جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای بندرانزلی ( معرفی ۲۸ روستای بندرانزلی )

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ فروردین ۱۴۰۱

روستاهای بندرانزلی را در این مطلب  می خواهیم به شما معرفی کنیم .۲۸ روستای بندرانزلی که در نوع خود بی نظیرند . مردمانی مهمان نواز و خونگرم دارند . در ابتدا با شهرستان بندرانزلی آشنا خواهیم شد .شهرستان بندرانزلی یکی از شهرستان‌های شمالی استان گیلان در ایران است.مرکز این شهرستان، شهر بندر انزلی است.شهرستان بندر انزلی از شمال با دریای کاسپین، از جنوب با شهرستان صومعه‌سرا، از شرق با شهرستان خمام، از جنوب شرق با شهرستان رشت و از غرب با شهرستان رضوانشهر همسایه است.

 انزلی 2 e1649482827390 روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

موقعیت جغرافیایی بندرانزلی

شهرستان بندرانزلی در ناحیه‌ای کاملاً جلگه‌ای به صورت طولی و در ساحل دریای کاسپین واقع شده و دارای تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های ملایم وگاهی سرد میباشد.مرکز آن بندر انزلی از گذشته عنوان پر باران‌ترین شهر ایران را داشته‌است. بخشی از محیط زیست طبیعی این شهرستان را دریا ۴۴ کیلومتر نوار ساحلی) و بخش مهم دیگر را اکوسیستم ارزشمند تالاب انزلی تشکیل می‌دهد.

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان انزلی
دهستان چهار فریضه
دهستان لیجارکی حسن رود
شهر: بندر انزلی

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران،جمعیت شهرستان بندر انزلی در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۵۹۰۱۶ نفر بوده‌است.

بندر انزلی روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

مردم و زبان

مردم شهر بندرانزلی گیلک هستند و به زبان گیلکی بیه پسی و با لهجه مخصوص به انزلی صحبت می کنند. به مردمان اهل انزلی، انزلیچی می گویند

اقلیم

این شهرستان دارای آب و هوای مرطوب ساحلی می‌باشد. میزان بارندگی شهرستان بسیار بالا بوده به‌طوری‌که سالیانه متوسط ۱۸۹۲ میلی‌متر بارندگی دارد بیشترین بارندگی در ماه‌های شهریور و مهر با ۴۴۰٫۹ میلی‌متر گزارش گردیده‌است. میزان رطوبت نسبی سالیانه به‌طور متوسط حدود ۷۱ تا ۹۷ درصد و درجه حرارت محیط زیست بین ۲/۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد در نوسان بوده‌است. انزلی به‌طور کلی تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های ملایم و گاهی سرد دارد. مرکز آن بندر انزلی از گذشته عنوان پر باران‌ترین شهر ایران را داشته‌است.

جاذبه‌های گردشگری

بندر انزلی یکی از زیباترین شهرهای ایران است که در آن تالاب انزلی، دریا، ساحل و چمن‌زار با یکدیگر تلاقی می‌کنند و چشم اندازی بدیع و خیال انگیز می‌آفریند. بندر انزلی با داشتن جاذبه‌های دل انگیز و طبیعی سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهانگردان خارجی است.

بندرانزلی 1 روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

سوغات

انواع ماهیان خزری عمده‌ترین سوغات خوراکی این شهرستان است ولی انواع سبزیجات محلی، زیتون، سیر و ترشیجات محلی نیز برای عرضه به مسافران وجود دارد. بندر انزلی مرکز تولید بسیاری از صنایع دستی چوبین و همچنین صنایع مروار بافی است. بازار ماهی و بازار محلی شنبه بازار فرصتی برای خرید سوغات یا تهیه خوراکی‌های محلی برای ایام اقامت در این شهر ساحلی است.

روستاهای بندرانزلی

روستای آبکنار

آبکنار یکی از روستاهای بندر انزلی در استان گیلان در شمال ایران است.روستای آب‌کنار در کنار مرداب انزلی و در دهستان چهارفریضه واقع شده‌است. این روستا دارای سه محل به نام‌های میرمحل، میان‌محل و مسجدمحل می‌باشد.کلمه آبکنار به معنی کنار آب است که از چند قرن پیش بر روی این روستا گذارده شده زیرا این روستا در کنار آب قرار گرفته‌است.

تالاب انزلی روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

قدمت آبکنار
تاریخ دقیق اولین کسانی که قدم به آبکنار گذاشته و اولین خانه یا خانه‌ها را به پا داشته‌اند معلوم نیست ولی احتمال دارد مردم آبکنار بیش از ۴۰۰ سال پیش به آبکنار آمده و ساکن شده باشند.
یاسنت لویی رابینو در صفحه ۱۲۲ ولایات دارالمرز می‌نویسد: «آبکنار روی شبه‌جزیره‌ای در مرداب قرار دارد و دارای کارخانه‌ای برای خشک کردن پیله است” و در همین صفحه از دهکده‌های تابعه به نام‌های تربه‌بر، خمیران، شیله‌سر و صافخانه کرگان» یاد نموده‌است. نگارنده تاریخ بقعه آقا سید خرم کیا را نیز ۴۸۰ سال نقل کرده که با احتساب سال ۱۳۶۸ هجری شمسی می‌شود ۸۸۸ هجری شمسی و با سال ۱۴۰۸ هجری قمری که می‌شود سنه ۹۲۸ هجری قمری.
فتح‌الله شکوفه محقق و نویسنده آبکناری: روستای آبکنار دو هزار هکتار است. این آبادی از سال ۱۳۰۷ هجری شمسی برق داشته. اولین دبستان ایران را همراه با تبریز در اینجا داشتیم. تا سال‌ها در آبکنار هزار و پانصد دانش‌آموز وجود داشت و خیلی‌ها از اطراف برای درس خواندن به اینجا می‌آمدند.
محله‌های آبکنار
میرمحله
در گذشته به سادات میر هم می‌گفتند که بیشتر متداول بوده‌است و چون بستگان و نژاد سید خرم کیا در این محل ساکن بودند این محله را «میر محله» و همچنین بومیان به این محل جیر محله می‌گویند که کلمه‌ای گیلکی است و معنی پایین محله می‌دهد.
مسجدمحله
از گذشته‌های دور اهالی محلات سه‌گانه مصمم شدند که مسجدی در محل فعلی «مسجد جامع آبکنار» احداث کنند که در ابتدای ورود به آبکنار نظر هر تازه‌واردی را جلب می‌نماید. چون مسجد در محوطه گورستان عمومی آبکنار قرار دارد مورد احترام همه مردم بوده لذا آن را مسجد محله نامیده‌اند.
میئَن محله
این محل بین دو محل فوق واقع است و به همین دلیل نام میئَن محله (یعنی محلهٔ میانی، به زبان گیلکی) را به آن داده‌اند. همچنین حمام قدیمی آبکنار و اولین مکتب خانه آبکنار در این محل تأسیس گردیده و به گفته بزرگان آبکنار حمام به دستور میرزا کوچک خان جنگلی و توسط سران آبکنار ساخته شده و متأسفانه به‌طور کامل ویران شده و هیچ اثری از آن به جای نمانده‌است.
بازارهای آبکنار
پیلّه بازار (میئَن‌محله)
محلی را با مساحت تقریبی چند هزار متر مربع، در محل فعلی بازار میان‌محله، تعیین و دکان‌هایی را به صورت دایره با دیواره‌هایی از گل و رس و تیرک‌های نازک چوبی و سرپوش گالی پوش و متصل به یکدیگر احداث نمودند و محوطه بازار ساخته شده را به نام پیله بازار (در زبان گیلکی به معنی بازار بزرگ است) نامیدند و سر دالان دایره‌ای نیز که از سمت غرب، جنوب شرقی و شمال شرقی باز می‌شد بدان اضافه نمودند. در دکان‌ها کالاهای مورد نیاز و مایحتاج عمومی را به فروش می‌رساندند. پس از احداث در سمت شرق محوطه پیله بازار حمام و در طرف جنوبی دکان‌های دیگری بنا گردید و مغازه‌های جدید آنچنان رونق گرفت که بازار قدیمی از رونق افتاد.
بازار مسجدمحله
مردم اولیه آبکنار که در مسجدمحله تشکیل خانواده داده بودند چون رفت وآمدشان به بازار میان‌محله یا پیله بازار مشکل بود در مسجد محله مبادرت به احداث بازار نمودند که ابتدا و به مرور زمان وسعت یافت. این بازار در سمت شرق مسجد جامع قرار گرفته‌است. این بازار به مرور زمان از سمت شرق و غرب گسترش پیدا کرد که گوشه‌ای از آن به نام شیطان بازار مشهور است. بازار مسجدمحله بعدها محل توقف خودروها و ورود و خروج مسافران به آبکنار گردید و همچنین به علت وجود مسجد جامع در آن از دیگر بازارهای آبکنار بیشتر مشهور شد.
بازار میرمحله
اهالی میر محله آبکنار نیز خواه ناخواه به تبعیت از اهالی دو محله دیگر بازار کوچکی در محوطه باز کنونی خود ساختند و زمانی که مرداب سیاه گیشه محل فعالیت صیادان ماهی و شکارچیان مرغابی و غیره بود رونق و اعتبار زیادی داشت. این بازار در عمر شکوفایی اقتصادی آبکنار به علت نزدیک بودن به مرداب سیاه گیشه و هم به خاطر این که سر راه عبور و مرور صیادان و مسافران قرار داشت محلی برای خرید و فروش ماهی و معاملات مختلف دیگری بوده‌است، از این راه سود سرشاری می‌بردند تا اینکه به علت پائین رفتن و خشک شدن مرداب سیاه گیشه و کساد شدن صید ماهی و شکار و مرغابی رونق سابق را از دست داد.
از گذشته در وسط بازار میرمحله، درخت آزاد کهنسال و بسیار بلند و تنومندی وجود داشت که قسمت عمده میدان را ریشه آن پوشانده و سایه‌اش زینت بخش بازار بود. در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی به علت کثرت سن و اینکه طعمه حریق گشته بود از میان رفت. این همان درختی بود که به علت ارتفاع زیادی که داشت قبل از شهریور ۱۳۲۰ به وسیلهٔ ارتش ایران برفراز آن پاسگاهی جهت دیده‌بانی احداث گردید زیرا از آنجا تا دور دست‌های مرداب و سواحل آن به خوبی در معرض دید قرار می‌گرفت.
جغرافیا
آبکنار در منطقه جلگه‌ای و جنگلی و در طول جغرافیائی ۴۹ درجه و ۱۹ دقیقه و عرض ۲۷ درجه و ۲۶ دقیقه و دارای نسخ ۴۰۰ ساله (در سال ۱۳۶۳ شمسی) و از نظر ثبتی جزو بخش ۷ بندر انزلی می‌باشد، مسافتش تا ضیابر ۷ کیلومتر تا کپورچال ۱۸ کیلومتر و تا انزلی ۳۸ کیلومتر و فاصله‌اش از طریق مرداب به انزلی ۱۲ کیلومتر است. از شمال به مرداب انزلی از طرف مشرق به دماغه ماهروزه از جنوب به مرداب سیاه کیشم و از غرب به کپورچال متصل است.بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا ۱۹۵۱ نفر بوده است .در روستای آبکنار همانند دیگر نقاط شهرستان انزلی، زبان گیلکی رایج است.

 e1649482776531 روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

روستای اشپلا

اشپلا، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۶ نفر بوده‌است.

روستای اشترکان

اُشْتَرکان، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای بشمن

بشمن،روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۲۰ نفر بوده‌است.

روستای تربه بر

تربه بر، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. که از شمال به تالاب انزلی، از جنوب به رودخانه بهمبر و جادهٔ آبکنار به ضیابر، از خاور به آبکنار و از باختر به روستای اشپلا محدود است.«تروب» به زبان گیلکی به نوعی (لی = لیغ) می‌گویند از نوع پست و داخل آن پر و از نظر استقامت از لی حصیربافی بسیار ضعیف است و معمولاً روی سر خانه ها می ریختند و از ظاهر کلمه اینطور بر می‌آید «تربه بر» به معنی «بردن لی» است.

عده‌ای عقیده دارند «تربه» همان «توبره» است که کیسه‌ای کوچک محتوی کاه – یونجه – جو بوده که با بندی به پشت سر اسب می انداختند و دهان حیوان داخل توبره رفته از داخل آن می خورد. گویا «توبره» اسبی را از محل دزدیدند و بردند و این اسم را بر محل نهادند. یعنی محلی که توبره را برده‌اند.این روستا در منطقه جلگه‌ای و در کنار جاده کپورچال – آبکنار و در طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۱۹ دقیقه و عرض جغرافیائی ۳۷ درجه و ۲۷ دقیقه واقع شده‌است.تا کپورچال ۱۸ کیلومتر و تا انزلی ۳۸ کیلومتر از راه زمینی فاصله دارد.از شمال به تالاب انزلی، از جنوب به رودخانه بهمبر و جادهٔ آبکنار به ضیابر، از خاور به آبکنار و از باختر به روستای اشپلا محدود است.
براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۷ نفر بوده‌است.

روستای تربه گوده

تربه گوده، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لیچارگی حسن رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۲ نفر بوده‌است.

روستای جفرود پایین

جفرود پایین (به گیلکی: پيل ٚ جفرۊ) روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لیچارگی حسن رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۶۰ نفر بوده‌است.

روستای چای بیجار

چای بیجار،روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸ نفر بوده‌است.

روستای حسن‌رود

حسن رود،روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لیجارکی حسن رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۶۶ نفر بوده‌است.

روستای خمیران

خمیران، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستای زیبا با چشم‌انداز تالاب بین‌المللی بندر انزلی یکی از زیباترین روستاهای ایران نیز هست.این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۵ نفر بوده‌است.

روستای خمیران روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

روستای رودپشت

رودپشت، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۶ نفر بوده‌است. در ادامه همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای بندرانزلی آشنا شوید .

روستای سنگاچین

سنگاچین روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲٬۴۲۱ نفر (۷۰۸خانوار) بوده‌است.
روستای سنگاچین روستایی خطی است که در منطقه‌ای جلگه‌ای و در طول جغرافیایی ۴۹.۲۹۸۳۷ شرقی و عرض جغرافیایی ۳۷.۵۲۲۸۸ شمالی قرار گرفته است. سنگاچین از شرق به روستای بشمن، از غرب به روستای کوچک محله، از شمال به دریای کاسپین و از جنوب به تالاب انزلی متصل است.فاصله این روستا تا انزلی در حدود ۱۲ کیلومتر است.موقعیت جغرافیایی روستای سنگاچین، بسیار خاص و کم نظیر است؛ از این جهت که در این ناحیه، فاصله‌ی دریای کاسپین با تالاب بین المللی انزلی، به کم ترین میزان خود می رسد.این ویژگی سبب شده تا روستای سنگاچین، همواره نقشی راهبردی در منطقه ایفا کند و مورد توجه گردشگران و مردم شهر های اطراف قرار گیرد.
در روستای سنگاچین همانند دیگر نقاط شهرستان انزلی، زبان گیلکی رایج است.مردم روستای سنگاچین مسلمان هستند و مذهب آنها نیز تشیّع است. مرقد مطهر امامزاده ابراهیم(ع) در روستای سنگاچین قرار دارد. این بقعه متبرکه در مجاورت جاده اصلی و در ساحل دریای خزر قرار دارد و بدلیل قرار داشتن در نزدیکی جاده اصلی امکان توسعه حرم وجود ندارد. روستای سنگاچین دارای ۲ مسجد است که یکی مسجد امام حسین(ع) بوده و در پایین جاده و درون محل قرار دارد و دیگری نیز مسجد جامع سنگاچین است که در بالای جاده و جوار مرقد مطهر امامزاده ابراهیم(ع) و آرامستان و گلزار شهدای سنگاچین قرار دارد. از جمله مهم ترین مراسم های مذهبی که در این روستا برگزار می شود، مراسم دهه محرم است. همه ساله جوانان غیور روستای سنگاچین، این دهه مقدس را گرامی داشته و ارزش های واقعه کربلا را زنده نگاه می‌دارند.
اقتصاد روستا
شغل عمده مردم سنگاچین، ماهیگیری می‌باشد که در کنار آن به کشاورزی می‌پردازند اما امروزه با توسعه صنعت گردشگری، عدّه ای هم به تأسیس هتل‌های کوچک و مهمانپذیر پرداخته‌اند.توسعه گردشگری در این منطقه موجب رشد سطح اقتصادی مردم شده و مشاغل مختلفی از جمله رستوران داری، پلاژ داری، اجاره قایق و جت اسکی، خدمات فنی اتوموبیل، قایقرانی در تالاب و … به وجود آورده‌است.پرورش کرم ابریشم نیز از جمله مشاغلی است که اهالی سنگاچین در کنار صیادی و کشاورزی و در فصول خاصی از سال به آن می‌پردازند که متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل زحمت فراوان و درآمد پایین این کار، کمتر به آن پرداخته می‌شود.
وجه تسمیه روستای سنگاچین
طبق گفته حسن دادرس، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد جغرافیای گیلان،کلمه سنگاچین از دو کلمه سنگ و آچین به معنی چیدن سنگ ها به وجود آمده و سنگ فرش کردن جاده را معنی می‌دهد. وی با اشاره به اینکه سنگاچین دارای معادن شن و ماسه بود که برای سنگ فرش کردن جاده‌ها به کار می رفت، به دلیل برداشت‌های بی‌رویه در حال حاضر معادن معدودی به چشم می خورد.

روستای سیاوزان

سیاوزان، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا طی سالیان اخیر پیشرفت های چشم گیری داشته و از حال های قدیمی در امده و رو به سوی پیشرفت است. همچنین بر اساس تحقیقات صورت گرفته،این روستا پیشرفته ترین روستای آن ناحیه است. این روستا در سال۱۳۹۷ یکی از مناطق مناسب برای سفر های خانوادگی استان گیلان انتخاب شده‌است.این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۸، جمعیت آن ۲۵۰ نفر بوده است

روستای سیاه خاله سر

سیاه خاله سر، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۱ نفر بوده‌است.

روستای شانگهای پرده

شانگهای پرده، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لیچارگی حسن رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۶ نفر بوده‌است.

روستای شیله سر

شیله سر، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۹ نفر بوده‌است.

روستای طالب‌آباد

طالب‌آباد،روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان لیچارگی حسن رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۹۲ نفر بوده‌است.
طالب آباد روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

روستای علی‌آباد کپورچال

علی‌آباد کپورچال،روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹۶ نفر بوده‌است.

روستای کپورچال

کپورچال، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۳۸ نفر بوده‌است.

روستای کچلک

کوچک محله،روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۱ نفر بوده‌است.

روستای کربلایی مهدی گرده

کربلایی مهدی گرده،روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌است.

روستای کرکان

کَرکان، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این محل یکی از مراکز عمدهٔ پرورش مرغ در گذشته بوده‌است. مرغ را به زبان محلی «کرک» می‌گویند و اگر کرک که همان مرغ باشد جمع بسته شود می‌شود کرکان.

روستای کرکان روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

روستای کرکان 2 روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

روستای کرکان 1 روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

روستای کوچک محله

کوچک محله، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۳۲۸ نفر بوده‌است.برای آشنایی بیشتر با روستاهای بندر انزلی همچنان با سیری در ایران همراه باشید .

روستای گلشن

گلشن،روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. از جمله سوغاتی معروف این روستا می‌توان به حصیربافی و برنج اشاره کرد.این روستا در منطقه آزاد بندر انزلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۳۸ نفر بوده‌است. از مهمترین دلایل اهمیت استراتژیک این روستا قرارگیری بندر در حال ساخت کاسپین در این محدوده است.این روستا دارای اراضی شالیزار زیادی می باشد و هم اکنون افزون بر ۱۲۰ نفر از بانوان روستای گلشن، از توابع منطقه آزاد انزلی در بخش صنایع دستی، حرفه حصیر بافی مشغول به کار هستند.از جمله سوغاتی معروف این روستا می‌توان به حصیربافی و برنج اشاره کرد.

روستای گلوگاه

گلوگاه یک منطقهٔ مسکونی در ایران است که در دهستان چهارفریضه در شهرستان بندر انزلی واقع شده‌است.

روستای لیجارکی حسن‌رود

لیجارکی حسن‌رود،روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. از چهره های به نام این روستا میتوان از استاد محمدمسعود بن‌ کریم یاد نمود.این روستا در دهستان لیچارگی حسن رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۱۹۴۸ نفر بوده‌است.

روستای ماهروزه

ماهروزه، روستایی از روستاهای بندرانزلی از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵ نفر بوده‌است.

روستای معاف

معاف، روستایی بسیار زیبا و با اهمیت از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر انزلی در استان گیلان می باشد.این روستا در دهستان چهارفریضه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۹ نفر بوده‌است.

روستای معاف بندرانزلی 1 روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

روستای معاف بندرانزلی 2 روستاهای بندرانزلی ( معرفی 28 روستای بندرانزلی )

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *