رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای پاکدشت ( معرفی ۴۵ روستای پاکدشت )

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ بهمن ۱۴۰۰

در این مطلب به معرفی روستاهای پاکدشت پرداخته ایم . ۴۵ روستای پاکدشت در نزدیکی شهر تهران می باشد و دیدن از آنها خالی از لطف نیست . شهرستان پاکدشت یکی از شهرستان‌های استان تهران است. این شهرستان در جنوب شهر تهران قرار دارد و مرکز آن شهر پاکدشت است.جمعیت این شهرستان، بیش از ۴۰۰ هزار نفر می باشد.پاکدشت همچنین به دلیل سطح بالای زیر کشت سبزیجات و گل و گیاهان زینتی (که به تمام نقاط ایران و حتی خارج از کشور صادر می‌شود) به پایتخت گل و گیاه معروف شده‌است.همچنین سایت و مناطق نظامی پارچین در این شهرستان واقع شده که اهمیت آن را دوچندان نموده‌است.

-1 روستاهای پاکدشت ( معرفی 45 روستای پاکدشت )

پیشینه تاریخی پاکدشت

پاکدشت را که اکنون می‌بینیم، در اصل شامل شماری روستا و شهر است که در دوران باستان روستاهایی در دشت ری بوده‌اند. تاریخی کهن در دل خود دارد که بیانگر گذار اقوام مختلف و مهاجرت آنان از سرزمین‌های دور به این دیار و یادآور جنگ‌ و ستیز مکرر گروه‌های اجتماعی از اقوام گوناگون و شخصیتهای شهیر تاریخ می‌باشد.پیشینه آبادانی این دشت که در حاشیه‌های جنوبی و جنوب شرقی تهران واقع است را باید در آغازین روزهایی که تاریخ شاهد عظمت و شکوه شهر باستانی ری بوده‌است جستجو کرد.
دیاکونوف در تاریخ ماد با تأکید بر قدمت این شهر و آبادی‌های اطراف آن که زادگاه زرتشت و سرزمین مغان است می‌نویسد: «روایات متاخر قرون وسطی به تقریب متفقند که زرتشت از مردم ماد بوده‌است و زادگاه پیامبر را گاهی ری (در ماد شرقی) ذکر می‌کرده‌اند»

نتایج بدست آمده از کشفیاتی که در سال‌های اخیر انجام گرفته نشان می‌دهد که در آستانه تاریخ مدون کشور ما یکی از مراکز عمده تمدن بوده‌است. اتلال پیش از تاریخ در بخشی از این منطقه مورد بررسی قرار گرفته‌اند که آثار بدست آمده از آن‌ها قابل مقایسه با تمدن ری می‌باشد.بررسی‌های مذکور تمدن تپه‌های فیلستان و ارمبویه که در نزدیکی منطقه پاکدشت واقع هستند را به هزاره پنجم ق. میلادی می‌رسانند مطالعات ابتدائی نیز نشان می‌دهد در هزاره اول قبل از میلاد حدود سال‌های ۱۲۵۰ و ۱۳۰۰ قبل از میلاد تمدن معروف به سفال در این منطقه از رشد و شکوفائی قابل توجهی برخوردار بوده‌است.در بقایای ویرانه‌ها تکه‌های سفال به رنگ‌های فیروزه‌ای، آبی، طلائی و بسیاری رنگ‌های دیگر با زبان بی زبانی تاریخ را بازگو می‌کنند و این یادبود گذشته‌ای است که هنر، تمدن و ذوق نسل‌های پیشین را در خود دارد. به‌ خوبی روشن است که بررسی اتلال باستانی این منطقه چنانچه به‌طور کامل انجام گیرد تمدن این منطقه را به پیش از دوران نوسنگی می‌رساند.

طبق اظهارات پژوهشگران اسامی بسیاری از روستاهای پاکدشت نام‌هایی باستانی‌اند. از این‌رو کاوش در تپه‌ها و مناطق مختلف احتمالاً به اکتشافاتی در این زمینه منجر می‌گردد. از جمله این اسامی می‌توان به نام روستای مامازند، یبر،ارمبویه و … اشاره کرد که محققین این اسامی را به دوران مهرپرستی ایرانیان نسبت می‌دهند.

تقسیمات کشوری پاکدشت

بخش‌ها

بخش مرکزی
بخش شریف‌آباد

شهرها

پاکدشت
شریف‌آباد
فرون آباد

دهستان‌ها

دهستان فیلستان
دهستان شریف‌آباد
دهستان کریم آباد
دهستان فرون آباد
دهستان حصار امیر

جاهای دیدنی پاکدشت

یخچال یبرداغلان
پل کبود گنبد
کاخ ناصری در جمال اباد
تل‌های باستانی قرمزتبه و فرخ اباد
کاروانسرای خاتون اباد
‍‍‍ رو گذر جیتو امامزاده خلیف اباد امازاده طالب امامزاده سبزه قبا روستای افرین
امامزاده شیخ کلینی روستای کلین
منطقه گردشگری سرخ حصار وچاله اردکی
امامزاده ارمبویه
تپه باستانی روستای ارمبویه
تل باستانی فیلستان
پل باستانی قشلاق جیتو
منطقه گردشگری خجیر با قصر قجری ان
بقایای چهار باغ علی اباد متعلق به دوره اشکانی
عمارت ویکتوریا در جاده شریف‌آباد

روستاهای پاکدشت

روستای علی‌آباد ابوالقاسم‌خانی

علی‌آباد ابوالقاسم‌خانی، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان شریف‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۲۳۸ نفر (۳۱۳خانوار) بوده‌است. چهار باغ علی‌آباد متعلق به دوره اشکانیان: گویا چاپار خانه بوده یا پادگانی که اشکانیان به سمت باختر ساخته بودند.

روستای علی‌آباد خرابه

علی‌آباد خرابه، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۰ نفر (۱۲خانوار) بوده‌است.

روستای آفرین

آفرین (پاکدشت)، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان شریف‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۲ نفر بوده‌است.

روستای ابراهیم‌آباد (پاکدشت)

ابراهیم‌آباد (پاکدشت)، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان شریف‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۳۶ نفر بوده‌است.

روستای ارمبویه

ارمبویه، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان فیلستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۴۹ نفر بوده‌است.

روستای الویک

الوئک،یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان جمال آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۷۶۲ نفر (۴۲۷خانوار) بوده‌است.

 روستاهای پاکدشت ( معرفی 45 روستای پاکدشت )

روستای پارچین (پاکدشت)

پارچین (پاکدشت)، شهرکی از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در استان تهران ایران است.این شهرک در نزدیکی مامازند است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۶۵ نفر بوده‌است. شهرک پارچین یک منطقهٔ نظامی و اسکانی به شمار می‌رود.

روستای توچال (پاکدشت)

توچال (پاکدشت)، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت می باشد.روستای توچال در دهستان حصارامیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۱۳ نفر بوده‌است.

روستای جمال‌آباد (پاکدشت)

جمال‌آباد (پاکدشت)، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان جمال آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۷۱۷ نفر (۴۳۹خانوار) بوده‌است.

روستای جیتو

جیتو،یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در شهرستان پاکدست قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۴۶ نفر بوده‌است.

روستای چنگی

چنگی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان حصارامیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۸۳۷ نفر (۵۰۷خانوار) بوده‌است.

روستای چهل‌قزو سیاه‌دره

چهل‌قزو سیاه‌دره، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان حصارامیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۷۵ نفر (۲۰۱خانوار) بوده‌است.

روستای حاجی‌آباد املاک

حاجی‌آباد املاک،یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان فرون آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۸۶ نفر (۱۷۳خانوار) بوده‌است.

روستای حسین‌آباد قاجار

حسین‌آباد قاجار، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد. که دارای قدیمی ترین مسجد ایران بعد از مسجد جامع ورامین میباشد که این اثر تاریخی و بسیار زیبا و دیدنی متعلق به زمان قاجار میباشد این روستا دارای آب و هوایی عالی و روستایی پر آب است کشاورزی در آن رونق بسیار دارد و به علت آب و هوای مطلوب شروع به توسعه کرده و در حال گسترش بافت میباشد .این روستا در دهستان فیلستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۶، جمعیت آن ۱۲۰ نفر ۴۰خانوار) بوده‌است.

روستای حصارامیر

حصار امیر، شهرکی از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این شهرک در شهرستان پاکدشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵٬۲۸۱ نفر (۶٬۰۷۲خانوار) بوده‌است.

-حصار-امیر روستاهای پاکدشت ( معرفی 45 روستای پاکدشت )

روستای حصارمهتر (پاکدشت)

حصارمهتر (پاکدشت)،یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۷ نفر بوده‌است.

روستای حمامک

حمامک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان حصارامیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱۶ نفر بوده‌است.

روستای حیدرآباد (پاکدشت)

حیدرآباد (پاکدشت)، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد می باشد.این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۸ نفر بوده‌است.

روستای خسرو (پاکدشت)

خسرو (پاکدشت)،یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد می باشد.این روستا در دهستان جمال آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۱۳ نفر بوده‌است.

روستای خلیف‌آباد

خلیف‌آباد ، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌است.مهمترین جاذبه گردشگری روستا بقعه امامزاده موسی می باشد .

روستای شهرک انقلاب (پاکدشت)

شهرک انقلاب (پاکدشت)، شهرکی از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت می باشد.این شهرک در محله حصارامیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۰۰۰ نفر بوده‌ است.

روستای شهرک سیاه چشمه و مناطول

شهرک سیاه چشمه و مناطول، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان شریف‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۳ نفر (۷۴خانوار) بوده‌است.

روستای صفاییه (پاکدشت)

صفاییه یکی ار روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد. این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۰ نفر (۱۸ خانوار) بوده‌است.

روستای عباس‌آباد (پاکدشت)

عباس‌آباد لرنی (پاکدشت)، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع شریف‌آباد شهرستان پاکدشت می باشد.عباس اباد لرنی بخاطر اب و هوای پاکش و مردم خونگرمش باعث وجود ویلاهای مهاجر نشین و تفریح گاه برای تهرانی ها شده است.این روستا در دهستان جمال آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹۰ نفر (۷۲خانوار) بوده‌است.

روستای عباس‌آباد ضرغام

عباس‌آباد ضرغام، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان شریف‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲٬۵۱۸ نفر (۷۸۲خانوار) بوده‌است.

روستای عبدل‌آباد (پاکدشت)

عبدل‌آباد (پاکدشت)، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان شریف‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۳ نفر (۹۹خانوار) بوده‌است.

روستای فرون‌آباد

فرون‌آباد ، شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد. این شهر در ۲۰ کیلومتری شهر تهران واقع شده‌است.این شهر در شهرستان پاکدشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۹۲۵ نفر (۱۱هزار خانوار) بوده‌است.

روستای فیلستان

فیلستان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان فیلستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۹۲۵ نفر بوده‌است.

روستای قرمزتپه

قرمزتپه، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان شریف‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۳۳ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق حاجی‌آباد

قشلاق حاجی‌آباد ،یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان فرون آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷۸ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق فرون‌آباد

قشلاق فرون‌آباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان فرون آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۸ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق قلعه نواملاک

قشلاق قلعه نواملاک، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت می باشد.این روستا در دهستان فرون آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰۶ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق کریم‌آباد

قشلاق کریم‌آباد ، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴۳ نفر بوده‌است.

روستای قلعه عارف

قلعه عارف، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰ نفر (۱۴خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه عبدل‌آباد

قلعه عبدل‌آباد ، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان شریف‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۶۰ نفر بوده‌است.

روستای کبودگنبد (پاکدشت)

کبودگنبد (پاکدشت)، یکی ار روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد می باشد.این روستا در دهستان جمال آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱۹ نفر بوده‌است.

روستای کریم‌آباد (پاکدشت)

کریم‌آباد (پاکدشت)، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش شریف‌آباد می باشد.این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲٬۳۳۲ نفر (۵۶۷خانوار) بوده‌است.

روستای کلین خالصه

کلین خالصه، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد .محدث بزرگ شیعه ابوجعفر محمد بن یعقوب معروف به ثقةالاسلام کلینی (شیخ کلینی) صاحب کتاب الکافی، اهل این روستا بوده و مقبرهٔ پدرش یعقوب بن اسحاق نیز در آنجا واقع است و بقعه ای دارد.این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۴۷ نفر بوده‌ است.

روستای کلین سادات

کلین خالصه، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد. روستای کلین سادات در کیلومتر ۴۰ جاده خاوران واقع شده‌است. این روستا یکی از مراکز تولیدکننده گل در سطح شهرستان پاکدشت می‌باشد. اکثریت مردم این روستا لر می‌باشند و از ایل بزرگ هداوند هستند. در این روستا طایفه‌های دیگری همچون نصیری، رییسی، مظاهری نیز سکونت دارند. مقبره شیخ محمد کلینی درنجف است و شیخ یعقوب ، پدر شیخ محمد در روستای کلین خالصه واقع در بخش شريف آباد پاكدشت مدفون است.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۰۰ نفر(۵۵۰ خانوار) بوده‌است.

روستای کهریزک (پاکدشت)

کهریزک (پاکدشت)، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۳۲۵ نفر بوده‌است.

روستای گلزار (پاکدشت)

گلزار (پاکدشت)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در استان تهران ایران است.قطب تولید انواع گلهای زینتی و آپارتمانی می باشد . از ابتدای ورودی گلزار گلخانه ها، نمایشگاه و فروشگاه های گل و گیاه به چشم می خورد که چشم نوازی می کنند و عطرو بوی گلها وگیاهان دلنوازی می کنند .در چند سال گذشته مردم گلزار و بسیاری از روستاها و شهرهای اطراف باغ و باغچه سازی کرده اند وبه نظر می رسد به عنوان تفرج گاه مناسب باشد و یک علت آن وجود انواع گل خانه ها و باغهاست و نیز آب و هوای مناسب تر از پیرامون .دسترسی اصلی از جاده تهران-مشهد می باشد .این روستا در دهستان فیلستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸۹۷ نفر بوده‌است.

-e1644231052467 روستاهای پاکدشت ( معرفی 45 روستای پاکدشت )

روستای محمودآباد خالصه

محمودآباد خالصه،یکی ار روستاهای پاکدشت از توابع بخش مرکزی می باشد.این روستا در دهستان فیلستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۱۸۵ نفر (۲۸۵خانوار) بوده‌است.

روستای مندکان

مندکان، روستایی از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کریم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۶ نفر بوده‌است.

روستای نیک (پاکدشت)

نیک (پاکدشت)، یکی از روستاهای پاکدشت از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در استان تهران می باشد. این روستا در دهستان حصارامیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

  • محمد طاهری

    روستایی که جنب شهر شریف آباد وازتوابع دهستان جمال آباد میباشد۱۵۰ نفر جمعیت دراین ۴۰ خانوار دارای یک مرکز نگهداری معلول ضهنی که دارای ۱۵۰نفراست مسعولین ازیاد برده اند.که این روستا از روستاهای این شهرستان پاکدشت و جزو بخش شريف آباد بوده است

    ۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *