رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ آذر ۱۳۹۸

روستای دریخا خمیر

لینک این مطلب کپی شد!

روستای دریخا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان خمیر در استان هرمزگان ایران است.این روستا در دهستان کهورستان قرار دارد. این روستا از یک جاذبه بکر گردشگری برخوردار است که مردم از شهرها و روستاهای اطراف برای گذران آخر هفته‌ها، شنا و آب‌تنی به آن سفر می‌کنند. این جاذبه به شکل آب‌بازی بوده و گردشگران با طی مسیر تنگه دریخا، از چند حوضچه آب بهره‌مند می‌شوند.

روستای دریخا در ۶۰کیلومتری مرکز استان هرمزگان یعنی شهر بندرعباس قرار داردکه طی دو سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد گردشگران تبدیل شده است. مسیر ارتباطی این روستا که به مورو دریخا معروف است از طرف شرق به روستای قلات و از طرف غرب به شهرک رودبار و شهر رویدر منتهی میشود که به دلیل گذر از کنار کوهستان ، نخلستان و رودخانه از چشم انداز بسیار بی نظیری برخوردار می باشد . در ابتدای این مسیر چشم نواز نخلستان و آبگرم تهرود قرار دارد که در روز های واپسین هفته پذیرای گردشگران زیادی می باشد .

-3 روستای دریخا خمیر

تنگه آبشار

بعد از طی مسافتی ۱۸ کیلومتری از این مسیر به روستای دریخا خواهید رسید روستایی با مناظر و چشم انداز هایی زیبا و مردمانی صمیمی و مهمان نواز که به علت دارا بودن طبیعت ناب خدادادی روزهای پایانی هفته از گردشگران زیادی که بیشتر از داخل استان هرمزگان هستند پذیرایی میکند .
پدیده ی طبیعی که بیشتر در این روستا جلب نظر میکند مکانی است که امروز به تنگه ی آبشار معروف است ، دره ای در قلب کوهستانی زیبا ،با چشمه ها ،آبشار ها و آبگیر هایی زلال و جلوه های صخره نوردی زیبا که چشم هر بیننده ای را می نوازد .
این تنگه به علت دارا بودن آبگیر های عمیقی که در کنار صخره ها و تکه سنگ های بزرگ قرار دارد مکانی خاص برای تفریحات آبی به ویژه پرش و شیرجه از حتی از ارتفاع ۲۰ متری محسوب میشود .
جاذبه ی روستای دریخا تنها در تنگه ی آبشار خلاصه نمیشود . در ادامه ی تنگه به باغ پشتنگ برخورد خواهید کرد که در پشت ین سد بزرگ قرار دارد این باغ به علت دارا بودن درختان انبه ی کهنسال از زیبایی خاصی برخوردار است و در بیشتر جاهای استان جزو باغات شناخته شده ی انبه محسوب میشود .
یکی دیگر از مکان تفریحی این منطقه تنگه و استخر مغدان است که در ۳ کیلومتری دریخا قرار دارد که این مکان تا به امروز برای بسیاری ناشناخته است ولی به تمام طبیعت دوستان توصیه میشود که حتما از این مکان بکر بازدید کنند.

 

-2 روستای دریخا خمیر

-4 روستای دریخا خمیر

-5 روستای دریخا خمیر

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *