رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ آبان ۱۳۹۹

روستای سنار کلاردشت

لینک این مطلب کپی شد!

روستای سنار یکی از روستاهای زیبا و سبز و چشم‌نواز و دلبرانۀ استان سبز و بهشتی مازندران است. این روستا، زمردی سبز و درخشان است که خودش را لابه‌لای صدفی از جنس رشته کوه‌های البرز پنهان کرده و انگار نخواسته که خیلی پیش چشم گردشگران باشد. اما اهالی میزبون که با شور و شوقی وصف‌ناپذیر به تفحص ایران بی‌مثال می‌پردازند، از لابه‌لای کوه‌های صدف‌وار البرز همیشه پایدار روستایی بی‌نظیر با چشم‌اندازی چشم‌نواز یافتند.

به علاوه، همان طور که خودتان خیلی خوب می‌دانید باید بگویم که شهر چالوس بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهر استان سبز و بهشتی مازندران است. شهر چالوس بزرگ است و به تبع از چندین بخش تشکیل شده است. به حتم خیلی خوب خواهید دانست که زیباترین و چشم‌نوازترین این بخش‌ها، کلاردشت بی‌مثال است. و اما کلاردشت بی‌مثال خود به اجزایی کوچک‌تر تقسیم می‌شود که هر یک از این اجزاء یکی از روستاهای این بخش محسوب می‌شوند. به هر جا که پا می‌گذارید جلوه‌ای از زیبایی طبیعت پیش چشمان شما نمایان می‌شود. از هر راه و مسافتی که عبور کنید از کلی زیبایی تحسین برانگیز طبیعت گذشته‌اید و قرار است که باز زیبایی‌هایی شگفتانه‌ تر در مسافت‌های بعدی ببینید. در مسیر دشواری قرار گرفته‌اید. گذشتن از زیبایی‌های خیره کننده به امید رسیدن به یک زیبایی عمیق‌تر راه دشواری است و هرگز آسان نخواهد بود.

-سنار-کلاردشت-12 روستای سنار کلاردشت

نحوه دسترسی به روستای سنار

برای رفتن به روستای سنار به سمت جنوب غربی شهر چالوس حرکت کنید. در شمال شرقی کلاردشت در بیست و پنج کیلومتری جاده چالوس در همسایگی شهر مرزن‌آباد به روستای سنار بروید.گویی سنار روستایی گوشه‌گیر است و کمتر به جمع علاقه نشان می‌دهد. به همین دلیل یک روستای پنهان به شمار می‌رود.

-سنار-کلاردشت روستای سنار کلاردشت

اقامت در روستای سنار

یکی از سؤالات مهمی که پیش از هر تصمیمی برای سفر ایجاد می‌شود و بسیار هم اهمیت دارد، پرسش دربارۀ محل اقامت است. مشخص بودن محل اقامت پیش از حرکت باعث می‌شود شما سفری راحت و بی‌دغدغه‌ای را تجربه کنید. یک انتخاب مناسب برای اقامت و سفر به روستای بی‌مثال سنار اجاره ویلا در چالوس است. در واقع شما به شهر پرطرفدار چالوس سفر می‌کنید و در یکی از روزهای سفر خود با یک ماشین سواری که بهتر است شاسیِ بلند داشته باشد که در گذر از پستی و بلندی‌های راه به راحتی و بدون دردسر عبور کند به روستای سنار بروید.

-سنار-کلاردشت-5 روستای سنار کلاردشت

دریاچه ولشت

یک شگفتی جذاب در این روستای زیبا و بی‌مثال دریاچۀ ولشت است. دریاچۀ ولشت در میان رشته کوه‌های البرز پنهان شده است. در واقع شما اگر بتوانید خودتان را تا به اوج کوه‌های البرز برسانید در دامنۀ کوه و پایین پای خود یک دریاچۀ باشکوه خواهید دید. این دریاچه ولشت نام دارد.تا به حال به تجربۀ سفری منحصر به فرد فکر کرده‌اید؟ سفری که سراسر پُر باشد از هیجان و زیبایی و شکوهِ طبیعت. سفری که در هر قدمی که بر می‌دارید با یک شگفتی تازه و ناب از طبیعت روبه‌رو شوید! سفری که هم کوه داشته باشد، هم دریاچه، هم سبزی و طراوتِ طبیعت داشته باشد و هم سرشار باشد از جاذبه‌های جاده. تا به حال به لذت رانندگی در جادۀ چالوس فکر کرده‌اید؟

این بار مسافر منحصر به فرد و ویژۀ جادۀ چالوس باشید. از درخت‌های قطور و تنومند و سر به فلک کشیده با آن همه شاخ و برگ سبزشان نترسید. دل قوی کنید و به قلب‌شان نفوذ کنید. شاخه‌های سبز و نازنین‌شان را به آرامی کنار بزنید. قدم بردارید. پیش بروید. در میان درخت‌ها، درمیان کوه‌ها، در دل همین طبیعت سبز، یک زمرد سبز درخشان آرمیده است. آرام قدم بردارید. این زمرد سبز خودش را در میان صدفی مستحکم از جنس رشته کوه‌های البرز پنهان کرده است تا ولوله و آشوب دنیا سرش را نَبَرد. شما هم اگر خواهان شکوهِ سکوت هستید به آغوش این روستای بی‌مثال پناه ببرید.

-سنار-کلاردشت-7 روستای سنار کلاردشت

جاهای دیدنی روستای سنار

قصد ندارم از بناهای تاریخی و قدمت و پیشینۀ روستای سنار چیزی بگویم. این روستا جزئی از مازندران است و مازندران مأمن دیو سفید بوده است و همه خوب می‌دانیم که رستم دستان هفت خان را طی کرد تا در نهایت در البرز کوه دیو سفید را شکست داد و کیکاووس را رها کرد و به زاولستان برگشت. به حتم این روستای دلکش هم در آن زمان در اوج شکوه و دلبری وجود داشته است و کسی چه می‌داند شاید رستم دستان روز و شبی را در همین روستا به سر برده باشد.اما نمی‌خواهم بگویم به سنار بروید چون شاید روزی روزگاری رستمی در آن بوده باشد. می‌خواهم بگویم به سنار زیبا و بی‌مثال بروید چون اوج زیبایی طبیعت را در آن خواهید دید و چه زیباتر از طبیعت!

خوشبختانه یا متأسفانه ما در عصری زندگی می‌کنیم که طبیعت خانه و کاشانۀ ما نیست. متأسفانه طبیعت از ما در گریز است. شاید هم ما زیادی از طبیعت فاصله گرفته‌ایم و زیادی شهری شده‌ایم. به قلب‌های مهربان خود فکر کنید. به شگفتی‌های پُر جاذبۀ طبیعت فکر کنید. حالا چشم‌های خودتان را ببندید، قلب‌تان را از تمام دغدغه‌های زندگی شهری رها کنید. گوش‌های‌تان را تیز کنید. چیزی نمی‌شنوید؟ نجوای طبیعت شما ر‌ا فرا می‌خواند. سبزی سبزِ برگ‌های درختان تنومند به انتظار شما نشسته‌اند. روستای زیبا و چشم‌نواز سنار با تمام زیبایی‌ها و طراوتش چشم به راه مهمانان خود نشسته است. بیش از این چشم به راهش نگذارید.

-سنار-کلاردشت-1 روستای سنار کلاردشت

-سنار-کلاردشت-2 روستای سنار کلاردشت

-سنار-کلاردشت-3 روستای سنار کلاردشت

-سنار-کلاردشت-4 روستای سنار کلاردشت

 

-سنار-کلاردشت-6 روستای سنار کلاردشت

 

-سنار-کلاردشت-9 روستای سنار کلاردشت

-سنار-کلاردشت-10 روستای سنار کلاردشت

-سنار-کلاردشت-11 روستای سنار کلاردشت

 

-سنار-کلاردشت-13 روستای سنار کلاردشت

-سنار-کلاردشت-14 روستای سنار کلاردشت

-سنار-کلاردشت-15 روستای سنار کلاردشت

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *