جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای کردیچال کلاردشت

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ شهریور ۱۴۰۱

روستای کردیچال کلاردشت ،یکی از زیباترین دیدنی های کلاردشت مربوط به منطقه روستای کردیچال بوده که به مروارید کلاردشت شهرت پیدا کرده است. به دلیل آن که کردیچال نیز جزئی از کلاردشت محسوب می شود، آب و هوایی کوهستانی دارد و به همین باعث شده که جزو آب و هوای کوهستانی به شمار آید و زمستان های آن طولانی تر از تابستان باشد. در فصل تابستان دمای هوا در کردیچال حداکثر به ۳۰ و در زمستان ها حتی به ۱۰ درجه زیر صفر خواهد رسید.

بعضا در فصول گرم سال بارش برف و باران نیز داشته است. به طور کلی مردم در این روستا تنها ۴ الی ۵ ماه گرما را تجربه می کنند و در دیگر ماه ها باید از وسایل گرمایشی و البسه ی گرم تر استفاده کنند. همین آب و هوای خنک باعث ازدیاد گردشگران به سوی کردیچال شده است. گویش مردم کردیچال به زبان مازندرانی می باشد.

 3 1 روستای کردیچال کلاردشت

این روستا جزو روستاهایی می باشد که به دلیل وجود تمام امکانات رفاهی نظیر سوپر مارکت، نانوایی، مرغ و گوشت فروشی، لباس فروشی، مسجد و حتی گیم نت و کافی نت، زندگی و سفر در آن بسیار راحت می باشد. با سفر به این روستا می توانید از مهمان نوازی های اهالی روستای کردیچال بهره مند شوید. این روستا علاوه بر مناطق سرسبز جنگلی، زمین فوتبال و والیبال برای علاقه مندان به ورزش ساخته شده است.

با سفر به روستای کردیچال می توانید از آب و هوای این منطقه نهایت بهره را ببرید که باعث سرزندگی شما می شود و از همه مهمتر شما را از آلودگی و شلوغی شهرها دور می کند. این روستا دارای زمین های خاکی و آسفالت بوده و امکان پیاده روی، برروی آن ها و همچنین پیاده روی، برروی چمن های سرسبز را برای همگان فراهم آورده است.

 2 0 روستای کردیچال کلاردشت

بهترین زمان سفر به روستای کردیچال

همانطور که گفته شد، کردیچال دارای زمستان هایی بسیار سرد و تابستان هایی معتدل می باشد. اگر قصد سفر به کردیچال را دارید می توانید فصل گرم سال را انتخاب کنید تا از زیبایی های بیشتر طبیعت کردیچال و کلاردشت بهره مند شوید.

نحوه دسترسی

اگر از تهران قصد سفر به روستای کردیچال را دارید، وارد آزادراه تهران شمال شده و مسیر شمال را از جاده مرزن آباد پیش بگیرید. اکنون در جاده مرزن آباد-کلاردشت قرار می گیرید. جاده را طی کنید و این مسیر شما را به روستای کردیچال در کلاردشت خواهد رساند. جلو تر که پیش می روید تابلویی را مشاهده خواهید کرد که نشان از رسیدن شما به روستای کردیچال از توابع کلاردشت می باشد. اکنون شما وارد مروارید کلاردشت، منطقه سرسبز و خوش آب و هوای شمال شده اید.

%name روستای کردیچال کلاردشت

روستای کردیچال 2 800x533 روستای کردیچال کلاردشت

روستای کردیچال روستای کردیچال کلاردشت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 8 میانگین: 3.8]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • آرش شاملو

    روستایی بسیار زیبا و دیدنی با مردمانی مهربان و مهمان نواز ومنطقه ای بسیار امن برای مسافرت جایی بسیار عالی می باشد .

    ۲۳ اسفند, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفیع

    جایی برای زندگی
    جایی برای بازنشستکی
    بسیار زیباست

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    اب وهواي پاك و ويلا هاي شيك كه براي لذت بردن از اين طبيعت ساخته شده است و بخصوص مردمان مهربان و دوست داشتني

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    اب و هوای بسیار دلچسبی دارد

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *