رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ بهمن ۱۴۰۲

روستای سوادجان سامان

اشتراک گذاری

روستای سوادجان سامان، سومین روستای بزرگ بخش سامان بوده که در حاشیه محور اصلی رودخانه زاینده رود قرار گرفته است، این روستا دارای پتانسیلهای خاص بوده که می توان به قابلیتهای گردشگری و تاریخی آن اشاره کرد.همچنین به خاطر قابلیتهای فرهنگی، بافت روستا، اکوتوریبسم (گردشگری طبیعت) و وجود باغ های سرسبز و درختان سر به فلک کشیده در حاشیه زاینه رود بعنوان یکی از روستاهای برگزیده (هدف) گردشگری کشور انتخاب شده است.

روستای سوادجان سامان

این روستا از دو قسمت بافت قدیم و جدید ساخته شده است که بافت قدیم آن را دالانهای زیبا و قدیمی به قدمت افزون بر ۶۰۰ سال که مربوط به دوره صفویه است و بافت جدید را ساختمانهای نوساز تشکیل می دهند. نژاد این روستا قزلباش و براساس اظهارات بزرگان و ریش سفیدان این روستا متعلق به ایل شاهسون آذربایجان (تبریز) و مربوط به دوره شاه اسماعیل یکم است وحدود ۶۰۰ سال پیش در آذربایجان زندگی می کردند.

جمعیت روستای سوادجان در سال ۹۵ معادل ۱۳۱۶ نفر بود. روستای سواد جان در زمینه باغداری و کشاورزی فعالیت خوبی دارد و هرساله میوه هایی مانند هلو و زردالو را به شهرهای دیگر کشور می فرستد. این روستا با استان اصفهان مرز مشترک دارد، به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

محصولات تولیدی روستای سوادجان سامان

مردم روستای سوادجان سامان گیاهان را به دو روش دیم و آبی پرورش می دهند. در باغ و زمین های این روستا شما می توانید محصولاتی همچون گندم، چغندرقند، جو و حبوبات را ببینید. محصولات دامی که مردم این روستا تولید می کنند شامل مورادی همچون ماست، دوغ، کشک و پنیر می باشد. در کنار همه این زیبایی ها، شما می توانید با سفر به روستای سواد جان از غار آهکی، زیارتگاه سید سلیمان و کوه محلی نیز دیدن کنید. کوه چهل خشت روستای سواد جان نیز طبیعتی بکر دارد که نباید دیدن ان را از دست بدهید.

روستای سوادجان سامان

روستای سوادجان سامان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *