رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ بهمن ۱۴۰۰

سفر در نوروز ۱۴۰۱ با خودروی اجاره ای

اشتراک گذاری

معرفی ۱۰ مقصد برای سفر در بهار ۱۴۰۱ و پیشنهاد بهترین خودروها برای اجاره در عید ۱۴۰۱

تعطیلات نوروز تقریبا بهترین زمان برای سفر و به قولی “دلی از عزا از درآوردن” است. ما در طول سال، هیچ بازه ی زمانی ای نداریم که ۱ تا ۲ هفته، تعطیلی داشته باشیم و بتوانیم بدون استرس به گشت و گذار بپردازیم.


استان مازندران پرمخاطب ترین مقصد ایرانیان برای سفر الالخصوص ساکنین تهران و کرج است. اما این مسافرت ها را می توان در سفرهای سه روزه از تهران در طول سال خلاصه نمود. ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی چند مقصد سفر در نوروز ۱۴۰۱، دیگر نواحی ایران که کمتر از آن ها یاد شده است و در ایام نوروز از دیگر نقاط ایران خلوت تر می باشند را بررسی کنیم به سوال پر تکرار ” عید کجا بریم سفر؟” و مزایای استفاده از اجاره خودرو در سفر نوروزی را به طور دقیق برایتان شرح دهیم.

۱. دریاچه نئور، شبیه یک نقاشی

تالش به معنای واقعی یکی از بهترین شهرهای ایران در بهار است که در تمام این سال ها، با توجه به دور بودن از تهران نسبت به دیگر شهرها، در لیست بهترین مقصد های سفر از تهران نبوده است. این بهشت، جاذبه های بسیار زیادی از جمله جاده ی اسالم به خلخال، ییلاق سوباتان، دریاچه سراگاه و پارک جنگلی سیاه داران را در خود جای داده است.
سفر به دریاچه نئور با ماشین شخصی یعنی سفر به یکی از بکرترین دریاچه های کشور، که نه تنها خودِ دریاچه، بلکه مسیر رسیدن آن هم خود جاذبه ی گردشگری محسوب می شود. فکرش را بکنید، جاده ی رویایی اسالم به خلخال که یکی از زیباترین جاده های ایران برای سفر با خودروی شخصی محسوب می شود را طی کنید، وارد جاده ای پر پیچ و خم در مرزی استان گیلان و اردبیل شوید، و وقتی به اندازه کافی از سطح دریا ارتفاع گرفتید، به دریاچه ای آبی رنگ که با دشت گل های زرد محصور شده است ، روبرو می شوید.
از تفریحات دریاچه نئور می توان به ماهیگیری در دریاچه نئور، کمپ کردن و پیاده روی مسیر نئور تا سوباتان اشاره نمود و امکانات دریاچه نئور، سرویس بهداشتی و سوپرمارکت می باشد. از آنجایی که این مقاله درباره ی بهترین مقصدهای سفر در نوروز ۱۴۰۱ است، باید بگوییم که فصل بهار، بهترین فصل برای سفر به این دریاچه است و عکس های دریاچه نئور عموما در این فصل ثبت می شوند.

۲. ییلاق سوباتان، تصویر یک بهشت

سوباتان یکی از بکرترین ییلاق های شمال کشور محسوب می شود که در ۳۶ متری شهرستان تالش قرار دارد. این منطقه ی سراسر سبز رنگ، تپه هایی دارد که ارتفاع آن ها به ۲۵۰۰ متر از سطح دریا می رسند و این یعنی هوای پاکی که روحتان را تازه می کند. مسیر دسترسی به ییلاق سوباتان از جاده تالش شروع می شود و تا نزدیکی روستای سوباتان ادامه پیدا می کند.
در سفر به سوباتان با ماشین شخصی، از آنجایی که مسیر خاکی دسترسی به این ییلاق در مواقع بارش باران، گل آلود می شود، پیشنهاد می کنیم که با خودروی شاسی بلند یا آفرود به این منطقه سفر کنید. اگر خودروی شاسی بلند ندارید، می توانید از اجاره خودروهای شاسی بلند مانند اجاره لندکروز استفاده کنید.
اگر قصد سفر به سوباتان از تهران را دارید، ۵۷۲ کیلومتر راه دارید، اما قرار این تمام این مقصد را به یک باره طی کنید، در طول این مسیر آنقدر جاذبه های گردشگری قرار دارند که می توانید تک تک آن ها را مقصد سفر در تعطیلات عید ۱۴۰۱ قرار دهید، در ضمن، با به فضای زیبای این منطقه، کمپ در سوباتان را حتما جز برنامه های خود قرار دهید.

سفر در نوروز ۱۴۰۱ با ماشین شخصی

پرواضح است که سفر با خودروی شخصی لذت بخش ترین و پرطرفدار ترین نوع سفر در بین مردم است، و به همین دلیل است که اجاره خودرو بدون راننده نیز بسیار پرطرفدار است. اما این سفر شامل نکاتی است که رعایت کردن آن ها، سفری لذت بخش و بدون دردسر را تضمین می کند.
یکی از مهمترینِ این نکات، بازرسی خودرو در سفر نوروزی می باشد. چک کردن سلامت لاستیک ها، اطمینان از لاستیک زاپاس و جک، بررسی رادیاتور و میزان مایعات خودرو، بررسی عملکرد برف پاک کن، تست سلامت ترمزها، چراغ ها، باتری و دینام از جمله اقداماتی است که می بایست قبل از سفر بررسی کنید.
اما یکی از مزایای اجاره خودرو از شرکت کافه رنت، تحویل خودروی سالم و کم کارد با تضمین سلامت فنی و فیزیکی می باشد که تمامی این موارد در قرارداد اجاره خودرو ثبت می شوند. برای اجاره ماشین در نوروز ۱۴۰۱ به اصالت شرکت و تطابق قیمت های سایت آن با واقعیت توجه کنید که درگیر کلاه برداری در اجاره خودرو نشوید.

۳. ییلاق دیلمان

دیلمان

دیلمان نام یکی از ییلاق های شرق استان گیلان است که بومیان این منطقه آن را به دیلمون می شناسند. روستای دیلمان در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این ارتفاع، چشم انداز فوق العاده ای به دیلمان بخشیده است که آن را به بهترین جا برای رفتن به تعطیلات تبدیل نموده است.
از جاذبه های گردشگری دیلمان می توان به دشت شقایق، قله برفک و آبشار لونک اشاره کرد که همگی در مسیر جاده ی سیاهکل به دیلمان و هرکدام ارزش فوق العاده ای برای بازدید دارند و می توانید وعده های روزتان را به غذاهای محلی دیلمان در هریک از این مناطق اختصاص دهید. اگر قصد سفر از تهران به دیلمان را دارید، مسیری ۳۴۲ کیلومتری دارید و حدودا ۵ ساعت زمان برای رسیدن به این ییلاق زمان نیاز دارید.
اقامت در دیلمان، شامل کلبه های محلی و چندین اقامتگاه بوم گردی می شود که می توانید از آن ها با قیمت مناسب استفاده کنید، اگر قصد مسافرت در بهار ۱۴۰۱ به دیلمان را دارید، کمپ کردن در دیلمان را هم می توانید در نظر بگیرید، اما از ضروری ترین تجهیزات برای سفر به دیلمان می توان به لباس گرم، پتو و کیسه خوابِ باکیفیت اشاره نمود. ظروف سفالی، قلم زنی، نان محلی و گیاهان دارویی از سوغات دیلمان می باشد.

۴. بندر انزلی، شهری با بوی نم باران

منطقه آزاد بندر انزلی یکی از توریستی ترین شهرهای استان گیلان محسوب می شود، که جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است. سفر به بندر انزلی می تواند یکی از بهترین مقصدهای سفر در نوروز ۱۴۰۱ باشد که گشت و گذار در آن به طور کامل، حداقل ۴روز زمان نیاز دارد. همانطور که می دانید، بندر انزلی، پربارش ترین شهر ایران است و اگر به باران علاقه مندید، انزلی بهترین مقصد سفر در نوروز ۱۴۰۱ خواهد بود.

تالاب انزلی

مرداب یا تالاب انزلی، در کنار دریای بندر انزلی، از پرطرفدارترین مناطق در این شهر است. برای سفر به تالاب انزلی از تهران، حدود ۵ ساعت زمان نیاز دارید و فاصله تهران و کرج تا این شهر حدود ۳۷۰ کیلومتر می باشد. از جاذبه های این تالاب گیاهان شناور و لاله های مردابی می باشند که شبیه یک جنگل شناور به نظر می آیند.
این منطقه همچنین پرندگان و آبزیان نادری دارد که زیست بوم با ارزشی را ساخته اند. ماهیگیری در تالاب انزلی، یکی از تفریحات این منطقه می باشد و مرداب انزلی را به یکی از بهترین مقصدهای سفر در نوروز ۱۴۰۱ معرفی می نمایند.

آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی بزرگترین مجموعه آبی کشور و یکی از مهترین مجموعه های آبی خاورمیانه است. در این آکواریوم از بسیاری از گونه های نایاب آبزیان و خزندگان نگه داری می شود. قیمت بلیط آکواریوم بندر انزلی حدود ۱۰۰ هزارتومان می باشد و ساعت کاری این آکواریوم، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب می باشد.

آبشار ویسادار

ویسادار

سفر به آبشار ویسادار یعنی سفر به سومین آبشار بلند گیلان. این آبشار که در رضوانشهر قرار دارد، یکی از پربازدیدترین آبشارهای ایران است. فاصله آبشار ویسادار تا بندر انزلی حدود ۶۰ کیلومتر است که می تواند جز مقصدها سفر در بهار ۱۴۰۱ باشد.

لذت سفر گروهی در نوروز ۱۴۰۱ با ون

بخش زیاد از افراد به سفرهای گروهی و دسته جمعی علاقه بیشتری دارند. اما بسیاری از سفرهای گروهی توسط تورهای شهر تهران انجام می شود و برخی از افراد سفر دسته جمعی با دوستان و خانواده شان به طور اختصاصی ترجیح می دهند، اگر شما هم از این دسته افراد هستید، می توانید از طریق اجاره ون در نوروز ۱۴۰۱، سفری لذت بخشی را تجربه کنید. اجاره ون به صورت بدون راننده و با راننده امکان پذیر است که یکی از انتخاب های مناسب جهت تهران گردی در عید ۱۴۰۱ نیز می باشد.

۶. شیراز با عطر بهارنارنج

 

هرچه به سمت جنوب کشور حرکت می کنیم، آّب و هوا گرمتر و خشک تر می شود و به همین دلیل سفر به نواحی جنوب کشور در فصل تابستان و اواخر بهار تقریبا غیرممکن است. فصل بهار، شیراز را به یکی از بهترین مقصدها برای سفر در عید ۱۴۰۱ تبدیل می کند. زیرا که درخت های نارنج این شهر شروع به میوه دادن می کنند و عطر بهارنارنج در خیابان های شهر می پیچد. علاوه بر این آب و هوای شیراز در این فصل با توجه به بارش باران فوق العاده می شود. اگر قصد برنامه ریزی سفر شیراز را دارید، ما به شما در این کار کمک می کنید.
اگر قصد سفر به شیراز با ماشین شخصی را دارید، باید به اطلاعتان برسانیم که فاصله تهران تا شیراز ۹۳۰ کیلومتر است که در بازه زمانی ۹ تا ۱۰ ساعته قابل طی کردن است، البته در میان مسیرتان، می توانید سفر به اصفهان را هم یکی از مقصدهای سفرتان در تعطیلات عید ۱۴۰۱ قرار دهید.
باغ ارم، مسجد نصیرالملک، حافظیه، سعدیه، باغ نارجستان، ارگ کریم خان، باغ دلگشا، شاهچراغ و بازار و حمام وکیل تنها بخشی از جاذبه های گردشگری شیراز می باشند که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید. همچنین تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد و تنگه ی رغز از جمله مناطق دیدنی اطراف شیراز می باشند.
از آنجایی که بازدید از تمامی این امکان، نیاز به وسیله ی حمل و نقل دارد و هزینه ی کرایه تاکسی در ایام عید بسیار گران است، داشتن خودروی شخصی، از شرایط سفر به شیراز می باشد و اگر خودروی شخصی ندارید و یا آن را مناسب سفر نمی دانید، اجاره خودرو در شیراز می تواند یکی از گزینه های با صرفه برای سفر نوروزی باشد.

چادر زدن در شهر شیراز

شیراز در بهار، به طور کامل پذیرای میهمانان می باشد، به طوری که پارک های شیراز به مکانی جهت اسکان و چادر زدن مسافران تبدیل می شود. پارک آزادی، پارک بعثت، پارک کوهپایه و پارک جنت از جمله پارک های بزرگ شهر شیراز هستند که امکان چادر زدن در آن ها وجود دارد.

۷. چابهار، بندر دیدنی ها

بندر چابهار، یکی از مهمترین بندرهای تجاری ایران و جهان می باشد که هم از لحاظ گردشگری و هم از لحاظ سیاسی بسیار پراهمیت می باشد. بازارهای چابهار با توجه به قرارگیری در منطقه آزاد، بسیار پررونق می باشند. آب و هوای چابهار آنقدر عالی است که برخی آن را چهاربهار می نامند. چابهار در زمستان هوای گرم و در تابستان هوای خنک تری نسبت به دیگر مناطق جنوبی دارد. اما چابهار در فصل بهار یکی از بهترین مقصدهای برای سفر در عید ۱۴۰۱ می باشد. به طور کلی بهترین زمان برای رفتن به چابهار، اواخر زمستان و اوایل بهار می باشد.
اگر قصد سفر به چابهار با ماشین شخصی دارید، فاصله ی تهران تا چابهار ۱۸۰۳ کیلومتر می باشد که می توانید ظرف مدت ۱۸ ساعت، آن را طی کنید. از آنجایی که مسیر چابهار طولانی است و جهت گشت و گذار در این بندر به خودروی شخصی نیاز پیدا خواهید کرد در غیر اینصورت هزینه ی سفر چابهار بالا می رود. بنابراین حتما با خودروی مناسب این مسیر را طی کنید تا خستگی راه بر تن تان ننشیند. اجاره خودروی های لوکس می تواند یکی از راه حل هایتان باشد.
جاذبه های دیدنی بوشهر آنقدر زیادند که در این مقاله نمی گنجند، اما از مهمترین آن ها می توان به تالاب لیپاز، ساحل صخره ای، کوه های مریخی و جنگل حرا اشاره نمود. معروفت ترین سوغات چابهار میگو و ماهی، شیرینی لندو، زیتون، ادویه و صنایع دستی رنگارنگی همچون سوزن دوزی و حصیر بافی می باشند.

۸. جزیره ی گواتر، میراث گرانبهای سیستان

گواتر

اگر قصد سفر به جنوب و چابهار را دارید، می توانید از طریق جاده ی چابهار به گواتر که یکی از زیباترین جاده های ایران می باشد، به جزیره ی زیبای گواتر برسید. این جاده آنقدر زیباست که در طول این مسیر، خلیج فارس در سمت راست و کوهای مینیاتوری در سمت چپتان قرار دارند.
فاصله ی چابهار تا گواتر ۲۲۰ کیلومتر می باشد. دلفین های خلیج گواتر یکی از معروفترین گونه آبی در این خلیج می باشد. تالاب لیپاز در ۵۰ کیلومتر مسیر چابهار به گواتر قرار دارد. برای رسیدن به تالاب، کافیست کمی از جاده خارج شوید و مسیر کوتاه خاکی را طی کنید. دریاچه ای صورتی رنگ روبرویتان خواهد بود که می توانید عکس های یادگاری تان در سفر جنوب را ثبت کنید.
اقامت در خلیج گواتر کار مشکلی نیست، به جز هتل گواتر، اقامتگاه های بومگردی جزیره ی گواتر نیز با قیمت بسیار مناسب قابل اجاره هستند. بهترین زمان برای سفر به گواتر همانند چابهار می باشد، پس می توانید برنامه ریزی سفر در نوروز ۱۴۰۱ با خودروی اجاره ای را نیز در دستور کارتان قرار دهید.

۹. دزفول، مدیترانه ی ایران

دزفول، قدیمی ترین شهر جهان است که از گذشته تا به امروز، یکی از حاصل خیزترین شهرهای ایران بوده است. آب و هوای دزفول در فصل بهار مدیترانه ای و بسیار معتدل است و یکی از بهترین مقصدهای نوروزی در بهار می باشد. اگر برنامه سفر به دزفول در نوروز ۱۴۰۱ دارید، به شما تبریک می گوییم که انتخاب بسیار خوبی داشته اید.
اگر قصد سفر به دزفول با ماشین شخصی را دارید، بهتر است بدانید، که فاصله تهران تا دزفول ۶۷۰ کیلومتر است که می توانید این مسیر را در ۸ ساعت طی کنید. در ادامه برخی از جاهای دیدنی دزفول را برایتان شرح خواهیم داد.
سفر به دزفول آنقدر لذت بخش است که می توانید سفرنامه ای سفرتان بنویسید و تجربه خودتان از سفر به دزفول را شرح دهید. آبشار شوی، یکی از دیدنی های دزفول است که در ۱۰۰ کیلومتری آن قرار دارد. این آبشار که ارتفاعی بالغ بر ۸۵ متر دارد، منظره ای فوق العاده ای را رقم زده است. از دیگر جاذبه های گردشگری می توان به آسیاب های آبی دزفول، بقعه یعقوب لیث صفاری، رود و سد دز، مسجد جامع دزفول و چال کندی اشاره نمود.

۱۰. قلعه رودخان، پلکانی به سوی بهشت

قلعه رودخان، یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری استان گیلان که در آن تاریخ و طبیعت باهم تلفیق شده اند. بهترین زمان برای رفتن به قلعه رودخان فصل بهار است. اگر شما در سفر نوروزی ۱۴۰۱ تان قصد رفتن به قلعه رودخان را دارید، این نوید را می دهیم که این منطقه یکی از بهترین مقصدها برای سفر در نوروز می باشد و در سراسر مسیر قلعه رودخان در فروردین ماه، درختان سبز و بوی نم باران را تجربه خواهید کرد
پله های قلعه رودخان یکی از جذابترین پلکان های کشور می باشد که در نهایت به بخش شاه نشین قلعه می رسند. ارتفاع قلعه رودخان حدود ۷۰۰ متر از سطح دریا می باشد و چگونگی ساخت همچین قلعه ای در انبوه درختان جنگل، جز اسرار قلعه رودخان محسوب می شود.
تاریخچه قلعه رودخان به دوره ی ساسانیان باز می گردد، اما برخی کتبیه هایی که در این مکان مشاهده شده، تخمین آن را به دوران کریم خان زند مربوط می کند. این قلعه که اولین بار توسط یک پژوهشگر لهستانی کشف شد و در دوران پهلوی در آثار ملی ثبت شد.

ممنوعیت سفر در نوروز ۱۴۰۱

برای ورود به پلکان این قلع، نیازمند به پرداخت ورودی هستید، قیمت بلیط ورودی قلعه رودخان در سال ۱۴۰۰، ۳۵۰۰ تومان بوده است و ساعت کاری این قلعه ۸ صبح تا ۱۷:۳۰ می باشد، همچنین می توانید در سفرتان به قلعه رودخان، از ییلاق ماسال، رشت و ماسوله که هر کدام کمتر از ۱ ساعت با این مکان فاصله دارند نیز سفر کنید.
در این مقاله سعی کردیم تا ۱۰ مقصد سفر در نوروز۱۴۰۱ را به شما معرفی کنیم. از آنجایی که شیوع دوباره ی ویروس کرونا، ممکن است برخی محدودیت هایی مانند ممنوعیت تردد بین شهری را ایجاد کند، صدور مجوز تردد، یکی از مزایای سفر با خودروی اجاره ای می باشد که در صورت ممنوعیت سفر در نوروز ۱۴۰۱ می توانید بدون نگرانی نسبت به مسافرتتان اقدام کنید.
نویسنده: امید مهری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *