جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای پیشوا (معرفی ۲۷ روستای پیشوا )

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ بهمن ۱۴۰۰

در این مطلب به معرفی روستاهای پیشوا پرداخته ایم . ۲۷ روستای پیشوا که در نزدیکی شهر تهران می باشد .شهرستان پیشوا یکی از شهرستانهای جنوب تهران می باشد که با شهر تهران هم مرز است . شهرستان پیشوا که مرکز آن شهر پیشوا است؛ متشکل از بخش‌های مرکزی شامل دهستان‌های عسگریه و پیشوا و بخش جلیل‌آباد شامل دهستان‌های جلیل‌آباد و طارند است.شهرستان پیشوا تا سال ۱۳۸۹ بخشی از شهرستان ورامین بود که در آن سال به شهرستان پیشوا ارتقا یافت.بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، در سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان پیشوا ۸۶۶۰۱ نفر می‌باشد.

پیشوا روستاهای پیشوا (معرفی 27 روستای پیشوا )

روستاهای پیشوا

روستای علی‌آباد خالصه

علی‌آباد خالصه،یکی از روستاهای پیشوا در استان تهران می باشد . این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر (۲۹خانوار) بوده‌است.

روستای آهیه

روستای آهیه یکی از روستاهای پیشوا در استان تهران می باشد که در دهستان طارند بالا واقع شده‌است.روستای آهیه براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۵ نفر بوده‌است.

روستای ابراهیم‌آباد (پیشوا)

روستای ابراهیم‌آباد یکی از روستاهای پیشوا در جنوب شهر تهران می باشد .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۰ نفر (۵ خانوار) بوده‌است.

روستای اکبرآباد کاظمی

روستای اکبرآباد کاظمی، یکی از روستاهای پیشوا در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷ نفر (۱۴خانوار) بوده‌است.

روستای باغ کوه

روستای باغ کوه، روستایی از روستاهای پیشوا در جنوب شهر تهران می باشد .این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای پلنگ‌دره

روستای پلنگ دره ، روستایی از روستاهای پیشوا در استان تهران می باشد. این روستا در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۲۹۴ نفر (۶۳ خانوار) بوده‌است.

روستای جامه کاران

روستای جامه کاران، روستایی از روستاهای پیشوا در جنوب شهر تهران می باشد .این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۲ نفر بوده‌است.

روستای چال تاسیان

روستای چال تاسیان، روستایی از روستاهای پیشوا در استان تهران می باشد .این روستا در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۹ نفر بوده‌است.

روستای چاله مورت (ورامین)

روستای چاله مورت، روستایی از روستاهای پیشوا واقع در جنوب شهر تهران می باشد .این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای ده ماسین

روستای ده ماسین، روستایی از روستاهای پیشوا در استان تهران می باشد .روستای ده ماسین در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۵۸۰ نفر بوده‌است.

روستای رودبارک

روستای رودبارک ، روستایی از روستاهای پیشوا واقع در جنوب شهر تهران می باشد .این روستا در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۷ نفر بوده‌است.

روستای زواره بید

روستای زواره بید، روستایی از روستاهای پیشوا در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۲ نفر بوده‌است.

روستای سرگل (ورامین)

روستای سرگل ، روستایی از روستاهای پیشوا در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۱۵۶۳ نفر بوده‌است. اهالی این روستا شدیدا مخالف دخانیات و مواد مخدر می‌باشند به طوری که در این روستا هیچ گونه سیگار و تنباکو و مواد مخدر دیگری یافت نمی‌شود.اغلب مردم این روستا به شغل شریف کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

روستای سعیدآباد (پیشوا)

روستای سعیدآباد روستایی در دهستان عسگریه بخش مرکزی شهرستان پیشوا استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۴۵۳ نفر (۱۲۳خانوار) بوده‌است.

روستای شوش‌آباد

روستای شوش‌آباد ، روستایی از روستاهای پیشوا در جنوب شهر تهران می باشد.شغل اکثر مردم روستا دامداری و کشاورزی است. بیشتر خانواده‌های ساکن در این روستا از تیره شاهسون می‌باشند که در زمانهای دور از دشت مغان به این روستا کوچ داده شده‌اند.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳۰ نفر بوده‌است.

روستای طارند بالا

روستای طارند بالا، روستایی از توابع بخش جلیل آباد شهرستان پیشوا در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۵۰ نفر بوده‌است.

 بالا e1644298575928 روستاهای پیشوا (معرفی 27 روستای پیشوا )

روستای فتح‌آباد

روستای فتح‌آباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان پیشوا در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳ نفر (۷ خانوار ) بوده‌است.

روستای قاسم‌آباد

روستای قاسم‌آباد روستایی در دهستان عسگریه بخش مرکزی شهرستان پیشوا استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۵۵۹ نفر (۱۴۱خانوار) بوده‌است.

روستای قشلاق گنجی

روستای قشلاق گنجی، روستایی از روستاهای پیشوا در استان تهران می باشد.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۶ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق یوسفرضا

روستای قشلاق یوسف‌رضا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان پیشوا در استان تهران می باشد.باغ و بقعه یوسف‌رضا یکی از مکان های تاریخی و مذهبی و فرهنگی و گردشگری شهرستان پیشوا است که در محوطه‌ای مربع شکل در ورودی روستای زیبا و خوش آب و هوای یوسف رضا قرار دارد. این بنا در اصل متعلق به قرن سوم هجری است اما پس از دفن یوسف رضا از عرفای بزرگ قرن سوم هجری اهمیت افزونی پیدا کرد و در سال ۱۳۸۲ مرمت گردید و در فهرست بناهای تاریخی و فرهنگی استان تهران قرار گرفت.روستای یوسف رضا در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۵۳ نفر بوده‌است.

یوسف رضا روستاهای پیشوا (معرفی 27 روستای پیشوا )

روستای قلعه بالا

روستای قلعه بالا روستایی در دهستان طارند بالا بخش جلیل‌آباد شهرستان پیشوا استان تهران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۵۶ نفر (۱۴خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه سین

روستاقلعه سین، روستایی از توابع بخش پیشوا شهرستان پیشوا در استان تهران ایران است.نام اصلی این روستا را قلعه سین ذکر کرده‌اند . به دلیل اینکه این روستا در زمان‌های قدیم در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و کاروان‌های متعدد تجاری که از کشور چین به سمت اروپا در حرکت بودند از این روستا عبور می‌کردند.این روستا در دهستان عسگریه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۹۲ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌نو (پیشوا)

روستای قلعه‌نو روستایی در دهستان جلیل‌آباد بخش جلیل‌آباد شهرستان پیشوا استان تهران ایران است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۶۵۵ نفر (۱۷۵خانوار) بوده‌است.

روستای قوئینک رخشانی

روستای قوئینک رخشانی، روستایی از روستاهای پیشوا در استان تهران ایران است. بیشتر جمعیت این روستا کشاورزان هستند و برخی نیز دامپرورند.این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۴ نفر (۹۷ خانوار) بوده‌است.

روستای کهنک (پیشوا)

روستای کهنک از قدیمی‌ترین محله‌های شهرستان پیشوا بوده‌است که اینک جزء بخش مرکزی شهرستان پیشوا قرار گرفته و در کنار روستای قلعه نو و هاشم آباد واقع شده‌است. در این باره آمده است: محله ای کوچک در جنوب شرقی شهر پیشوا قرار دارد، که در طول زمان به روستایی بزرگ تبدیل شده‌است، که این محله به کهنک شهرت یافته و اکنون جزئی از شهر پیشوا محسوب می گردد.گذر ریل راه آهن تهران مشهد و تهران شمال و فاصله کوتاه تا ایستگاه قطار، اهمیت زیادی به این محل داده است. شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است.
وجود دو امامزاده اسحاق و موسی در این محل تأثیر زیادی داشته‌است. در لغت نامه دهخدا به نقل از جلد ۱ فرهنگ جغرافیایی ایران آمده است: کهنک : دهی از دهستان بهنام عرب است که در بخش ورامین شهرستان تهران واقع است و ۴۵۷ تن سکنه دارد.

روستای گل عباس

روستای گل عباس، روستایی از توابع دهستان عسگریه شهرستان پیشوا در استان تهران ایران است.این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران ،در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۳۹۱ نفر (۳۱۳خانوار) بوده‌است.روستای گل عباس در فاصله پنج کیلومتری شمال غرب ورامبن واقع شده است.این روستا جزء بهنام پازوکی می باشد.
محصولات روستا
عمده فعالیت های روستا به فعالیت های کشاورزی و دامپروری محدود می شود. آب کشاورزی در قدمی از طریق قنات و نهر شهرستان تامین می شده و در حال حاضر از طریق ۲ چاه زیرزمینی به نام های موتورآب گلعباس و موتور آب مهندس فامیلی تامین می شود. آب شرب روستا نیز از طریق چاه زیرزمینی تامین می گردد. در سالهای دور، این روستا دارای یک چشمه آب گوارا به نام چشمه خانعلی بوده است. این چشمه طی سالها یکی از منابع آبی با ارزش روستا بوده که همزمان با حفر چاه های عمیق برای استحصال آب بیشتر و کاهش سطح آب زیرزمینی، این چشمه خشک شده است.
مردم روستا
مردم بومی روستا متشکل از طوایف هداوند شامل شیرکوند، خانی و سیری و طایفه شیرازی می باشند. یکی دیگر از طوایف روستا طایفه کردبچه می باشد. طی ۱۰ سال اخیر با رشد حاشیه نشینی، جمعیت روستا و مهاجران آن افزایش یافته است.

گل عباس روستاهای پیشوا (معرفی 27 روستای پیشوا )

روستای معین‌آباد (پیشوا)

روستای معین‌آباد روستایی در دهستان پیشوا بخش مرکزی شهرستان پیشوا استان تهران ایران است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۵۶۱ نفر (۱۵۰خانوار) بوده‌است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *