رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ بهمن ۱۴۰۰

روستاهای ری ( معرفی ۱۰۸ روستای ری )

اشتراک گذاری

در این مطلب به معرفی روستاهای ری پرداخته ایم . ۱۰۸ روستای ری که در نزدیکی شهر تهران می باشند و جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی هم دارند .شهرستان ری یکی از شهرستان‌های استان تهران در ایران است. مرکز این شهرستان شهر ری است که در واقع بخشی از تهران است. در سرشماری سال ۲۰۰۶، جمعیت این شهرستان ۳۴۹۷۰۰ نفر در ۹۶۹۹۶ خانوار بود. این شهرستان به چهار بخش بخش مرکزی، بخش فشاپویه، بخش کهریزک و بخش قلعه نو تقسیم می‌شود. این شهرستان دارای سه شهر حسن‌آباد، کهریزک و باقرشهر است.

روستاهای ری

روستاهای ری

روستای علی‌آباد قیصریه

علی‌آباد قیصریه، روستایی از روستاهای ری از توابع بخش قلعه نو در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۰ نفر (۲۳خانوار) بوده‌است.

روستای علی‌آباد موقوفه

علی‌آباد موقوفه، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۵ نفر (۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای علیان

علیان (ری)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عظیمیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌است.

روستای ابراهیم‌آباد

ابراهیم‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۴۲ نفر (۲۸۴خانوار) بوده‌است.

روستاهای ری

روستای آراد

آراد (ری)، روستایی از روستاهای ری از توابع بخش فشاپویه در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۱ نفر (۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای اسدآباد

اسدآباد ، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای اسلام‌آباد (عظیمیه)

اسلام‌آباد روستایی در دهستان عظیمیه بخش مرکزی شهرستان ری استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۹۹۹۹ نفر (۲۷۳۳ خانوار) بوده‌است.

روستای اسلام‌آباد (غنی‌آباد)

اسلام‌آباد یا اشرف آباد روستایی در دهستان غنی آباد بخش مرکزی شهرستان ری استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۴۸۲۰ نفر (۱۴۳۵خانوار) بوده‌است.

روستای اسماعیل‌آباد

اسماعیل‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر (۳۹ خانوار) بوده‌است.

روستای اسماعیل‌آباد معین

اسماعیل‌آباد معین، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۴۱ نفر (۳۳۲ خانوار) بوده‌است.

روستای اشتهازان

اشتهازان، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴ نفر (۵ خانوار) بوده‌است.

روستای امین‌آباد

امین آباد روستایی در دهستان غنی‌آباد بخش مرکزی شهرستان ری استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۷۷۷۸ نفر (۲۱۶۶ خانوار) بوده‌است.قلعهٔ گبری در جنوب شرقی شهر ری در شهرک علایی و محلی به همین نام واقع شده‌است و از جمله بناهای قدیمی است که قدمت آن به ۲۰۰۰ سال پیش می‌رسد. این قلعه که مساحتی در حدود ۳۰۰۰ متر مربع دارد در دورهٔ ساسانیان ساخته شده‌است. برج و باروهای این قلعه در طی قرن‌ها به دلیل فرسایش تخریب شده و امروز تنها دیوارهای طولانی و مرتفع از خشت و گل بر جا مانده‌است. پیش از انقلاب، از این قلعه به عنوان کارخانه باروت سازی استفاده می‌شد و پس از مرگ صاحب آن، این قلعه در اختیار آستان عبدالعظیم قرار گرفت.

روستای اندرمان

اَندَرمان از روستاهای کهن شهرستان ری و جنوب شهر تهران است که دیرینگی آن را ۷ هزار سال دانسته‌اند.جاده شاهی دوره هخامنشیان از اندرمان می‌گذشته‌است. گمان بر اینست که در گذشته نام آن «آب اندر میان» بوده و به علت داشتن آب فراوان و رونق اقتصادی و اجتماعی یکی از روستاهای مهم شهر ری به شمار می‌رفته‌است.هنگامی که مسلمانان ری را تصرف کردند برای زیر نظر داشتن مقاومت محلی، لشکریان خود را در چند پایگاه مستقر کردند. این پایگاه‌ها در دهکده اندرمان، جماران، فیروز و رام (فیروزآباد کنونی، در راه ری به کومش) و جایی به نام شیروان (احتمالاً همان شمیران) قرار داشتند. پس از تصرف ری توسط عرب‌ها، گروهی از مردم شهر به کوه‌ها و آبادی‌های پیرامون رفته‌بودند و گروه‌های مقاومت تشکیل داده قصد بازپس‌گیری شهر را داشتند که این پایگاه‌های چهارگانه از این امر جلوگیری کرد.

در سال ۱۳۸۵ سنگ قبری ۴۷۰ ساله در قبرستان امامزاده ابوالحسن روستای اندرمان کشف شد. شاخه‌ای از ایل کلهر که زادبوم اصلی‌اش محور کرمانشاه به کرند است در دوران نادرشاه به ری تبعید شدند که این سنگ قبر کشف‌شده را مرتبط با افراد این ایل دانسته‌اند.در دهه‌های پیش روستای اندرمان طبق تقسیمات پیشین کشوری در بخش ری شهرستان تهران قرار داشته و ۲۲۹ تن سکنه داشته‌است. آب آن از قنات و محصول آن غلات ، چغندرقند و صیفی بوده‌است.این روستا در سال ۱۳۸۴ در دهستان تازه‌تأسیس عظیمیه قرار گرفت.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۴۵۱ نفر بوده‌است.

روستای انیس‌آباد

انیس‌آباد ، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای بوالقیطاس

بوالقیطاس، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱ نفر (۴خانوار) بوده‌است.

روستای بهشتی

بهشتی (ری)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عظیمیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸۸۶ نفر بوده‌است.

روستای بی‌بی مریم

بی‌بی مریم، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای تقی‌آباد

تقی‌آباد روستایی در دهستان غنی‌آباد بخش مرکزی شهرستان ری استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۸۱۹ نفر (۲۴۱خانوار) بوده‌است.

روستای تورقوزآباد

تورقوزآباد، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشدکه در نزدیکی شهرری است.این روستا اکنون فاطمیه نام دارد.این محل حدود هشت کیلومتر با عوارضی تهران-قم فاصله دارد و فاصله آن با شهرک واوان اسلامشهر نیز حدود پنج کیلومتر است.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۷۸ نفر (۶۵۴ خانوار) بوده‌است.
در روز ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی (۵ مهر ۱۳۹۷) نام این منطقه در صدر اخبار جهان قرار گرفت. بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با نمایش تصویری که مدعی شد ساختمانی در کوچه ماهر در تورقوزآباد است، این ادعا را مطرح کرد که ایران تأسیسات سرّی خود را در این منطقه نگهداری می‌کند.در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ اعلام شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این منطقه بازرسی به عمل آورده‌است.

در ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، پس از گذشت نزدیک به یک سال از ادعای بنیامین نتانیاهو دربارهٔ این انبار اتمی پنهانی در تورقوزآباد، رویترز در گزارشی به نقل از دو دیپلمات نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که در نمونه‌گیری‌های این سازمان آثاری از اورانیوم در این مکان پیدا شده‌است.
تورقوزآباد تا دوره رضا شاه پهلوی از املاک خالصه (متعلق به دولت) بود. رضا شاه برای از میان بردن نفوذ ابراهیم خان قوام‌الملک در فارس، خانواده او را به تهران کوچاند و دولت در هفدهم خرداد ۱۳۱۱ مصوبه‌ای از مجلس گذراند که همه املاک او را در فارس با املاک دولتی در اشرف، سمنان، دامغان، نیشابور، کاشان و تورقوزآباد تهران معاوضه کرد.

تورقوز آباد

روستای جلالیه (ری)

جلالیه (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد .این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای جهان‌آباد (ری)

جهان‌آباد روستایی در دهستان کهریزک بخش کهریزک شهرستان ری استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۴۹ نفر (۴۱خانوار) بوده‌است.

روستای چاله طرخان

چاله طرخان، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران, می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰۱ نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌آباد

حاجی‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای حسین‌آباد

حسین‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱ نفر (۱۱خانوار) بوده‌است.

روستای حسین‌آباد گردنه

حسین‌آباد گردنه، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای حصارچوپان

حصارچوپان، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای حمزه‌آباد

حمزه‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۶ نفر (۷۶خانوار) بوده‌است.

روستای حمیدآباد

حمیدآباد (ری)، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۰ نفر (۴۳خانوار) بوده‌است.در سال ۱۳۹۸ دهیاری این روستا تاسیس شده و عارف نادرزاده مهربان بعنوان اولین دهیار این روستا از سوی شورای روستا انتخاب شده است .

روستای خانلق (ری)

خانلق (ری)، روستایی از روستاهای ری از توابع بخش فشاپویه در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۴ نفر بوده‌است.

روستای خاورشهر

خاورشهر نام شهرکی است واقع در بزرگراه امام رضا (ع) و در فاصله ۱۱ کیلومتری از جنوب شرقی شهر تهران. این شهرک از چهار فاز تشکیل شده و جمعیت آن هم طی آخرین آمار ۱۳۲۰۳ نفر اعلام شده‌است که اکثر آن‌ها را شاغلین و بازنشستگان ارتش و صنایع دفاع تشکیل می‌دهند.این ناحیه ازشمال به جاده خاوران، از جنوب به کانال آب ورامین، از غرب به جاده محمودآباد و از شرق به جاده قاسم‌آباد منتهی می‌گردد. مساحت آن حدود ۷۳۳ هکتار و فقط شامل شهرک خاورشهر است. خاورشهر دارای سه باشگاه بدنسازی و مجموعه ورزشی، یک زمین چمن مصنوعی، درمانگاه شبانه روزی و مرکز دیالیز میباشد.
سابقه پیدایش خاورشهر
ابتدا کارمندان ارتش در زمان پیش از انقلاب در شهرک ها و خانه های سازمانی نوبنیاد زندگی میکردند. سپس در سال ۵۴ این شهرک را برای کارمندان ارتش و نیروهای مسلح ساخت و به هر خانواده یک خانه اختصاص داد که در آن زمان خاورشهر یک فاز داشت، بعد از انقلاب سه فاز دیگر که آپارتمانی هستند به فاز اول خاورشهر که خانه های ویلایی بودند اضافه شد.تا اینجای مطالب رو مطالعه فرمودید در ادامه هم با سیری در ایران همراه باشید .

روستای خمارآباد

خمارآباد ، روستایی ازروستاهای ری از توابع بخش فشاپویه در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۲ نفر (۳۲ خانوار) بوده‌است.

روستای خورایین

خورایین، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱نفر بوده‌است.

روستای خیرآباد (ری)

خیرآباد (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴۳ نفر (۱۴۱ خانوار) بوده‌است.

روستای درسون‌آباد

درسون‌آباد ، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۲۰ نفر بوده‌است.

روستای دوتوهه سفلی

دوتویه سفلی، روستایی از روستاهای ری از توابع بخش کهریزک در استان تهران می باشد. اکثریت مردم این منطقه اهل خراسان جنوبی می باشند که با همان زبان شیرین محلی بیرجندی گویش دارند،تحصیلات در این روستا بطور میانگین لیسانس می باشد که با سخت کوشی فراوان توانسته اند هم اکنون در اداره جات مختلف مشغول به کار باشند.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۵۲ نفر بوده‌است.

روستای دولت‌آباد قیصریه

دولت‌آباد قیصریه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد .نام قیصریه از نام ارباب این روستا در زمان پهلوی به نام قیصریه آمده است .این روستا در دهستان عظیمیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۲۰ نفر (۲۳۰خانوار) بوده‌است.
روستاهای ری

روستای ده توهه علیا

ده توهه علیا، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای ده خیر

ده خیر (ری)، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۴۹ نفر بوده‌است.

روستای ده‌نو

ده نو (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۶ نفر (۶۵خانوار) بوده‌است.

روستای زلف‌آباد (ری)

زلف‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸ نفر (۱۲خانوار) بوده‌است.

روستای زمان‌آباد (ری)

زمان‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۴۳ نفر (۵۸۴خانوار) بوده‌است.

روستای زیوان

زیوان، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۶۴ نفر بوده‌است.

روستای سلمان‌آباد (کهریزک)

سلمان‌آباد یک روستا در ایران است که در بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران واقع شده‌است.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۹ نفر (۳۵ خانوار) بوده‌است.

روستای سلمان‌آباد (فشاپویه)

سلمان‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۳۸ نفر (۲۲۵خانوار) بوده‌است.

روستای سلمبر

سُلُمبُر یک روستا از روستاهای ری بود که در بخش کهریزک در استان تهران واقع شده‌بود.این روستا در شهر گل‌حصار ادغام شده است.با مصوبه دولت وقت، در بخش کهریزک در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۱ روستاهای قوچ حصار و سلمبر از توابع دهستان کهریزک با یکدیگر ادغام و به عنوان شهر گل‌حصار نامگذاری شدند.این روستا در دهستان کهریزک قرار داشت و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۴۳ نفر (۶۳۶ خانوار) بوده‌است.

روستای سنگ‌تراشان

سنگ تراشان (ری)، روستایی از توابع بخش خاوران ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان خاوران شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر (۳۲خانوار) بوده‌است.

روستای سیدآباد (ری)

سیدآباد (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای شریف‌آباد (ری)

شریف‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱ نفر (۷خانوار) بوده‌است.

روستای شمس‌آباد (قلعه‌نو)

شمس‌آباد یک روستا در ایران است که در بخش قلعه‌نو شهرستان ری در استان تهران واقع شده‌است.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹ نفر (۱۲ خانوار) بوده‌است.

روستای شمس‌آباد (فشاپویه)

شمس‌آباد روستایی در دهستان حسن‌آباد بخش فشاپویه شهرستان ری استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۴۶۴ نفر (۵۴۶ خانوار) بوده‌است.

روستای شهرک امام حسن مجتبی

شهرک امام حسن مجتبی یک منطقهٔ مسکونی می باشد که در بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران واقع شده‌است.این شهرک در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳۹۴ نفر (۱۲۷۵ خانوار) بوده‌است.

روستای صادق‌آباد (ری)

صادق‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۶۷ نفر (۲۳۶ خانوار) بوده‌است.

روستای صالح‌آباد شرقی

صالح‌آباد شرقی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد.بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۵۳ نفر (۱۳۴۹ خانوار) بوده‌است.

روستای صفرآباد (ری)

صفرآباد (ری)، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای طالب‌آباد (ری)

طالب‌آباد، روستایی در دهستان طالب‌آباد بخش قلعه نو شهرستان ری از توابع استان تهران می باشد.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۳۰ نفر (۶۱۶ خانوار) بوده‌است.

روستای عباس‌آباد (ری)

عباس‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عظیمیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۵۶۸۳ نفر (۱۳۷۳ خانوار) بوده‌است.

روستای عباس‌آباد علاقبند

عباس‌آباد علاقبند، روستایی از توابع بخش خاوران شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان خاوران غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۸۶ نفر (۴۵۶خانوار) بوده‌است

روستای عبدالله‌آباد اجاق

عبدالله‌آباد اجاق، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵ نفر (۷خانوار) بوده‌است.

روستای عبدل‌آباد گردنه

عبدل‌آباد گردنه، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۶۶۱ نفر (۱۶۶خانوار) بوده‌است.

روستای عزیزآباد

عزیزآباد (ری)، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای عشق‌آباد

عشق‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۱۷ نفر (۲۱۶خانوار) بوده‌است.

روستای عظیم‌آباد (ری)

عظیم‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۸ نفر (۷۳ خانوار) بوده‌است.

روستای علائین

علائین، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عظیمیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۱۷۹ نفر (۶۲۲۱خانوار) بوده‌است.

روستای عمادآور

عمادآور، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد .این روستا در دهستان عظیمیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۲ نفر (۲۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای غنی‌آباد

غنی‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان غنی آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۵۴نفر (۴۴۱خانوار) بوده‌است.

روستای فتح‌آباد

فتح‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عظیمیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۴ نفر (۱۱۱خانوار) بوده‌است.

روستای فیروزآباد

فیروزآباد (ری)،یک روستا از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد. آستان مقدس امامزاده شعیب دراین روستا واقع شده است.این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷۵۶ نفر (۲۵۱۰خانوار) بوده‌است.

روستای قاسم‌آباد تهرانچی

قاسم‌آباد تهرانچی، روستایی از توابع بخش خاوران شهرستان ری در استان تهران می باشد.قدمت روستای قاسم آباد تهرانچی به دوره سلجوقیان میرسد.قلعه شنی واقع در این روستا به دوره سلجوقیان میرسد.این روستا در دهستان خاوران غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۸۱ نفر (۵۳۱خانوار) بوده‌است.

روستای قاسم‌آباد شورآباد

قاسم‌آباد شورآباد ، روستایی از روستاهای ری از توابع بخش کهریزک در استان تهران می باشد.شور آباد یک شهرک صنعتی حساب میشود.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۳۳ نفر (۶۶۲خانوار) بوده‌است. قاسم آباد (شورآباد)یکی از شهرهای مهم صنعتی تهران میباشد که بیشتر کارخانها و انبارهای مهم صنعتی و تجاری در این منطقه وجود دارد که به سبب آن خیلی از مردم تهران در این شهر مشغول به کار هستند.

روستای قاسم‌آباد قنات شور

قاسم‌آباد قنات شور، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳ نفر (۱۱خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه‌سنگی

قلعه سنگی (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۵۸ نفر (۱۹۱خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه سید (ری)

قلعه سید (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌است.

روستای قلعه شریفی

قلعه شریفی، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای قلعه شیخ

قلعه شیخ (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۱۴۰۲ نفر (۳۴۴ خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه عظیم‌آباد

قلعه عظیم‌آباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عظیمیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۷۳ نفر (۹۸۷خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه محمدعلی‌خان

قلعه محمدعلی‌خان، روستایی از روستاهای ری از توابع بخش فشاپویه در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۶۹ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌نو فشاپویه

قلعه‌نو فشاپویه، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۶ نفر (۹۴خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه‌نو چمن‌زمین

قلعه‌نو چمن‌زمین، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰۰ نفر بوده‌است.

روستای قمصر (ری)

قمصر یکی ار روستاهای ری می باشد که در بخش کهریزک در استان تهران واقع شده‌است.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۴۷۳۲ نفر (۱۱۴۰ خانوار) بوده‌است

روستای قمی‌آباد

قمی‌آباد ، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲۳ نفر بوده‌است.

روستای قنبرآباد (ری)

قنبرآباد (ری)، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۸ نفر بوده‌است.

روستای قیصرآباد

قیصرآباد ، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۹۲ نفر (۱۶۷خانوار) بوده‌است.

روستای کبیرآباد

کبیرآباد ، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در نزدیکی روستای تورقوز آباد تهران قرار دارد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۱ نفر (۸۳خانوار) بوده‌است.

روستای کریم‌آباد تهرانچی

کریم‌آباد تهرانچی، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد. این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۸۰۴ نفر (۱۷۹خانوار) بوده‌است.

روستای کریم‌آباد موقوفه

کریم‌آباد موقوفه، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد .این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۴ نفر (۱۰۳خانوار) بوده‌است.

روستای کلاغ‌ایه

کلاغ‌ایه، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در بخش قلعه‌نو شهرری، دهستان چاله طرخان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کلین (ری)

کلین (ری)، از روستاهای قدیمی پیرامون تهران در ۳۸ کیلومتری شهر ری و نزدیک حسن آباد فشافویه است که امروزه روستایی از توابع بخش پشافویه به شمار می آید که جزو شهرستان ری در استان تهران می باشد. این روستا در فاصلهٔ پنج کیلومتری از جادهٔ قدیم تهران ـ قم و در سمت چپ کسی است که از تهران عازم قم باشد، این روستا جزو بخش فشافویه میباشد و روستایی به نام کلین نیز در فاصله ۲۵ کیلومتری از جاده تهران-مشهد (اتوبان خاوران) در نزدیکی شهر شریف آباد واقع شده است که جزو بخش شریف آباد شهرستان پاکدشت است و کاملا از روستای کلین شهر ری مجزاست. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۳نفر بوده‌است.

روستای کمالیه (ری)

کمالیه یک روستا در ایران است که در بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران واقع شده‌است.این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۲ نفر (۱۰ خانوار) بوده‌است.

روستای کنارگرد پایین

کنارگرد پایین، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۷ نفر (۵۲ خانوار) بوده‌است.

روستای کوشک فشاپویه

کوشک فشاپویه، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای گل‌حصار

گل‌حصار، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.با مصوبه دولت وقت، در بخش کهریزک در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۱ روستاهای قوچ حصار و سلمبر از توابع دهستان کهریزک با یکدیگر ادغام و به عنوان روستای گل‌حصار نامگذاری شدند.این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۴۳۹۹ نفر (۱۰۴۶ خانوار) بوده‌است.سلمبر براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۴۳ نفر (۶۳۶خانوار) بوده‌است.

روستای گل‌تپه کبیر

گل‌تپه کبیر، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا دارای باجه خدمات بانکی (تحت نظارت پست بانک جمهوری اسلامی ایران)می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۳۶ نفر (۲۵۰ خانوار) بوده‌است

روستای لپه زنک

لپه زنک، روستایی از توابع بخش خاورانشهرستان تهران منطقه ۱۵ در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان خاوران غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۳ نفر بوده‌است.

روستای مافتون

مافتون، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۶ نفر بوده‌است.

روستای محمدآباد (ری)

محمدآباد (ری)، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کلین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۳ نفر (۳۵خانوار) بوده‌است.

روستای محمدآباد امین

محمدآباد امین، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۰ نفر (۸۳ خانوار) بوده‌است.

روستای محمدآباد چمبورک

محمدآباد چمبورک، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای محمودآباد (ری)

محمودآباد (ری)، روستایی از توابع بخش خاوران شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان خاوران غربی و قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۲۲ نفر (۷۶۴ خانوار) بوده‌است.

روستای محمودآباد، کهریزک

محمودآباد، کهریزک روستایی در دهستان کهریزک، بخش کهریزک، شهرستان ری در استان تهران است.

روستای مقیم‌آباد (ری)

مقیم‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش قلعه‌نو شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر (۴۱خانوار) بوده‌است.

روستای مهدی‌آباد (ری)

مهدی‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش کهریزک شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان کهریزک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۸ نفر (۵۱ خانوار) بوده‌است.

روستای نجم‌آباد (ری)

نجم‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۶ نفر (۸۶ خانوار) بوده‌است.

روستای نظرآباد (ری)

نظرآباد (ری)، روستایی از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان قلعه نو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹ نفر بوده‌است.

روستای ولی‌آباد (ری)

ولی‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عظیمیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۳۲۵۲ نفر (۹۱۸ خانوار) بوده‌است.

روستای ویجین بالا

ویجین بالا، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷۷ نفر (۱۷۹خانوار) بوده‌است.

روستای ویجین پایین

ویجین پایین، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰ نفر بوده‌است.

روستای یونس‌آباد (ری)

یونس‌آباد (ری)، روستایی از توابع بخش فشاپویه شهرستان ری در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان حسن‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *