رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ بهمن ۱۴۰۲

روستای چماچا شفت

اشتراک گذاری

روستای چماچا شفت یکی از مکان‌های توریستی و زیبای کوهستانی نزدیک به رشت می باشد. ارتفاع از سطح دریا روستای چماچا زیاد نیست و این ویژگی باعث شده که مناظر زیبای جلگه ای و کوهپایه های در کنار هم شده است. چشم اندازهای زیبای روستای چماچا شفت باعث شده سالانه گردشگران زیادی از این روستا دیدن کنند.

روستای چماچا شفت

مردم چماچا گیلک و تالش هستند و شغل آن‌ها عموماً دامداری و کشاورزی است. محصولات آن‌ها نیز برنج، چای، عسل، لبنیات و ابریشم هستند.همچنین به‌علت پوشش گیاهی این منطقه انواع پرندگان، از جمله کُلکاپیس، انواع صهره، سبزقبا، ایلکایی و توکا در آن ساکن هستند که عموماً (مخصوصاً در فصل بهار) آواز زیبایشان گوش شما را نوازش خواهد داد. چماچا با بافتی جلگه‌ای، کوهپایه‌ای، جنگل‌های پرپشت، باغات چای و مزارع برنج گسترده و فاصله‌ی بسیار کم از رشت (حدود سی تا چهل دقیقه) یکی از مکان‌های مناسب برای استراحت و لذت بردن از طبیعت سرسبز گیلان است.

نحوه دسترسی به روستای چماچا شفت

برای رسیدن به چماچا باید از رشت به بخش آقا سید شریف رفته و از آنجا به‌سمت چماچا حرکت کنید. در ادامه‌ی مسیر به‌سمت چماچا باید از روستای سِقالَکسار عبور کنید. این روستا به‌دلیل داشتن سد خاکی سقالکسار که دریاچه‌ای پشت آن تشکیل شده است. همچنین واقع بودن این همه در میان کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه بلوط بسیار معروف است. اتراق در اطراف این دریاچه و در کنار جنگل‌های اطراف آن به‌شدت توصیه می‌شود. بعد از عبور از این روستا به روستاهای کوچک‌تر زیرمجموعه‌ی چماچا می‌رسید.

این روستاها به‌ترتیب عبارت‌اند از:خلیلان چماچا، در ادامه از سمت راست سه راهی که با آن بر می‌خورید. پایین محله‌ی چماچا، دستخط محله و خلیفان، خرطوم و مژده. و از سمت راست سه‌راهی: آزاد محله و تالش محله هستند. تمامی روستاهای ذکر شده زیرمجموعه‌ی چماچا هستند. همچنین با ادامه مسیر آزاد محله و تالش محله و عبور از جنگل به جاده‌ی بین‌المللی گیلان و لاکان و در ادامه رشت خواهید رسید.

بعد از عبور از جاده‌های آسفالت در هر سمت از این روستا و طی مسیر در جاده‌های خاکی می‌توانید مکان‌های گوناگونی در ارتفاعات بالاتر این منطقه برای اتراق و لذت بردن از طبیعت و مناظرآن پیدا کنید. نکته‌ی جالب این است که دقیقا در آن سوی کوه‌های انتهای چماچا، امامزاده هاشم و جاده‌ی رشت به تهران قرار دارند.

روستای چماچا شفت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *