رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ اسفند ۱۴۰۰

جاذبه های توریستی ایتالیا

لینک این مطلب کپی شد!

ایتالیا به عنوان زادگاه امپراتوری روم و رنسانس از نظر شاهکارهای هنری و معماری به اندازه‌ای غنی است که بیش از هر کشور دیگری در جهان دارای میراث جهانی یونسکو باشد. این کشور دارای دریاچه‌ها، کوه‌ها و سواحل چشمگیری است که جاذبه‌های طبیعی برجسته‌ای را نیز به آن می‌بخشد. در سفر به ایتالیا، شما می‌توانید یک برنامه‌ی سفر کامل را، از بازدید از آثار باستانی گرفته تا گشت‌وگذار در کنار دریا، برنامه‌ریزی کنید. با خواندن لیستی از برترین جاذبه‌های ایتالیا می‌توانید به راحتی برنامه‌ی سفر خود را بچینید.

کولوسئوم، میدان بزرگ نمایش و نبرد، در رم است

این آمفی تئاتر عظیم در سال ۷۲ پس از میلاد ساخته شد و مکانی برای نمایش‌ نبرد گلادیاتورها و نمایش‌های عمومی، حتی نبردهای دریایی ساختگی بود. دو طبقه‌ی زیرِ زمین پوشیده از تونل‌ها، اتاق‌ها، سلول‌ها و گذرگاه‎هایی بود که فضایی برای گلادیاتورها، کارگران، حیوانات وحشی و انبار فراهم می‌کرد. امروزه این سازه‌ی زیبا که شبیه به زمین‌های ورزشی است، یادآوری برجسته از دوران باستان و تاریخ گسترده‌ی امپراطوری روم است.

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره در کدام شهر ایتالیا است؟

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره که به عنوان یکی از بهترین کلیساهای جهان شناخته می‌شود، در فلورانس جا خوش کرده است. این کلیسای جامع بین قرن‌های ۱۳ و ۱۵ ساخته شده و معروف‌ترین قطعه‌ی آن، گنبد خارق‌العاده‌ی و بی‌نظیری است که در بالای آن قرار دارد. برج ناقوس کلیسای جامع با سنگ مرمر طرح‌دار پوشانده شده است. این برج ۸۲ متر ارتفاع دارد و شما می‌توانید با بالا رفتن از ۴۱۴ پله، به تماشای مناظر خارق‌العاده از شهر بروید.

بازدید از کانال بزرگ در ونیز

گوندولاسواری یا سوار شدن قایق‌های سنتی در کانال‌های ونیز کاری است که مسافران قرن‌هاست از آن لذت می‌برند. ونیز شهری از جزایر است و کانال‌ها از دیرباز خیابان‌های اصلی شهر به حساب می‌آیند که با هزارتویی از گذرگاه‌های باریک به هم متصل شده‎اند. کانال بزرگ ونیز، مسیری به شکل حرف اس انگلیسی دارد و در کناره‌های آن، کاخ‌های باشکوهی قرار دارند که زمانی متعلق به ثروتمندترین و قدرتمندترین خانواده‌های جمهوری ونیزی بود.

از شهر پمپئی و کوه وزوویوس دیدن کنید

آتشفشان کوه وزوویوس که هنوز دود می‌کند در کنار شهر پمپی قرار دارد، شهری که یک بار در سال ۷۹ میلادی به دلیل این آتشفشاش ویران شد. اما همین فوران همچنین بسیاری از گنجینه‌های هنری شهر مانند نقاشی‌های دیواری، موزاییک‌ها و مجسمه‌هایی که در میان گدازه‌ها محصور شده بودند را حفظ کرد. در این مجموعه بقایای خانه‌ها، بازارها، حمام‌ها، معابد، تئاترها، خیابان‌ها و انسان دیدنی است. گردشگران می‌توانند از شهری دیدن کنند که زندگی در آن لابلای گدازه و خاکستر ثابت مانده است. شما هم با می‌توانید خرید بلیط هواپیما خارجی مهندسی‌ ساختمان‌های رومی‌ متعلق به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش را ببینید.

چرا برج پیزا کج است؟

کج بودن برج پیزا آن نه از ظرافت قابل توجه طراحی و معماری، بلکه به خاطر یک نقص است. کار بر روی این برج در سال ۱۱۰۰ آغاز شد و ایراد معماری در آن، منجر به باریک شدن طبقات آن از سوم به بالا شد. برج پیزا هم‌چنان کج بالا رفت و در طول قرن‌ها بیشتر و بیشتر کج شد. این برج در دهه‌ی ۱۹۹۰ مرمت شد زیرا پیش از بازسازی فکر می‌کردند که برج تا سال ۲۰۰۰ واژگون خواهد شد. امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند از پله‌های برج بالا بروند و منظره‌ای شگفت‌انگیز از شهر را تماشا کنند.

پانتئون در رم

پانتئون، یک بقایای فوق‌العاده از دوران روم باستان است که دستاوردهای معماری باورنکردنی امپراتوری روم را نمایش می‌دهد. این ساختمان که به خدایان آسمانی اختصاص داشت، دارای تناسبات معماری دقیقی است و یک پرتو نوری که از بالای گنبد وارد اتاق می‌شد، برای نمایش صور فلکی و خورشید در نظر گرفته شده بود. پس از این که پادشاهان اولیه‌ی مسیحی استفاده از پرستشگاه بت‌پرستان به عنوان کلیسا را ممنوع کردند، این معبد متروک شد اما بعداً توسط پاپ در سال ۶۰۹ پس از میلاد تقدیس شد و مورد استفاده قرار گرفت. برخی از پادشاهان ایتالیایی، رافائل نقاش دوره‌ی رنسانس و ایتالیایی‌های مشهور دیگری در پانتئون دفن شدند.

به جزیره‌ی افسانه‌ای کاپری بروید

این جزیره‌ی صخره‌ای شیب‌دار با کاج‌های سبز و گیاهان گرمسیری به زیبایی تزئین شده ‌است. غارهای آبی یکی از بخش‌های معروف جزیره است که با قایق می‌توان به آنها دسترسی داشت. در چندین ویلا و باغ به روی گردشگران باز است که برای می‌توان با خرید بلیط هواپیما به آنها رفت. تقریباً در هر جای جزیره که باشید، می‌توانید مطمئن باشید که مناظر زیبا و نماهای خوبی را می‌بینید. می‌توانید به تپه‌ای بروید که پله‌های باستانی فنیقی در آن قرار دارند.

دیدنی‌های دریاچه‌ی کومو چیست؟

دریاچه‌ی کومو یکی از دیدنی‌ترین مناطق ایتالیا است که توسط کوه‌ها احاطه شده و شهرهای کوچک و زیبا در آن قرار دارند. این دریاچه در زمان رومیان محل اقامت ثروتمندان بوده است. امروزه درِ ویلاهای بالبیانلو و کارلوتا که هر دو توسط باغ‌هایی احاطه شده‌اند، به روی عموم باز است. آب‌و‌هوای معتدل، ساحل دریاچه را برای گشت‌وگذار و تفریح، ایده‌آل می‌کند. در اطراف دریاچه، شهرک‌های تفریحی و صومعه‌ای متعلق به قرن یازدهم وجود دارد. شهر کوچک کومو که از زمان رومیان مهم بوده، به دریاچه چسبیده و فاصله‌ی کمی از میلان دارد.

ساحل آمالفی

ساحل آمالفی، یک میراث جهانی یونسکو است که در امتداد شبه‌جزیره‌ی سورنتین، در جنوب ناپل و سورنتو قرار دارد. شهرهایی روی تپه در دامنه‌های شیب‌دار کوه که به سمت دریا می‌آیند، ساخته شده‌اند. شهرهای اصلی اینجا پوزیتانو و آمالفی هستند. در آمالفی کلیسای جامع با گنبدی رنگارنگ وجود دارد که بسیار دیدنی است.

به بازدید از کلیساها و موزه‌های واتیکان بروید

واتیکان خانه برخی از با ارزش‌ترین مجموعه‌های هنری جهان است. مرکز اصلی آن کلیسای بزرگ سنت پیتر است. دیوارها و سقف کلیسای سیستین با نقاشی‌های دیواری توسط میکل آنژ پوشانده شده است و در کاخ واتیکان آثاری از رافائل و دیگر هنرمندان بزرگ قرار دارد.

آیا می‎دانید گالری اوفیزی در کدام شهر ایتالیا است؟

گالری اوفیزی در فلورانس علاوه بر این که یکی از برجسته‌ترین موزه‌های هنری جهان است که تاریخ مرحله‌ای از هنر رنسانس ایتالیا را به نمایش می‌‎گذارد. بزرگ‌ترین گنجینه‌ی این گالری مجموعه‌ی نقاشی‎هایی است که گام به گام تکامل نقاشی را از قرن ۱۴ تا ۱۶ نشان می‌دهد. در اینجا، اولین آزمایش‌های پرسپکتیو و همچنین برخی از پرتره‌های نخستینی را خواهید دید که نقاشان فراتر از هنر مذهبی کشیده‌اند.

کلیسای جامع باشکوه سانتا ماریا در میلان

کلیسای جامع باشکوه سانتا ماریا در میلان، یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان و یکی از بهترین نمونه‌ها از سبک پر زرق‌وبرق گوتیک است. نمای بیرونی کلیسا دارای ۲۲۴۵ مجسمه‌ی مرمری است. در داخل کلیسا پنجاه‌ودو ستون عظیم سر به فلک کشیده، سقف شبستان را نگه می‌دارند و دیوارهای آن توسط بزرگ‌ترین پنجره‌های شیشه‎ای رنگی جهان تزئین شده است. یک آسانسور شما را به پشت بام می‌برد، جایی که می‎توانید در میان قله‌های سنگی تراشیده که در ارتفاع بسیار زیاد قرار دارند، قدم بزنید.

کلیسای سنت مارک را در ونیز ببینید

یکی از مهم‌ترین مکان‌های توریستی در ونیز کلیسای سنت مارک است که نما و گنبدهای تزئین شده‌ی آن با الهام از معماری دوره‌ی بیزانس ساخته شده است. این ساختمان در میدان سنت مارکو قرار دارد و یک اثر هنری است. ویژگی‌های برجسته کلیسا، فضای داخلی وسیع و موزاییک‌های درخشانی است که گنبدها و طاق‎های آن را پوشانده است. محراب زرینی که با و جواهرات پوشانده شده است، یکی دیگر از بخش‌های دیدنی کلیسا است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *