جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

زیباترین پارک های تهران برای عکاسی و قدم زدن به انتخاب کجارو

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ اسفند ۱۴۰۰

در تهران پارک‌های بسیاری وجود دارند که نقش ریه‌های شهری را بازی می‌کنند و با وجود امکانات متعدد و فضایی سرسبز، مکانی مناسب برای پیاده‌روی و عکاسی هستند.

رشد بی‌وقفه جمعیت در شهرهای بزرگ و آلوده‌ای مانند تهران، نقش فضاهای سبز شهری را بسیار پررنگ می‌کند؛ فضاهایی که وجود آن‌ها لازمه هر منطقه است. پایتخت ایران میزبان پارک های بسیاری است که از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌آیند و مکان‌هایی فوق‌‎العاده برای قدم زدن، تممد اعصاب، عکاسی، استراحت و استشمام هوای پاک هستند. در ادامه به انتخاب رسانه گردشگری کجارو، پنج پارک بی‌نظیر تهران را به شما معرفی کنیم.

پارک زیباترین پارک های تهران برای عکاسی و قدم زدن به انتخاب کجارو

۱. پارک جمشیدیه

آدرس: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار
پارک جمشیدیه در شمال پایتخت، یکی از زیباترین پارک های تهران است که با وجود امکانات مناسب، مکانی ایدئال برای گذراندن یک روز تعطیل و به‌دور از همهمه شهری است. قرارگیری کوه، رودخانه و آبشار در فضایی جنگلی با درختان کهنسال، جمشیدیه را تبدیل به محلی بی‌نظیر برای قدم زدن و عکاسی کرده‌اند؛ پارکی با پله‌ها و کفپوش‌های ناهموار سنگی که تداعی‌کننده جاده‌های جنگلی است و چشم‌اندازهای زیبایی از شهر تهران را در اختیار شما قرار می‌دهد. دریاچه پارک جمشیدیه، آلاچیق، آبشار، کافه‌های گوناگون، آب‌نما، سرویس‌های بهداشتی، رستوران، فضایی برای نگهداری پرندگان، نگارستان و آمفی تئاتر، تندیس‌های متعدد با طرح‌های مفهومی و انتزاعی و بوستان سنگی از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این بوستان هستند.

پارک جمشیدیه متعلق به فردی به نام جمشید دولو قاجار بوده است؛ فردی که ملک ۶۹ هزار مترمربعی خود را به فرح پهلوی بخشید. در سال ۱۳۵۶، این منطقه تبدیل به یک پارک عمومی و پس از آن دو بار مرمت شد. در سال ۱۳۷۴، ‌۱۶ هکتار به وسعت پارک جمشیدیه افزودند و نام آن را بوستان سنگی فردوسی گذاشتند. طراح اصلی این بوستان کامران طباطبایی دیبا، نقاش، شهرساز و معمار نوگرا و صاحب سبک ایرانی است که بناهای زیبا و ماندگاری همچون موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای دانشجو، پارک شفق و… از او به یادگار مانده‌اند.

۲. پارک قیطریه

قیطریه زیباترین پارک های تهران برای عکاسی و قدم زدن به انتخاب کجارو
آدرس: تهران، خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر

پارک قیطریه در منطقه یک در پایین تپه قیطریه، یکی از تپه‌های باستانی تهران، قرار دارد. این پارک که در گذشته یکی از باغ‌های دوره قاجار به شمار می‌رفت، در دهه ۵۰ شمسی به‌منظور تبدیل شدن به بوستان در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت. پارک قیطریه با ۱۲۲,۲۰۶ هزار متر مربع مساحت نقش مهمی در تلطیف آب‌وهوای پایتخت بازی می‌کند و زیستگاه مناسبی برای پرندگان به شمار می‌رود. این پارک با پلانی به‌شکل هندسه نامنظم با نظم طبیعی و استفاده از خطوط غیرمنظم و ارگانیک طراحی شده است.

از امکانات پارک قیطریه می‌توان به کتابخانه، فرهنگسرای ملل، نگارخانه، سینما ۶ بعدی، زمین بازی کودکان، پیست اسکیت و آموزش اسکیت، وسایل ورزشی، نمازخانه، برکه، مخزن ذخیره آب، بوفه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و دستگاه تغذیه حیوانات شهری اشاره کرد. در این پارک قیطریه می‌توانید ساعاتی خوش را در کنار دوستان و عزیزانتان سپری کنید و با پیاده‌روی در میان درختان اقاقیا، بلوط، نارون، گردو، داغداغان، افرا، توت، سرو نقره‌ای، کاج تهران، بید مجنون، چنار، صنوبر و درخچه‌هایی نظیر زالزالک، نرگس درختی و زرشک، روزی به‌یادماندنی در طبیعت بسازید.

۳. پارک ملت

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، جنب بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)
پارک ملت با نام قدیمی بوستان شاهنشاهی با ۳۴ هکتار وسعت یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های تهران است. این پارک در دوره پهلوی دوم و در سال ۱۳۴۵ احداث شد و با وجود امکانات متنوع تفریحی و رفاهی یکی از تفرجگاه‌های ساکنان پایتخت محسوب می‌شود. پارک ملت به‌صورت نامنظم و به سبک پارک‌های انگلیسی توسط شخصی به نام پوسن (Posen) طراحی شده است. فاز اول پارک ملت به موازات خیابان ولیعصر قرار دارد و فاز دوم آن شامل دو بخش تپه‌ای و چمن‌کاری و گل‌کاری‌ها می‌شود.

در پارک ملت امکانات ورزشی متعددی چون پیست اسکیت، میز پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، زمین بازی بدمینتون، زمین والیبال، میز شطرنج، مسیرهای متعدد برای دویدن و پیاده‌روی، وسایل ورزشی، سینما چهار بعدی و زمین بازی کودکان نیز تعبیه شده‌اند؛ به‌علاوه امکاناتی از قبیل کافه‌ها و رستوران‌، نیمکت، آلاچیق، پارکینگ، بوفه، سرویس‌های بهداشتی متعدد، نمازخانه، آبخوری و کلینیک گل و گیاه نیز در این پارک وجود دارند. ورودی جذاب، پیاده‌روهای باصفا و درختان سربه فلک کشیده و تنومند، سردیس‌هایی از مشاهیر و بزرگان ایران، سازه تعامل شهری، آب‌نما، باغ وحش، پردیس سینمایی ملت و دریاچه مصنوعی از جمله دیدنیهای این پارک جنگلی تهران هستند.

۴. بوستان آب و آتش

آب و آتش زیباترین پارک های تهران برای عکاسی و قدم زدن به انتخاب کجارو
آدرس: تهران، خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

پارک آب و آتش با فضایی مدرن در سال ۱۳۸۸ در اراضی عباس آباد تهران افتتاح شد و در حل حاضر به‌عنوان یکی از مشهورترین دیدنیهای تهران شناخته می‌شود. این پارک امکانات کاملی چون فضای بسیار مناسب برای پیاده‌روی، سالن سینما، آمفی‌تئاتر با ۳۷۰ نفر ظرفیت، قسمت ورزشی با امکان اسکیت‌بازی و دوچرخه سواری، رستوران و فودکورت دارد و در نزدیکی پل طبیعت، بوستان بنادر و بوستان نوروز واقع شده است؛ به همین دلیل بسیاری از گردشگران برای عکاسی و گذراندن یک روز تعطیل، بوستان آب و آتش را انتخاب می‌کنند؛ پارکی که به‌وسیله پل طبیعت به پارک طالقانی متصل می‌شود.

فانوس دریایی، پل ابریشم (رو‌به‌روی پارک آب و آتش)، لانه کبوتر، امکان کالسکه‌رانی، آب‌نما، برج آتش، آلاچیق و فضای سبز از دیگر جذابیت‌های بوستان آب و آتش هستند.

۵. پارک پردیسان

آدرس: تهران، ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام (ره)
پارک پردیسان با مساحت حدود ۳۰۰ هکتار، یکی از بوستان‌های قدیمی تهران در منطقه دو است. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی – جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم کرده که پیوند آن‌ها به‌وسیله دو پل برقرار شده ‌است. این پارک در سال ۱۳۹۳ به‌عنوان پارک بدون دخانیات شناخته شد و به‌دلیل نقش مهمی که در تلطیف هوای پایتخت ایفا می‌کند، ریه‌ پایتخت لقب گرفت.

از دیدنی‌های پارک پردیسان می‌توان به مرکز بازپروری حیات وحش، سینمای محیط زیست پردیسان، پل معلق نهج‎البلاغه، موزه ملی آب و موزه تنوع زیستی اشاره کرد. این پارک همچنین مجهز به امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی متنوعی مانند مدرسه طبیعت، مسیرهای پیاده‌‎روی و دوچرخه‌‎سواری (یک رینگ هفت کیلومتری) و زمین بادبادک‌بازی است. بوستان جنگلی پردیسان در منطقه‌ای واقع شده که در گذشته به‌صورت مجموعه تپه‌هایی مملو از درختان پسته و بادام وحشی بوده است. در حال حاضر در این پارک حدود ۳۲۰ گونه گیاهی به چشم می‌خورند.

منبع: رسانه گردشگری کجارو

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *