رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ آبان ۱۳۹۸

روستای لیپشت دماوند

لینک این مطلب کپی شد!

روستای لیپشت دماوند یا لی پشت بعد از روستای یهر و در امتداد جاده اصلی قرار دارد . بعد از پیمودن مسافت کوتاهی یک مسجد بزرگ در سمت چپ جاده به چشم می خورد . اهالی می گفتند مسجد صاحب زمان کوچک بوده و گنجایش اهالی را در مراسم نداشته بنابراین با وسعت دادن جای آن این مسجد را توسط اهالی خیر ساخته اند . قدیم ها مردم برای عزاداری ایام محرم به مومج می رفته اند ولی امروزه با وجود مسجد در روستای خود به اجرای مراسم در همان جا می پردازند . البته در ایام خاصی دو روستا در کنار هم عزاداری می کنند .
مردم این روستا مراسم عزاداری خود را در این مسجد برگزار می کنند و اعتقاد بسیار زیادی به این مسجد دارند و برایشان بسیار مقدس می باشد . به طوری که طی مشاهدات ما مردم روستاهای مومج ، دهنار و هویر و سایر روستاهای اطراف در ماه محرم و در شب عاشورا با دسته عزاداری به این مسجد می روند و عزاداری می کنند .
آب این روستا از چشمه تامین می شود آب چشمه به تانکر هدایت شده و از تانکر به مصرف مردم می رسد .
لیپشت به معنای پشت زاغه است . زاغه های فراوانی در گوشه و کنار این روستا وجود داشته و احتمال دارد انتخاب نام به همین سبب بوده باشد . حدودا ۳۵ خانوار در این روستا زندگی می کنند که نیمی از آنها زمستان ها هم در آبادی می مانند و بقیه به شهر می روند . مدرسه در اینجا وجود ندارد و بچه ها برای تحصیل به مومج می روند .

از هموطنان ساکن روستای لیپشت دماوند تقاضا دارم در صورت داشتن تصاویری از این روستا آنرا برای ما ارسال نمایند .

روستای لیپشت  روستای لیپشت دماوند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *