بیشتر از ۸ ماه بوده باشد، میتوانید تقاضای مجوز کار بعد از تحصیل بدهید.
به واسطه این مجوز فرد اجازه دارد به اندازه طول مدت تحصیل خود (معمولا ۳ سال) در کانادا مشغول به کار شود.
در عین حال اگر از یک کارفرمای کانادایی معتبر و خوب دعوت به کار شوید، امید شما برای کسب اقامت دائم زیاد خواهد بود.
در ضمن گزینه “تجربه کانادایی” نیز به مهاجرت و کسب اقامت شما کمک خواهد کرد. افرادی که حداقل به مدت یک سال در کانادا مشغول کار باشند میتوانند از طریق سابقه خود درخواست اقامت بدهند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

در ابتدا به یاد داشته باشید که دانشگاههای کانادا خصوصی هستند و بسته به سطح تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شهریه تحصیل شما متغیر خواهد بود. هزینه های زندگی از جمله مسکن و پوشاک و خورد خوراک را نیز باید در نظر داشته باشید.
در عین حال در سال اول تحصیل در کانادا، شما اجازه کار بیشتر از بیست ساعت در هفته را نخواهید داشت. پس شرط اول اقدام به اخذ ویزای تحصیلی در کانادا داشتن تمکن مالی خواهد بود.
در مرحله بعد باید از یک دانشگاه معتبر پذیرش تحصیلی بدست آورید. برای اینکار ابتدا باید دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و درخواست بدهید. دانشگاه بر مبنای نمرات پایه تحصیلی قبلی، مدرک آیلتس (برای لیسانس نمره ۶، برای فوق لیسانس نمره ۶.۵، و برای دکتری نمره ۷ آیلتس لازم است) و سایر شرایط مختص هر دانشگاه در مورد پذیرش شما تصمیم گیری میکند.
در صورت کسب پذیرش از دانشگاه میتوانید به سفارت مراجعه کرده و درخواست مهاجرت تحصیلی به کانادا کنید. در بررسی صلاحیت شما برای کسب ویزای تحصیلی داشتن عدم سوء پیشینه و داشتن گواهی سلامت جسمی و روانی ضروری است.

در عین حال باید هزینه های یک سال زندگی و شهریه یک سال اول را در حساب بانکی خود داشته باشید تا اثباتی بر تمکن مالی شما باشد همچنین مبلغ مشخصی را هم باید بابت هزینه های بررسی به حساب سفارت واریز کنید.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز نامه درخواست است که باید هدف خود را از درخواست ویزای تحصیلی توضیح دهید.

کانادا تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کانادا

تحصیل دندان پزشکی در کانادا
از مناسب ترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته داندان پزشکی، کشور کانادا می باشد که در زمینه های مختلف رشته های پزشکی، به خصوص دندان پزشکی، از بالاترین و با کیفیت ترین دانشگاه های دنیا برخوردار می باشد.
این کشور با ارائه مدارک معتبر تحصیلی بین المللی، از جمله کشورهایی است که با ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی مناسب به متقاضیان، زمینه های حرفه ای و شغلی آنها را تضمین می نماید.

شرایط پذیرش و تحصیل دندان پزشکی در کانادا
کلیه متقاضیان پذیرش و تحصیل دندان پزشکی در کانادا، می توانند با داشتن مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی، درخواست پذیرش حداقل دو سال در یکی از دانشگاه های کشور کانادا و گذراندن دروس پیش نیاز مانند: زبان انگلیسی، فیزیک و شیمی آلی با آزمایشگاه و شیمی عمومی با آزمایشگاه را نموده و امکان اخذ پذیرش و تحصیل دندان پزشکی را برای خود فراهم سازند.

برخی از مواردی که در گزینش متقاضیان برای تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور کانادا لحاظ می گردند، عبارتند از:

• ارائه سوابق تحصیلی متقاضیان.
• وضعیت و بیوگرافی زندگی متقاضیان.
• کسب نمره حد نصاب از آزمون های دانشگاه های گوناگون کشور کانادا.
• کسب امتیازات مورد نظر از مصاحبه متقاضیان.
• سوابق علمی و رزومه متقاضیان.
• امتیاز آزمون زبان .MCAT
• رتبه پذیرش متقاضیان.

تخصص های دندان پزشکی در کانادا
دندان پزشکی دارای تخصص ها و شاخه های گوناگون و متنوعی می باشد؛ براساس باز بینی و اصلاحیه های نهایی انجمن دندان پزشکی کشور کانادا (CDAC) 10 شاخه از تخصص های دندان پزشکی به قرار زیر است.
• ریشه درمانی دندان
• جراحی فک و دهان
• دندان پزشکی کودکان
• ارتودنسی
• ارتوپدی فک و دهان
• جراحی لثه
• پروتز دندان
• پاتولوژی
• بهداشت عمومی دندان
• رادیولوژی فک و دهان
مهاجرت تحصیلی یکی از راه های مهاجرت به کانادا میباشد، که میتوانید با بررسی شرایط و جزئیات این نوع مهاجرت شانس خود را برای دریافت اقامت تحصیلی امتحان کنید. در این مسیر میتوانید از مشاوره و کمک سازمان مهاجرتی آوات نیز استفاده کنید.مشاورین ما در موسسه حقوقی مهاجرتی آوات آماده هستند تا راهنمای شما در این مسیر باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد