رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ شهریور ۱۳۹۳

رونق صنایع دستی از مهاجرت روستاییان جلوگیری می کند

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۰۴ – بجنورد – ایرنا – معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رونق صنایع دستی می تواند از مهاجرت روستاییان بکاهد و ضروری است دولت و مجلس بیش از گذشته به بخش صنایع دستی توجه کنند.

به گزارش ایرنا؛ ˈبهمن نامور مطلقˈ شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد، با اشاره پیامدهای بحران خشکسالی در مناطق روستایی، افزود: از ظرفیت صنایع دستی می توان برای ماندگار کردن روستاییان استفاده کرد.

وی با اشاره به این که اکنون در بخش های اعتباری، اختیارات و امکانات زیرساختی برای رونق صنایع دستی مشکل داریم، افزود: ضروری است نسبت به رفع مشکلات این صنعت و احیای آن که نقش موثری در ارزآوری و ایجاد اشتغال دارد، اقدام شود.

وی در خصوص بخش صادرات صنایع دستی نیز گفت: علی رغم آن که ما سابقه درخشانی در عرصه صنایع دستی داریم ولی صادرات ما در این بخش اندک است و ورود کشورهای تازه تنفس از جمله ˈتایلندˈ و سبقت گرفتن از ما در صادرات صنایع دستی زیبنده نیست.

به گفته وی ارزآوری صنایع دستی از محل صادرات این بخش در گذشته ۱۵۰ میلیون دلار بود که این رقم برای کشور ما با این همه استعداد و قابلیت بسیار ناچیز است.

نامور مطلق در باره تامین مواد خام برای تولید صنایع دستی هم اظهار داشت: متاسفانه در این بخش خیلی کار نشده است و باید با تامین مواد خام مرغوب از تولیدکنندگان صنایع دستی حمایت کرد.

وی همچنین خواستار احیای بازارچه ها و فروشگاه های صنایع دستی در حمایت بیشتر از صنعتگران این حوزه شد.

81286835-5907655 رونق صنایع دستی از مهاجرت روستاییان جلوگیری می کند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *