رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ شهریور ۱۴۰۱

روستاهای اهر ( معرفی ۲۸۹ روستای اهر )

اشتراک گذاری

روستاهای اهر را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. در ابتدا با شهرستان اهر آشنا و سپس به معرفی ۲۸۹ روستای اهر می پردازیم .شهرستان اَهَر یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی در ایران است. مرکز این شهرستان، شهر اهر است. جمعیت این شهرستان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال۹۰ هجری شمسی ۱۲۸۰۰۰ نفر می‌باشد که ۹۲۰۰۰ نفر در شهر اهر و ۳۶۰۰۰ نفر در روستاها به سر می‌برند. مردم منطقه اهر به زبان ترکی آذربایجانی سخن می‌گویند. کشاورزی و دامداری دو قطب اقتصادی و تولیدی در این منطقه می‌باشد در کنار آن باغداری، دامپروری و زنبورداری نیز صورت می‌گیرد. فرش‌بافی، ورنی‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی در روستاها و در بین عشایر رواج دارد.

روستاهای اهر

کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اهر از امکان ارتباطات تلفن راه دور، بین‌الملل و تلفن خانگی بهره‌مند هستند.از نقاط دیدنی آن می‌شود به بازار قدیمی شهر اهر،خانه دکتر قاسم خان اهری، مسجد جامع، بقعه شیخ شهاب الدین اهری[پارک جنگلی فندقلو] اشاره کرد.∗

تاریخچه شهرستان اهر

سرزمین‌ اهر دارای‌ گذشته‌ای‌ دور است‌. سنگ‌ نبشته اورارتویى‌، بر دامنه كوه‌ زاغى‌ واقع‌ در شمال‌ روستای‌ سقین‌دل‌، در نزدیكى‌ اهر و نیز بقایای‌ دژهای‌ ساسانى‌ در این‌ منطقه گواه‌ این‌ ادعاست‌، در حدود العالم‌، اهر قصبه میمد (میمند) معرفى‌ شده‌ است‌. در اواخر سده ۶ و اوایل‌ سده ۷ ق‌، اهر مدتى‌ تختگاه‌ ملوک پیشتكین‌ بود. در دوره صفویه‌، اهر به‌ سبب‌ وجود بارگاه‌ شیخ‌ شهاب‌الدین‌ اهری‌ در آنجا، مورد توجه‌ شاهان‌ صفوی‌ قرار داشت و مدتى‌ نیز حاكم‌نشین‌ قره‌داغ‌ شمرده‌ مى‌شد. در دوره قاجاریه‌ و جنگ‌ نخست‌ ایران‌ با روسیه، اهر مدتى‌ مركز فرماندهى‌ عباس‌ میرزا بر ضد قوای‌ روسیه‌ بود. در شهریور ۱۳۲۰ش‌، شهر اهر و شهرهای‌ دیگر آذربایجان‌، مورد حمله هوایى‌ نیروهای‌ شوروی‌ قرار گرفت‌ و عده‌ای‌ از مردم‌ اهر در این‌ حمله‌ كشته‌ شدند.

روستاهای اهر

موقعیت جغرافیایی

شهرستان اهر با وسعت ۳۰۷۴ كیلومتر مربع (۶.۷ درصد مساحت استان) در ۱۱۰ كیلومتری تبریز واقع شده است. این شهرستان از سمت شمال با شهرستان‌های هوراند و کلیبر، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان ورزقان و از سمت جنوب با شهرستان هریس هم‌مرز است.

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی
دهستان آذغان
دهستان اوچ هاچا
دهستان بزکش
دهستان گویجه بل
دهستان ورگهان
شهر: اهر
بخش فندقلو
دهستان قشلاق
دهستان نقدوز

آب و هوای شهرستان اهر

شهرستان اهر در یك منطقه كوهستانی قرار گرفته و مشخصه اصلی آن، رشته كوه قره‌داغ است كه قلل مرتفع آن چهره كوهستانی به شهرستان داده است. این شهرستان در میان ارتفاعات مهمی چون قلعه دختر به ارتفاع ۱۲۶۶ متر و كوه تاریخی معروف هشت سر با ارتفاع ۲۵۳۶ متر محصور شده و دامنه ارتفاعات مزبور از جهات شمال و جنوب و غرب تا هوراند كشیده شده است. پست‌ترین نقطه، بخش كناره‌های رودخانه قره‌سو كه در قسمت شرقی شهرستان واقع و محل كشت و زرع انواع محصولات باغی و زراعی است.

روستاهای اهر

روستاهای اهر

روستای آذغان

روستای آذغان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۳۲ نفر بوده‌است.

روستای آرمدلو سفلی

روستای آرمدلو سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای آغ‌دره (هوراند)

روستای آغ‌دَرّه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای آقاکندی

روستای آقاکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستامتعلق به هزاره اول ق.م می‌باشد. از روستاهای همجوار آن می‌توان از رشت آباد قدیم و جنگل آباد و نهار نام برد.ساکنین این روستای با صفا مثل اکثر روستاهابه شهرهامهاجرت کرده و در حال حاضر این روستا تقریباً دارای ۲۴خانوار می‌باشد.از محاسن این روستا از طبیعت سر سبز آن می‌توان نام برد، از آن جمله مناطق کلهلی و گول ، گوزه لر و تنگ می‌باشند که در فصل‌های بهار و تابستان تفرجگاه مناسب برای گردشگران منطقه می‌باشند.این روستا از نظر تاریخی خیلی اهمیت دارد در این روستا چن قبرستان قبل از میلاد وجود دارد که یکی از قبرستان‌های ملقب به «رزگان» که افراد بومی به این اسم میشناسند،این قبرستان به ثبت ملی رسیده است ولی چند سالی است مورد غارت قرار گرفته‌است و آثار باستانی وگنجینه‌های بسیاری یافت شده ولی توسط افراد سودجو فروخته شده‌است ویک قبرستان در قسمت شمالی این روستا وجود دارد که به قبرستان ارمنی‌ها معروف می‌باشد که آن‌ها نیز توسط افراد سودجو مورد حفاری غیر مجاز گرفته‌است چن سنگ نوشته بزرگ قدیمی در ورودی روستا وجود داشت که به زبان‌های میخی وآشوری حک شده بود که دربارهٔ روستا وتاریخ آن حکایت داشت که آن نیز به غارت رفته‌است ولی یک سنگ نوشته کوچک با تلاش میراث فرهنگی هم‌اکنون در موزه شیخ شهاب الدین اهر نگهداری می‌شود براساس آثار وکتیبه‌های یافت شده قدمت این روستا به دوهزار سال قبل میلاد برمیگرد واقوام گوناگونی در این مکان زندگی می‌کردند که هرکدام در یک قسمت روستا و هرکدام قبرستان مخصوص خود را داشتند.

روستای آق‌بلاغ

روستای آق‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای آق‌دیوار

روستای آق‌دیوار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸ نفر بوده‌است.

روستای آلپاویت

روستای آلپاویت یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۲ نفر بوده‌است.

روستای آلچالو

روستای آلچالو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای آل‌مان قدیم

روستای آلمان قدیم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش قرار داشته و از لحاظ موقعیت جغرافیایی از سمت شرق به روستای آلمان جدید،از غرب به داش لوجه،از شمال به روستای ریحان و از سمت غرب به روستای یوزبند منتهی می شود. قابل ذکر است دلیل نامگذاری این منطقه هموار به سبب اعتقاد مردم بومی به موجودات ماورالطبیعه بوده که از آن نشات گرفته است. آل:نام موجودی ماورایی و غیر عینی مان:در ترکی پسوند مکان در نتیجه آلمان یعنی مکانی که در آن موجود ماورایی(آل)یا به اصلاح (آل آروادی)وجود دارد. روستاهایی نظیر:آللی و آلوار نیز پیرو این قاعده هستند. میوه های فصلی همچون زردآلو و گیلاس و سیب به وفور در این منطقه خوش آب و هوا یافت می شوند. مکان گردشگری این روستا کوه (قوشاداغ)است که همه ساله کوهنوردان بسیاری را جذب خود می نماید.

روستای آمپار

روستای آمپار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۸ نفر بوده‌است.

روستای آوالان

روستای آوالان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه شهرستان هوراند واقع شده‌است. جمعیت این روستا ۱۵۳ نفر و ۲۵ خانوار می باشد.

روستاهای اهر

روستاهای اهر

روستاهای اهر

روستاهای اهر

روستاهای اهر

روستای آیدین‌لو

روستای آیدین‌لو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای ابریق

روستای ابریق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. در این روستا مقبره دو امامزاده قرار دارد که احتمالاً نوادگان دختری و پسری امام جعفر صادق باشند.در آستانه انقلاب سفید، که نقشی عمده در فروپاشی نهایی ساختار ایلی ایران داشت، تیره ای از ایل محمد خانلو، شامل ۲۵ خانوار، از روستای ابریق بعنوان قشلاق استفاده میکردند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۱ نفر بوده‌است.

روستای ابللو

روستای ابللو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۷ نفر بوده‌است.

روستای ارمک (هوراند)

روستای ارمک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای ارنان (هوراند)

روستای ارنان (اهر)، روستایی از توابع بخش هوراند شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸۷ نفر بوده‌است.

روستای ازناب خالصه

روستای ازنابخالصه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۸ نفر بوده‌است.

روستای ازناب سفلی (هوراند)

روستای ازناب سفلی (اهر)، روستایی از توابع بخش هوراند شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است .این روستا در دهستان چهاردانگه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۹ نفر بوده‌است.

روستای ازناب علیا (هوراند)

روستای ازناب علیا (اهر)، روستایی از توابع بخش هوراند شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۴ نفر بوده‌است.

روستای اشدلق

روستای اشدلق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌است.

روستای افیل

روستای افیل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۳۹ نفر بوده‌است.

روستای اللو

روستای اللو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۳۶ نفر بوده‌است.

روستای الوار

روستای الوار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌است.

روستای انباق جواد

روستای انباق جواد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌است.

روستای انباق حاجی‌خان

روستای انباق حاجی‌خان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای انباق سرخای

روستای انباق سرخای یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستاهای اهر

روستای انباق علیا

روستای انباق علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای انجرد

روستای انجرد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا به دلیل دارا بودن طبیعت بکر هرساله فصل های بهار و تابستان میزبان خوبی برای گردشگران میباشد، از جمله از مناطق میتوان به غار یخی (بوزخانا) اشاره کرد. و نیز بدلیل وجود معادن مس و طلا کارخانه معدن اندیس مس ناحیه انجرد نیز در این روستا افتتاح شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶۸ نفر بوده‌است.

روستای انداب جدید

روستای انداب جدید یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۲ نفر بوده‌است.

روستاهای اهر

روستای انداب قدیم

روستای انداب قدیم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۲ نفر بوده‌است.

روستای اورنگ

روستای اورنگ (اهر)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان آذغان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۸ نفر بوده‌است.

روستای ایلکده

روستای ایلکده یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌است.

روستای اینجار

روستای اینجار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه ، شهرستان هوراند واقع شده‌است.طبق آخرین سرشماری انجام شده ی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ این روستا پر جمعیت ترین روستای شهرستان هوراند با جمعیت ۷۰۸ نفر (۲۰۲ خانوار) می باشد، که از این تعداد ۳۶۶ نفر مرد و ۳۴۲ زن می باشند.

روستای باباجان

روستای باباجان (اهر)، روستایی از توابع بخش فندقلو شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این روستا در دهستان قشلاق قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر بوده‌است.

روستای بال‌داغی

روستای بال‌داغی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای باللی‌قشلاق

روستای باللی‌قشلاق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۵۳ نفر بوده‌است.

روستای برمس

روستای برمس یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۵ نفر بوده‌است.

روستای بزینان

روستای بزینان یا بزآیلان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.روستای بزنیان (بزآیلان) از روستاهای تاریخی و باستانی آذربایجان شرقی بوده و در حدود ٦۰ کیلومتری شهرستان اهر و ۱۰ کیلومتری غرب شهرستان هوراند و در دهستان دودانگه واقع شده است.از روستاهای همسایه بزآیلان می توان؛ نیق، اینجار، محمدآباد، تازه کند، آوالان، میدان، جابان و خود شهر هوراند را نام برد، که در این میان اینجار، نیق و شهر هوراند نزدیکترین آنها می باشد.سرشماری غیر رسمی و محلی سال ۱۳۹۸، حاکی از وجود ۲۰ خانوار و ۱۳۰ نفر جمعیت در روستای بزآیلان می باشد.
متأسفانه به دلیل نبود امکانات و اینترنت وآنتن دهی وخاکی بودن جاده و درآمد کافی در روستا اهالی روستا تدریجاً به شهرها مهاجرت کرده بودند.خوشبختانه اخیراً مردم با بازگشت به روستا و احداث خانه های نو، قدمهایی در آبادسازی روستا برداشته اند.
یکی از مناظر معروف و دیدنی روستای بزآیلان مجسمه سنگی اوچ قارداش (سه برادر) با ارتفاع تقریبی ۳ متر می باشد. ارتفاع و موقعیت قرارگیری این مجسمه ها به گونه ای است که از مجاورت آن، روستای اینجار، قلعه پشتاپ، شهر هوراند و روستای بزآیلان براحتی دیده می شود.
یکی دیگر از جاهای دیدنی روستای بزآیلان؛ توپ آغاج (درختان بی نظیر توپی شکل) می باشد. به نقل از اهالی روستا، امامزاده ای در زیر این درخت ها دفن شده است و به همین دلیل اهالی روستا، احترام خاصی نسبت به این مکان قائل هستند.از مناظر دیدنی دیگر روستا می توان آبشار یوخاری دره و چشمه های زیبای آن، آشاغی چای، چشمه های دوقوز بولاخ، گول بولاخ و باغهای زیبای آن را نام برد.

روستای بصیرآباد

روستای بصیرآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای بهل

روستای بهل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. این روستا دارای جنگل های سرسبز و مراتع مناسب می باشد. همسایگان بهل ، روستاهای افیل، انداب، قلعه باشی می باشد. مهم ترین جاذبه گردشگری روستای بهل پارک جنگلی فندقلو می باشد.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴۹ نفر بوده‌است.

روستای بیدلو

روستای بیدلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای بینق

روستای بینق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای پارچه قشلاق

روستای پارچه قشلاق (اهر)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این روستا در دهستان قشلاق قرار دارد وبراساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای پارچه‌قشلاق

روستای پارچه‌قشلاق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۶ نفر بوده‌است.

روستای پالدرن

روستای پالدرن یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای پریجان

روستای پریجان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای اهر آشنا شوید.

روستای پسته‌بیگ‌لو

روستای پسته‌بیگ‌لو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۸ نفر بوده‌است.

روستای پشتاب

روستای پشتاب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه شهرستان هوراند واقع شده‌است.قلعه پشتاب از مکان‌های تاریخی و دیدنی آن است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۲ نفر بوده‌است.

روستای پیجیک

روستای پیجیک یکی از روستاهای استان اردبیل شهرستان مشگین شهر است که در بخش قصابه واقع شده‌است.این روستا ازمناطق خوش آب و هوا در فصل بهار وتابستان است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر بوده‌است.

روستای پیراسمیلو

روستای پیراسمیلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۷ نفر بوده‌است.

روستای پیره‌یوسفیان

روستای پیره‌یوسفیان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۶ نفر بوده‌است.

روستای تابستانق

روستای تابستانق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه شهرستان هوراند واقع شده‌است.

روستای تازه‌کند

روستای تازه‌کند (شاهوردی) یکی از روستاها و مرکز بخش فندقلو شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی است. این روستا در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۷ خورشیدی به مرکزیت بخش ارتقا یافته است.بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت روستای تازه‌کند قشلاق در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، برابر با ۱۳۴ نفر بوده است.

روستای تازه‌کند داودلو

روستای تازه‌کند داودلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۸ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌کند طهماسب

روستای تازه‌کند طهماسب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۶ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌کند مسقران

روستای تازه‌کند مسقران یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۹ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌کند نصیرآباد

روستای تازه‌کند مزرعه اجاقوردی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌کند نیق

روستای تازه‌کند نیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۷ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌کند یافت

روستای تازه‌کند یافت، روستایی از توابع بخش هوراند شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این روستا در دهستان دودانگه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای تاقلار

روستای تاقلار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای ترانچه

روستای ترانچه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای ترکلان

روستای ترکلان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای تقی‌کندی (هوراند)

روستای تقی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴نفر بوده‌است.

روستای تنباکولوق

روستای تنباکولوق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در شهرستان هوراند بخش آبش‌احمد واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۰نفر بوده‌است.

روستای تین (هوراند)

روستای تین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای جابان (دودانگه)

روستای جابان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌است.

روستای جابان (دیکله)

روستای جابان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای جالیق (بزکش)

روستای جالیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای جالیق (قشلاق)

روستای جالیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای جرزنگ

روستای جرزنگ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای جعفرآباد (هوراند)

روستای جعفرآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌است.

روستای جلایر

روستای روستایی به همین نام در نزدیکی ساوه وپشت سد ساوه با اب هوای عالی وجو دارد جلایر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای جوان‌شیخ

روستای جوان‌شیخ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۲نفر بوده‌است.

روستای جوبند

روستای جوبند یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. وجود کوه شیور در کنار این روستا منظره زیبایی را به روستای جوبنده بخشیده. فاصله آن از مرکز استان ۱۱۰ کیلومتر
و از شهرستان اهر ۱۵ کیلومتر می‌باشد . این روستا در شمال شهرستان و با روستاهای زنداباد درغرب ،جوان شیخ درشرق، صومعه و علیرضاچایی در جنوب و در شمال با کوه‌های شیور همجوار است. روستای جوبند دارایه ۶۵ خانوار و ۲۲۵ نفر جمعیت هست شغل اصلی اهالی دامپروری و کشاورزی می‌باشد و از امکانات آب، برق، گاز، تلفن وخانه بهداشت بهرمند می‌باشد.

روستای چاپان

روستای چاپان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.روستای چاپان در ۱۴ کیلومتری شهرستان اهر به طرف کلیبر واقع است این روستا از طرف غرب به روستای ونه آباد و از طرف شرق به روستاهای کوسالار و سامبران محدود می‌شود از طرف شمال با کوه سربلند قزل قیه از سایر روستاها جدا گردیده است از طرف جنوب به روستاهای قلعه ملک و بینق محدود میشود.

روستای چرمه‌داش

روستای چرمه‌داش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. این روستا در فاصله چهار کیلو متری از هوراند واقع شده‌است.چرمداش داری آب هوایی معتدل ومرطوب در زمستان و گرم وخشک در تابستان می‌باشد .این روستا در فصل بهار خیلی زیبا و با طراوت می‌شود و دشت‌های پر از گل لالهٔ آن دیدن دارد. این روستا دارای پتانسیل زیادی در منطقه از لحاظ گشاورزی می‌باشد ، که به دلیل عدم توجه مسعولین سرمایه‌های این روستا که همان آب رود خانه قانی چای میباشد از دست مردم میرود،و گشاورزی این روستا با مساعل عدیده ای مواجه می گردد. این روستا با وجود این که در نزدیک‌ترین نقطه به رود خانه است از مشکلات آب شرب و آب گشاورزی رنج می برد.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است.

روستای چشمه‌وزان

روستای چشمه‌وزان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.روستای چشمه وزان نیز دارای دو دسته گردشگری است :
گردشگری مذهبی : چهار تن از نوادگان امام چهارم شیعیان در این روستا به خاک سپرده شده اند .
گردشگری طبیعی : آبشار چشمه وزان گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است .براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۲نفر بوده‌است.

روستای چلان

روستای چلان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای چل‌قشلاقی

روستای چل‌قشلاقی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۷۳ نفر بوده‌است.

روستای چوبانلار

روستای چوبانلار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴ نفر بوده‌است.

روستای چیناب

روستای چیناب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹۹نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌علی‌بیگ‌کندی

روستای حاجی‌علی‌بیگ‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای حسین‌کندی

روستای حسین‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۰نفر بوده‌است.

روستای حصار سیدلر

روستای حصار سیدلر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶ نفر بوده‌است.

روستای حوریدرق

روستای حوریدرق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸۷ نفر بوده‌است.

روستای خان‌کندی (هوراند)

روستای خان‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۳ نفر بوده‌است.

روستای خداقلی (هوراند)

روستای خداقلی (اهر)، روستایی از توابع بخش هوراند شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این روستا در دهستان دودانگه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای خرده‌قشلاق

روستای خرده‌قشلاق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای خرم‌آباد

روستای خرم‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای خضرکندی

روستای خضرکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای خلفیان

روستای خلفیان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶۰نفر بوده‌است.

روستای خلیفه لو

روستای خلیفه لو (اهر)، روستایی از توابع بخش هوراند شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این روستا در دهستان دیکله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای خونیق

روستای خونیق یکی از روستاهای اساطیری استان آذربایجان شرقی است.خونیق.به معنای دره ی خرم (اِخ) دهی است جزء دهستان گویجه بل، بخش مرکزی شهرستان اهر، در ۵ کیلومتری جنوب اهر و یک‌هزار گزی شوسهٔ تبریز به اهر. دارای ۶۸۵ تن سکنه.در خود روستا و سکنه بسیاری در مشیریه تهران است .خونیق جزو تاریخی ترین روستاهای فلات ایران است . که تاریخ ان به دوران عصر مفرع طبق یافته کاوش های باستان شناسی اخیر برمی گردد . مردمان این دیار به زبان ترکی ادربایجانی با لهجه اصیل خونیقی صحبت میکنند . از قدیم الایام این مردمان در جنگ و ستیز سلحشور بوده .جمعیت این روستا از طوایف باقرری . قول گل گودلی (دست کوتاه) یابلی ،صادقلی،نورمحمدلی، رستم لو و چند طایفه گم نام دیگر تشکیل شده است.

این روستا دربازی فوتبال هم صاحب سه باشگاه میباشد که پر افتخارترین ان تیم الف خونیق هست که در لیگ قهرمانان قره داغ دارای ۱۵ عنوان قهرمانی است. آب این روستا از دو رشته چشمه تامین میشود و راه ان آسفالت است (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۴). از مهم‌ترین و شاید سرشناس‌ترین افراد خونیق می‌توان از علی پهلوان که در دهه پنجاه هجری شمسی از جوانمردان و قهرمانان کشتی کشور می باشد که مدال قهرمانی خود را در جام کشاورزی کشور از دست نخست وزیر وقت به گردن آویخت. عشق علی نام اسطوره دیگر این روستا است که طبق روایات فردی با توانایی های فیزیکی بالا و سجایای اخلاقی حسنه بوده است او در جوانی بتهران مهاجرت میکند . ودر بدو ورود از خوبای تهران لقب میگیرد و میدان میوه و ماهی ان زمان که ادغام درهم بودند را به قرق خود درمی اورد . و همین اقتدار او تا به اکنون پا برجا بوده و ریشه مهاجرت و موفقیت خونیقی ها در عرصه تجارت در این حرکت پهلوان نهفته است .از با سوادترین های خدوم روستای خونیق محمدعلی نورمحمد می باشد که در دوران بخشداری و خانه انصاف آن زمان خدمات ارزنده ای به خونیق و روستاهای اطراف ارائه میکرد.

روستای خوی‌سورق

روستای خوی‌سورق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۷ نفر بوده‌است.

روستای داش‌بلاغ

روستای داش‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.شغل اصلی روستاییان کشاورزی و دامداری می باشد.نزدیک به ۲۰ خانوار در آن زندگی می کنند.این روستا طبیعت زیبایی دارد و از وسط این روستا روخانه کج رود (کجره) رد می شود بنا به نقلی این روستا جزو راه های مخفی قلعه قهقهه بوده است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۴ نفر بوده‌است.

روستای داش‌بلاغ مغار

روستای داش‌بلاغ مغار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۰ نفر بوده‌است.

روستای داشلوجه

روستای داشلوجه (اهر)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان بزکش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر بوده‌است.این روستا مزارع کشاورزی حاصلخیزی داشته و در تولید انواع محصولات کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است. از محصولات کشاورزی مهم تولید این روستا:گندم ،جو و … میباشد. سیب و آلبالو از مهمترین محصولات تولیدی این روستاست.

روستای دامناب

روستای دامناب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۱ نفر بوده‌است.

روستای داودلو

روستای داودلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستای دایلار

روستای دایلار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۳ نفر بوده‌است.

روستای دره‌قشلاق سفلی

روستای دره‌قشلاق سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌است.

روستای دره‌قشلاق علیا

روستای دره‌قشلاق علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای دغلیان بالا

روستای دغلیان بالا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۱ نفر بوده‌است.

روستای دغلیان پایین

روستای دغلیان پایین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌است.

روستای دلقناب

روستای دلقناب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۶ نفر (۳۴خانوار) بوده‌است.

روستای دمیرتپه

روستای دمیرتپه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۴ نفر بوده‌است.

روستای دوپیق

روستای دوپیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است زبان مردم روستا ترکی است این روستا از شمال به دغلیان و لزگی بولاخ از غرب به میسرو و بششح و از جنوب با رشت آباد، آقا کندی، جنگلو و بجویشن همسایه است مساحت تقریبی روستا ۴۰۰۰ هکتار است که غالبا کشت دیم گندم جو و عدس می باشد.دوپیق دارای ۱۰۰ خانوار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد که به کار کشاورزی و دامداری مشغولند.دوپیق قدمتی چندین هزار ساله دارد که متاسفانه در حال نابودی توسط افراد دزد وقبرکن می باشد.متاسفانه آثار باستانی این روستا در حال نابودی است.از جاهای دیدنی روستا می توان به چشمه آب چخماخ بولاخ اشاره کرد. دوپیق قدمتی به مراتب قدیمی تر از کتیبه سغندل و روستاهای اطراف دارد و گواه آن سنگ های آسیاب و کتیبه های سنگی موجود مطالعه نشده هست. همچنن منطقه “گورار مزار” این ادعا را قویتر می کند.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۸ نفر بوده‌است.

روستای دوشدور

روستای دوشدور یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.و دومین آبادی این دهستان بعد از ورگهان می باشد.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۶۵ نفر بوده‌است.

روستای دوغان

روستای دوغان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندوقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای دیزبین

روستای دیزبین یکی از روستاهای شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی است . این روستا در چهار کیلومتری و در جنوب اهر واقع شده است .نام قدیمی روستای دیزبین ، دژبین بوده که به مرور زمان به دیزبین تغییر کرده است ، برای اینکه اطراف روستا دیوار کشی(حصار خشتی) بوده به مانند قلعه بوده است .که از این رو دژبین می گفتند. قسمتی از این حصار خشتی تا زلزله سال ۱۳۹۱ (اهر ،هریس،ورزقان) وجود داشت که در اثر زلزله از بین رفت .از محصولات کشاورزی و باغی روستای سرسبز دیزبین می توان به سیب قره قرمز، آلبالو ، ذرت(بلال) و… اشاره کرد. و همچنین اریشته(رشته پلویی) دیزبین نیز معروف خاص و عام است و از سراسر ایران مشتری دارد . دیزبین همچنین از لحاظ قدمت جزو روستا های قدیمی است و قدمت زیادی دارد.

روستای دیزبین

روستای دیزبین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای دیزج تلخاج

روستای دیزج تلخاج یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است، و ۱۵۰ تن سکنه دارد.

روستای دیزج جالو

روستای دیزج جالو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۷نفر بوده‌است.

روستای رزین

روستای رزین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌است.

روستای رشتاباد جدید

روستای رشتاباد جدید یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌است.

روستای رشتاباد قدیم

روستای رشتاباد قدیم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۲۸ نفر بوده‌است.

روستای رواسجان

روستای رواسجان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای اهر آشنا شوید.

شغل مردم رواسجان دامداری و کشاورزی می‌باشد . رواسجان دارای باغات سیب فراوان و کشتزارهای گندم و جو و عدس می‌باشد .براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۰۰ نفر بوده‌است.

روستای ریحال

روستای ریحال یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندوقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۸ نفر بوده‌است.

روستای ریحان

روستای ریحان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۱نفر بوده‌است.

روستای زردخانه

روستای زردخانه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. که با روستاهای شیشه و کوسه آر وشیشه نام برد، تپه زردخانه دارای ۹۵ سنگ قبری با قدمت ۵هزار ساله به دوره واشکانی می‌باشد که در تاریخ سال۹۲در استان البرز به ثبت ملی رسید.نمونه سنگ در موزه تاریخی آذربایجان تبریز نگهداری می‌شود.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۵ نفر بوده‌است.

روستای زرگر

روستای زرگر (اهر)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این روستا در دهستان بزکش قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸ نفر بوده‌است.

روستای زگلیک سفلی

روستای زگلیک سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌است.

روستای زگلیک علیا

روستای زگلیک علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای زگلیک کوربلاغ

روستای زگلیک کوربلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۳ نفر بوده‌است.

روستای زنجیربلاغ

روستای زنجیربلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای زندآباد

روستای زندآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.اراضی زندآباد در کنار آبگیریی به نام چاووش گولی واقع است که از انباشت آب پشت آب‌بندی قدیمی پدید آمده است. این آب‌بند از زمان صفویه در مالکیت دولت بوده تا مالکان محلی نتوانند نسبت به حقابه آن ادعائی بکنند اما پس از دوره صفویه بتدریج رو به ویرانی نهاد. روستای زند‌آباد متعلق به خرده مالکان روستا بود و یک دانگ آن را رحیم خان چلبیانلو به مالکیت خود درآورد که از خوانین آذربایجان در دوره قاجار بود که به گردنکشی و راهزنی می‌پرداخت و با مشروطه‌خواهان درافتاد و جنگید، سرانجام پس از استبداد صغیر به دستور انجمن ولایتی تبریز کشته شد.
بقیه روستا را میرزا ابراهیم خان شرف‌الدوله که از رجال مشروطه‌خواه محلی بود از خرده‌مالکان روستا خرید. انجمن ولایتی تبریز در سال ۱۲۸۹ خورشیدی حکم به مصادره اموال رحیم‌ خان چلبیانلو داد اما این حکم به اجرا درنیامد و املاک او پس از کشته شدنش به تصرف پسرش بیوک خان درآمد. شرف‌الدوله در سال ۱۲۹۳ با پرداخت ۳۴۰۰ تومان نیم دانگ زندآباد را از بیوک خان و نیم دانگ دیگر را از فردی ارمنی به نام سرکیس خرید که او هم از بیوک خان خریده بود. اما این یک دانگ همچنان مورد ادعای بیوک خان و همچنین طلبکاران او و در کشاکش میان آنها بود.
کشاکش بر سر مالکیت زندآباد سالها به طول انجامید و در سال ۱۳۰۶ به مجلس شورای ملی کشید. وزارت مالیه لایحه‌ای به مجلس شورای ملی برد که با تصویب قانونی، زندآباد را به صورت کامل به مالکیت شرف‌الدوله دربیاورد. یوسف عدل نماینده تبریز در مجلس همزمان وکیل بیوک خان بود. در مقابل، حاج میرزا ابراهیم امام‌جمعه نماینده اهر از شرف‌الدوله دفاع می‌کرد. بحث میان طرفین به خارج کردن لایحه از دستور مجلس انجامید. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷۵ نفر بوده‌است.

روستای زنگ‌ملک

روستای زنگ‌ملک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای زیارلو

روستای زیارلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.تعداد خانوار ساکن در این روستا بالغ بر ۵۰ خانوار و جمعیتی بیش از ۳۰۰ نفر است اکثریت شغل این روستا کشاورزی و دامداری است.

روستای ساری‌سولی

روستای ساری‌سولی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷۲ نفر بوده‌است.

روستای ساری‌لار

روستای ساری‌لار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای ساری‌یارقان

روستای ساری‌یارقان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۵ نفر بوده‌است.

روستای سامبران

روستای سامبران (sambran) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا در شمال شرقی اهر و در فاصله ۱۸ کیلومتری آن قرار دارد. شغل افراد ساکن روستا غالباً دامپروری و کشاورزی است. این روستا از مناطق بسیار سرد شهرستان اهر به‌شمار می‌آید و دارای گردنه‌های خطرناکی است. همچنین این روستا از مناطق پرارتفاع است که به همین جهت ایستگاه گیرنده تلویزیون در این روستا نصب شده‌است.
این روستا فقط در مقطع تحصیلی ابتدایی قادر به ارائه سرویس است بنابراین کودکان برای ادامه تحصیل مجبورند به شهر اهر بروند که با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

روستای سراجلو

روستای سراجلو یا سوروجر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۳ نفر بوده‌است.

روستای سرقین

روستای سرقین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.از شخصیتهای مهم این روستا میتوان به جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت و معاون سابق وزارت صمت اشاره کرد که سالهای متمادی سکان معدن کشور را در دست داشت. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای سلطان‌آباد (هوراند)

روستای سلطان‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای سنگرآباد

روستای سنگرآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹ نفر بوده‌است.

روستای سوتات

روستای سوتات یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۶ نفر بوده‌است.

روستای سید قشلاقی

روستای سیدقشلاقی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای سیدبنه

روستای چیناب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای سیدلر

روستای سیدلر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۳ نفر بوده‌است.

روستای سیدلی

روستای سیدلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۴نفر بوده‌است.

روستای سیدلی

روستای سیدلی (اهر)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این روستا در دهستان قشلاق قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۰ خانوار بوده‌است.

روستای سیه‌دولان

روستای سیه‌دولان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای شاه‌مرادلو

روستای شاه‌مرادلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای شاه‌وردی

روستای شاه‌وردی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۴ نفر بوده‌است.

روستای شغالان

روستای شغالان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است.

روستای شلوری

روستای شلوری یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌است.

روستای شله‌بران

روستای شله‌بران یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۸۳ نفر بوده‌است.

روستای شنقوش‌آباد

روستای شنقوش‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۰ نفر بوده‌است.

روستای شوره‌ناب

روستای شوره‌ناب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای شیخ‌احمد

روستای شیخ‌احمد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌است.

روستای شیخ‌بران

روستای شیخ‌بران یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای شیخ‌قشلاق سفلی

روستای شیخ‌قشلاق سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستاهای اهر

روستای شیخ‌قشلاق علیا

روستای شیخ‌قشلاق علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای شیربیت

روستای شیربیت یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر بوده‌است.

روستای شیرین‌درق

روستای شیرین‌درق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۵ نفر بوده‌است.

روستای شیشه

روستای شیشه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌است.

روستای صفی‌خانلو

روستای صفی‌خانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۳ نفر بوده‌است.

روستای صوفی (هوراند)

روستای صوفی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای صومعه

روستای صومعه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۹ نفر بوده‌است.

روستای طایفه خلیفه‌لو

روستای خلیفه لو نام طایفه ای از آذربایجان است در طی ۴۰۰ سال گذشته به مناطق مختلفی کوچ کرده یا کوچانده شده‌اند. بخش بزرگی از این طایفه در آن سوی رود ارس ساکن بوده‌اند که پس از دو عهدنامه که مسبب تجزیه این منطقه گردید تا آخرین لحظه دست از جنگ با روس بر نداشته و به ایران کوچ کردند. طایفه بزرگ خلیفه لو هم اکنون در دشت مغان استان اردبیل در شهر های پارس اباد جعفر اباد وگرمی سکونت دارند.روستای بزرگ این طایفه در ۱۶ کیلومتری جعفر آباد بیله سوار واقع است تقریباً نیمی ار این جمعیت به کوچ عشایری مشغولند خلیفه لو ارشق بخش بزرگی از این تاریخ می باشد و مردان بزرگی از این روستا در تاریخ ماندگار شده اند، دهنزخان خلیفه لو از جمله مردان این دیار است که تایید تاریخ گواه مردانگی این بزرگوار می باشد.خلیفه‌لو نام یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.همچنان خلیفه لو‌های مهاجر از دشت مغان در استان قزوین خرقان شرقی بخش کلنجین روستای نصرت آباد قاراداش ساکن شدند. تعدادی از خلیفه لو‌ها نیز به گیلان مهاجرت کرده و در نقره دشت رشت ساکن شدند.

روستای طویله شامی

روستای طویله شامی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴ نفر بوده‌است.

روستای عزیزلو (هوراند)

روستای عزیزلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۵ نفر بوده‌است.

روستای عسگرلو

روستای (روستای نقدی )یکی از روستاهای بکر با مناطق گردشگری بی نظیر ی که در خود جایی داده یکی از مناطق گردشگر (شهرستان هوراند )محسوب میشه ،(روستای نقدی )یکی از تاریخی وفرهنگی (استان اذربایجان شرقی )+(شهرستان هوراند )محسوب میشه .(روستای نقدی در بخش دودانگه ودر ۷ کیلومتری شهرستان هوراند واقع شده است )روستای (نقدی)سالیانه با (پیاز ،سیر،گندم ،زغال اخته ،توت وگردو .)بخشی از نیاز های شهرستان هوراند ونیز بخشی از شهرستان های همجوار رو تامین میکند .(روستای نقدی )با جاذبه های گردشگری وطبیعی خود در منطقه ییلاقی بیلدران .که با (غار های حیرت انگیز وشگفت انگیز ،کوه هایی همچون بالی کمند و بالی قایا و همچنین باغات علی آباد)که در خود جایی داده است .یکی از مناطق گردشگری (شهرستان هوراند) محسوب میشود .

روستای علی‌آباد

روستای علی‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۵ نفر بوده‌است.

روستای علیرضاچای

روستای علیرضاچای یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۹ نفر بوده‌است.

روستای عنبرلو

روستای عنبرلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌است.

روستای قتانلو

روستای قتانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۷ نفر بوده‌است.

روستای قراجه‌لو

روستای قراجه‌لو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۶ نفر بوده‌است.

روستای قرخبلاغ

روستای قرخبلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه‌بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای قره‌بورون

روستای قره‌بورون یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای قره‌درویش

روستای قره‌درویش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.که از شرق با روستای مالان و از غرب روستای هوای از شمال روستای کورن واقع شده است.

روستای قره‌قشلاق (قشلاق)

روستای قره‌قشلاق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌است.

روستای قره‌قشلاق (ورگهان)

روستای قره‌قشلاق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای قره‌قیه شکرلو

روستای قره‌قیه شکرلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای قره‌گوزلو

روستای قره‌گوزلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای قزلجه

روستای قزلجه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۸ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق ارض‌بیگ

روستای قشلاق‌ارض‌بیگ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای قشلاق جدید

روستای قشلاق جدید یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق حاج‌اوغلو

روستای قشلاق حاج‌اوغلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق حاجیلار

روستای قشلاق حاجیلار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق خیاللو

روستای قشلاق خیاللو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق ذاخر

روستای قشلاق ذاخر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲۸ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق قلعه‌جیق

روستای قشلاق قلعه‌جیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق کنه‌لو

روستای قشلاق کنه‌لو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق کهل

روستای قشلاق کهل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق میدان‌باغی

روستای قشلاق میدان‌باغی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق نجف‌خانلو

روستای قشلاق نجف‌خانلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۴ نفر بوده‌است.

روستای قلعه ملک

روستای قلعه ملک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. قلعه ملک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. این روستا در ۱۰ کیلومتری جاده اهر- کلیبر واقع است. از روستاهای اطراف قلعه ملک می‌توان به «شیرین دره»، «بینه»، «قورشاخلع» و «چاپان» اشاره کرد. چشمه ای تاریخی در وسط این روستا قرار دارد که به وسیله کندن قنات به داخل روستا هدایت شده‌است. قبلاً چشمهٔ دیگری نیز به نام «جقلی بلاخ» در نزدیکی روستا وجود داشته که که بنا به گفتهٔ اهالی آب آن بسیار زلال و گوارا بوده‌است. از مشاهیر این روستا می‌توان به فضی بی اشاره کرد که قریب به سی سال است که به رحمت خدا رفته و در نزدیکی روستا همجوار با جاده کلیبر دارای قهوه‌خانه بوده که رهگذران زیادی از خدمات آنجا استفاده می‌کردند و عده ای از قدیمی‌ها این روستا را به نام او (فضی بی قفسی) می‌شناسند. از دیگر افتخارات این روستا که چهره ای ملی دارد می‌توان قالالی قوربان را نام برد که علاقهٔ خاصی داشت که روستای شیرین دره را مورد عنایت و الطاف خود قرار دهد و در این زمینه با کمک یکی از اهالی روستای مذکور یک فایل صوتی تهیه کرده و در دسترس عموم قرار داده که محبوبیت خاصی نیز بین عام و خاص پیدا کرده‌است. از مراتع طبیعی این روستا می‌توان به «حتم یویولان»، «ایمیش»، «حاج باغر»، «اشه اوچان»، «شور دره» و … اشاره کرد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌باشی

روستای قلعه‌باشی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است.میوه های این روستا عبارتند از : گیلاس ، آلبالو ، سیب ، گردو ، شلی ، هلو ، انگور ، گوجه سبز ، توت ، زردآلو. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌جیق

روستای قلعه‌جیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای قلعه‌کندی

روستای قلعه‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای قلندر

روستای قلندر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۵۰ نفر بوده‌است.

روستای قمیشلو (هوراند)

روستای ممشلو(ممیشلو) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در سه راهی آقبراز _ بخش آبش احمد ( شهرستان کلیبر) _شهرستان انگوت (استان اردبیل) قرار گرفته است.این روستا در دهستان چهاردانگه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸۰ نفر (۱۶۳ خانوار) بوده‌است.

روستای قورچی‌کندی

روستای قورچی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. قورچی کندی در زلزله چند سال پیش متأسفانه بافت اصلی خود را از دست داد و اکثر منازل با شیوه جدید شهرسازی ساخته شد.در قورچی کندی باغهای بسیار زیبا و درختان میوه زیادی وجود دارد که آلبالوهای فوق‌العاده آن در منطقه زبانزد است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۱ نفر بوده‌است.

روستای قورشاقلو

روستای قورشاقلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا در شمال شرقی شهر اهر و در فاصله ۱۵ کیلومتری آن قرار دارد. شغل افراد ساکن روستا غالباً دامپروری و کشاورزی است. این روستا از مناطق بسیار سرد شهرستان اهر به‌شمار می‌آید.
این روستا فقط در مقطع تحصیلی ابتدایی قادر به ارائه سرویس است بنابراین کودکان برای ادامه تحصیل مجبورند به شهر اهر بروند که با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. این روستا براساس سرشماری سال ۱۳۸۵ دارای ۱۱ خانوار و جمعیت آن ۴۹ نفر بود که البته در چند سال اخیر جمعیت آن کاهش داشته و در سرشماری سال ۱۳۹۰ روستا دارای ۷ خانوار و ۳۵ نفر جمعیت گزارش شده‌استدر حال حاضر ۶ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند که البته در فصل تابستان تعداد خانوارهای ساکن در آن به ۱۰ خانوار می‌رسد.

روستای قوری‌گل

روستای قوری‌گل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای قیه‌دیبی

روستای قیه‌دیبی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای کاشان

روستای کاشان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا،زادگاه شهید اباذر حسن زاده کاشانی می باشد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌است.

روستای کرداحمد سفلی

روستای کرداحمد سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۰ نفر بوده‌است.

روستای کرداحمد علیا

روستای کرداحمد علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌است.

روستای کردلر

روستای کردلر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۶ نفر بوده‌است.

روستای کردلر ترانچه

روستای کردلر ترانچه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا دارای آب و هوای معتدل است که در زمستان پوشیده از برف و هوای سرد است.از معدود روستا هایی است که قسمت جنوبی آن آب و هوای سرد و معتدل و قسمت شمال روستا گرم و خشک است.رود کجری از قسمت شمالی روستا جاری می‌شود که اطراف آن را باغات سرسبز انگور،گردو،سیب،توت و… است.کوه های اصلی آن مرد قَیه،قاباخ تپه،قزل قَیه می باشد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۰ نفر بوده‌است.

روستای کردلقان

روستای کردلقان یکی از روستاهای تاریخی استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. این روستا در فاصله ۸ کیلومتری اهر به سمت کوههای حیرت انگیز شیور واقع شده‌است. مردمان این روستا به خونگرمی و مهمان نوازی مشهور می‌باشند. جاده اصلی این روستا را به دو قسمت جنوبی و شمالی تقسیم کرده‌است، بطوری که حمل و نقل برای روستاییان بسیار آسان شده‌است. طبیعت بکر این روستا و همچنین آب آشامیدنی آن که از چشمه‌های لامان گرفته شده‌است، به این روستا زیبایی دو چندانی بخشسده است. شغل اکثر ساکنین این روستا کشاورزی، دامداری، و باغداری می‌باشد . براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۲ نفر بوده‌است.

روستای کرگس

روستای کرگس یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای کرملو

روستای کرملو (اهر)، روستایی از توابع بخش فندقلو شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این روستا در دهستان نقدوز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۶ نفر (۲۲خانوار) بوده‌است.

روستای کره‌میدان

روستای کره‌میدان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای کسانق

روستای کاسانا (Kasana) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. این روستا تیم های فوتبال متعددی از جمله پارلاق(درخشان)وتیم کسانق سات که چندین بار در مسابقات بین روستایی پیروز و جام روستایی را به دست آورده اند.این روستا شامل ۳۰۰خانه و ۱۰۵خانوار است که کارآنها کشاورزی-دامداری است و به خاطر نزدیک بودن به اهر بیشترشان در این شهر شاغلند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳۲ نفر بوده‌است.

روستای کقالق

روستای کقالق یکی از روستاهای قدیمی شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است . براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۸۵ نفر بوده‌است.

روستای کلهور

روستای کلهر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است.

روستای کلی سفلی (هوراند)

روستای کلی سفلی (اهر)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هوراند در استان آذربایجان شرقی ایران است که دامنه‌های رشته کوه هشتسر قرار دارد و از نزدیک‌ترین روستا به هشتسر است.روستای کلی سفلی در ۶ اردیبهشت ۱۳۷۲ از دهستان ییلاق بخش مرکزی شهرستان کلیبر منتزع و به دهستان دودانگه تابع بخش هوراند شهرستان اهر ملحق شد.روستای کلی سفلی نزدیک روستا ده‌رود (هوراند)، گوار ، عربشاه ، میدانلار ، گوزالان و نیق است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر بوده‌است.

روستای کنبدان

روستای کنبدان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای کنده

روستای کنده یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای کنگل‌آباد

روستای کنگل‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷۸ نفر بوده‌است.

روستای کوجان

روستای کوجان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای کوربلاغ

روستای کوربلاغ (اهر)، روستایی از توابع بخش فندقلو شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی ایران استاین روستا در دهستان قشلاق قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر (۳۱خانوار) بوده‌است. روستای کوربلاغ از دیر باز آباد بوده ودارای مزارع وسیع به صورت دیم بوده‌است که هم‌اکنون نیز یکی از مناطق مهم کشاورزی در اهر می‌باشد، علیرغم اینکه اکثر سکنه آن از روستا کوچ نموده و اکثراً به شهرهای اهر _ تبریز _تهران _مشهد _شهرهای شمالی ایران مهاجرت نموده‌اند ولی باز در زمان برداشت محصولات به روستا باز میگردند. در سال های قبل از ۸۸ مراسمات مختلفی در این روستا از جمله مراسم عزاداری تاسوا و عاشورا برگزار میشد ولی بعد ها به دلیل فوت خان روستا، حاج جمشید خان بزرگ ، مراسمات کم رنگ تر شد. کوربلاغ از دیر باز خان‌نشین بوده و به دلیل وجود مزارع گندم و جو همواره مورد توجه حاکمان وقت قرار داشته‌است. مرحوم حاج پولاد قنبرپور یکی از رجال شناخته شده این روستا و فردی متدین و مورد اعتماد بود که قبل از انقلاب برای مدتی کدخدا بوده و با دریافت مبالغ مستمری به عنوان ریش سفید روستا اختلافات مردم را حل و فصل می‌کرد. اخیراً وجود معدن مس در قسمتی از املاک کوربلاغ گزارش شده‌است که این امر باعث افزایش قیمت املاک و مزارع گردیده و افراد سود جو از این مسئله سوء استفاده کرده و باعث به راه انداختن درگیری و نفاق بین خان زاده ها شده است. از عقاید این خان زاده ها میتوان به تعصب و غیرت شدید روی زمین هایشان که از مشاعات است و افراد غیر ساکن برای آنها دندان تیز کرده اند اشاره کرد. راه روستایی آن از جاده اصلی جدیداً آسفالت شده است و در ایام قدیم تردد شهر خیاو و اردبیل از جاده مشهور به پست یولی بوده و راه اصلی ارتباط شهرستان اهر با مشکین شهر- خیاو- اردبیل و شمال کشور بوده‌است که هم‌اکنون نیز حداقل راه ارتباطی ۷ روستا می‌باشد که تا روستای زگلیگ کوربلاغ به همت اهالی این روستاهاو مساعدت دولت آسفالت ریزی شده است. روستای کوربلاغ دارای جوانان رشید و دلاور از عهد قدیم بوده و مبارزان گم نام ولی دلیری را به خطه قره داغ و ارسباران عرضه داشته‌است از حکیم نامی کوربلاغ صفرعلی خان گرفته تا دلاور رشید و غیرتمند قره داغ سرتیپ عباسقلی خان مشهور به فتح الممالک که لقب و عنوان خود را از محمدعلی شاه ومرحوم عباسعلی ناظم آباد فرزند رستم دریافت نموده است. تا معاون وزیر یا تعداد کثیری فرهیخته در زمینه علمی و تجارت که جای افتخار و مباهات دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای کوره‌درق

روستای کوره‌درق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌است.

روستای کوسالار (اوچ‌هاچا)

روستای کوسالار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۶ نفر بوده‌است.

روستای کوسالار (قشلاق)

روستای کوسالار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر بوده‌است.

روستای کولی‌دره

روستای کولی‌دره یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۳ نفر بوده‌است.

روستای کویر (هوراند)

روستای کویر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۵۷ نفر بوده‌است.

روستای کین‌آب

روستای کین‌آب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای گاودل

روستای گودل یا گودول یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر بوده‌است.

روستای گرده‌سنگ

روستای گرده‌سنگ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای گرنگاه

روستای گرنگاه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای گل‌لر

روستای گل‌لر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۶نفر بوده‌است.

روستای گلوجه ابللو

روستای گلوجه ابللو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای گلوجه مالالار

روستای گلوجه مالالار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای گلیزه

روستای گلیزه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۶ نفر بوده‌است.

روستای گمیش‌آباد

روستای گمش‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.
گمش آباد. [ گ ُ م ُ ] (اِخ ) دهی است از دهستان بخش مرکزی شهرستان اهر که در ۲۰۵۰۰گزی جنوب باختری اهر و ۱۵۰۰گزی راه شوسه ٔ تبریز به اهر واقع شده است . هوای آن معتدل و سکنه ٔ آن ۳۱۵ تن است . آب آن از چشمه تأمین میشود. محصول آن غلات و حبوبات و شغل اهالی زراعت و گله داری و صنایع دستی آنان فرش و گلیم بافی است . راه گمش آباد مالرو است . (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۴).
این روستا جزء دهستان گویجه بل، بخش مرکزی شهرستان اهر،و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۸ نفر (۲۸خانوار) بوده‌است. جمعیت ساکن روستا در فصل های سرد و گرم سال متغیر بوده و بدلیل مهاجرت به شهرهای بزرگ از جمله تهران و تبریز در فصول گرم جمعیت آن بیشتر است.

روستای گورم‌درق

روستای گورم‌درق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است.

روستای گوروان بزرگ

روستای گوراوان بزرگ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۲ نفر بوده‌است.

روستای گوروان کوچک

روستای گوراوان کوچک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای گولان (هوراند)

روستای گولان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۱ نفر بوده‌است.

روستای گونجیک

روستای گونجیک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۵۱ نفر بوده‌است.

روستای لروم

روستای لروم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۷ نفر بوده‌است.

روستای لغلان

روستای لغلان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۹ نفر بوده‌است.

روستای لقمان (هوراند)

روستای لقمان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای لیملو

روستای لیملو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. روستای لیملو حدود بیست کیلومتر از شهر اهر فاصله دارد، و یکی از بکرترین روستاهای استان آذربایجان شرقی میباشد، طبیعت این روستا مثال زدنی می باشد، اهالی این روستا بیشتر به کشاورزی و دامپروری مشغول هشتند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۵ نفر بوده‌است.

روستای مجیدآباد (هوراند)

روستای مجیدآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۱ نفر بوده‌است.

روستای محمدآباد (هوراند)

روستای محمدآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌است.

روستای مرادلو (هوراند)

روستای مرادلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای مرده‌کتان

روستای مرده‌کتان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بزکش بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌است.

روستای مردی‌لو

روستای مردی‌لو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱۵ نفر بوده‌است.

روستای مزرعه جهانگیر

روستای مزرعه جهانگیر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. بر اساس سر شماری سال ۱۳۸۵ جمعیت روستا ۳۷ نفر در ۷ خانوار بود.

روستای مزرعه حاج‌عابدین

روستای مزرعه حاج‌عابدین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۷ نفر بوده‌است.

روستای مزرعه گورا

روستای مزرعه گورا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌است.

روستای مزرعه مزارع

روستای مزرعه مزارع یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.مزرعه مزارع ۱۲۷ نفر جمعیت دارد.

روستای مصطفی‌چای

روستای مصطفی‌چایی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر و در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی این شهرستان واقع شده‌است. این روستا دارای ۱۰۰ نفر جمعیت ثابت و حدود ۱۰۰۰ نفر جمعیت متغیر است (در جلد دوم از کتاب فرهنگ جغرافیای ملی ترکان ایران زمین نوشته ژنرال-دکتر محمود پناهیان تبریزی که در سال ۱۳۵۱ انتشار یافته ساکنین روستا در آن زمان ۲۸۴ نفر ذکر شده است) جمعیت متغیر آن در فصول گرم به کار کشاورزی مشغول بوده و در فصول سرد در شهرهای تهران ، تبریز و اهر در صنوف مختلف مشغول به کار می‌باشند. عمده فعالیت‌های قشر بزرگی از جمعیت متغیر این روستا ، فعالیت در صنعت شیرینی می‌باشد. به دلیل سختی گفتار کلمه مصطفی چایی برای فارسی زبانان ، شورای ده این روستا اخیراً نام صفا رود را به صورت غیررسمی بر این روستا نهاده اند.

روستای مغار

روستای مغار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۰ نفر بوده‌است.

روستای ملاحونی

روستای ملاحونی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای ملالار

روستای ملالار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۸ نفر بوده‌است.

روستای ملالار محمدرضاکندی

روستای ملالار محمدرضاکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است.

روستای ملالو

روستای ملالو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای ملخاص

روستای ملخاص یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. این روستا به علت صعب العبور بودن فاقد هرگونه امکانات زیربنایی از جمله آب و برق و تلفن و راه دسترسی مناسب بوده و ساکنان آن، با پای پیاده و به سختی نیازهای خود را از روستاهای همجوار پشتاب و چیناب تهیه می‌کنند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۲ نفر بوده‌است.

روستای ملک‌درق

روستای ملک‌درق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر بوده‌است.

روستای منجناب قدیم

روستای منجناب قدیم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر بوده‌است.

روستای میدانلار

روستای میدانلار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌است.

روستای ناظم‌آباد

روستای ناظم‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۰ نفر بوده‌است.

روستای نقاره‌کوب جدید

روستای نقاره‌کوب جدید یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۴ نفر بوده‌است.

روستای نقاره‌کوب قدیم

روستای نقاره‌کوب قدیم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۳ نفر بوده‌است.

روستای نقدوز

روستای نقدوز یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. مرکز دهستان نقدوز می باشد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱۸ نفر بوده‌است.

روستای نقدی (هوراند)

روستای نقدی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۲ نفر بوده‌است.

روستای نوانسر

روستای نوانسر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای نهار

روستای نهار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر که در فاصله ۲۳کیلومتری شهر اهر واقع شده است. مردم این منطقه به کشاورزی مشغولند و عمده محصولات کشاورزی این روستا گندم, جو ,عدس. و دارای باغات درخت سیب هلو شلیل میباشد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۹ نفر بوده‌است.

روستای نیق

روستای نیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.
موقعیت جغرافیایی
این روستا در تقسیمات کشوری در استان آذربایجان شرقی شهرستان اهر و جزو توابع شهر هوراند قرار گرفته‌است. از شهر تبریز حدود ۱۷۰ کیلومتر فاصله دارد. پس از گذشتن از شهر اهر در سه راهی سامبران پس از دو شاخه شدن مسیر به طرف هوراند، حدود۱۰ کیلومتر مانده به هوراند در محلی به نام کافه عظیم آقا در سمت چپ راه آسفالته مسیر خاکی اختصاصی روستا شروع و تا خود روستا به طول تقریبی ۱۷ کیلومتر ادامه پیدا می‌کند. این روستا از شمال به روستاهای آوالان و گاوار، ازشمال شرق به روستای میدان، ازمشرق به روستاهای اینجار وبوزیلان، از جنوب شرق به روستای جابان، از جنوب به روستاهای خودی اوغلی و مرادلو، از جنوب غرب به روستاهای لروم و هوری درق و از مغرب به روستاهای محمدآباد و تازه کند محدود می‌گردد.

روستای وجنی

روستای وجنی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. این روستادرکناررودخانه قره سو قرارگرفته وروستایی پرآب محسوب می‌شودودارای باغ‌های میوه ازنوع سیب قرمز، شلیل، هلو، توت، زردآلووغیره‌است. درقدیم محصول عمده آن پنبه وبرنج بوده که امروزه عمدتابه باغ تبدیل شده‌اند. شغل مردم آن باغداری و کشاورزی است ودرکنارآن دامپروری نیزمی‌کنند. به لحاظ تاریخی روستایی کهن محسوب می‌شودووجودسنگ نوشته‌هاونیز سنگ قبرها که بر روی آن‌ها تصاویری ازصحنه‌های جنگ کشیده شده وخرابه‌های خانه‌های روستایی در آن طرف رودخانه این حرف را تأیید می‌کند،همچنین مکان‌هایی وجوددارد که که به آن‌ها اجاق و پیرگفته می‌شود وتاچند سال پیش هم مردم برای دعای باران به انجا می‌رفتند و به نظر می‌رسد محل عبادت مردم درقدیم بوده واین نشان از وجودداشتن این روستا درقبل ازاسلام دارد.کانالی مدفون در زیر خاک که از ساروج ساخته شده که برای انتقال آب بوده و قدمتش به قبل از اسلام برمی گردد. بیشتر آثار قدیمی،کتیبه هاواشکال سنگی به همراه اشیاباارزش مدفون در زیر خاک‌ها درسال‌های اخیربه غارت رفتند. این روستا درمرز دواستان آذربایجانشرقی واردبیل قرارگرفته‌است. در۲۰کیلومتری آن قلعه باشکوهی به نام قهقهه وجوددارد که درعصرصفوی به عنوان زندان ازآن استفاده می‌شده‌است.

روستای وردین

روستای وردین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌است.

روستای ورگهان

روستای ورگهان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است و دارای مردمان خون گرم و غیور می باشد که از لحاظ اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۶۰ نفر بوده‌است.

روستای وروجن سفلی

روستای وروجن سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۰نفر بوده‌است.

روستای وروجن علیا

روستای وروجن علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در ((شهرستان هوراند))((دهستان چهاردانگه)) واقع شده است.

روستای ونه‌آباد

روستای ونه‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۲ نفر بوده‌است.

روستای ویزناب

روستای ویزناب یا ویزه ناب (میزنو) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر و در نزدیکی قلعه قهقهه واقع شده‌است.طبق سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ دارای ۳۱ خانوار ۱۲۲ نفر می باشد.

روستای ویق

روستای ویق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱ نفر بوده‌است.

روستای هرسبان

روستای هرسبان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۵ نفر بوده‌است.

روستای هلان (آذغان)

روستای هلان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آذغان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای هلان (ورگهان)

روستای هلان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ورگهان بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌است.

روستای هلان صفرعلی

روستای هلان صفرعلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای هلیلو

روستای هلیلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیکله بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۳ نفر بوده‌است.

روستای هوای

روستای هوای یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۴۳ نفر بوده‌است.

روستای هوین

روستای هوین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای یاغ‌بستلو

روستای یاغ‌بستلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است.این روستا جز معدود روستا های هست که همه زمین های کشاورزی آن به کشت درختان میوه اختصاص یافته است و در سال ۱۳۸۶ توسط کانال آبیاری تمامی زمین های آن به سیستم قطره ای مجهز گردید .در این روستا هیچ گونه دامپروری وجود ندارد که مساحت کل باغات بیش از ۲۸۰هکتار می باشد فاصله یک کیلومتری ان به شهر اهر باعث مهاجرت معکوس گردیده درز حال حاضر بیش از ۳۰درصد اهالی از شهر به روستا مهاجرت کرده انددرصد باسوادی روستا چیزی بالغ بر۹۷/۰ درصد می باشد اکثر جوانان این روستا تحصیلات دانشگاهی دارند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای یاورکندی

روستای یاورکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶۲ نفر بوده‌است.

روستای یایجیلو

روستای یایجیلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گویجه بل بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۱نفر بوده‌است.

روستای یخفروزان

روستای یخفروزان یا ارپیزان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان اوچ‌هاچا بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده‌است. بر اساس سرشماری ۱۳۸۵، جمعیت روستا ۵۰۳نفر در ۱۲۷ خانواده بود.از افراد معروف این روستا می‌توان به عباس بارز، شاعر ترک زبان اشاره کرد یکی از روستاهای قدیمی شهر اهر بحساب میاید.

روستای یدی‌بلاغ (هوراند)

روستای یدی‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر واقع شده‌است.

روستای یوزباشلو

روستای یوزباشلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای یوزبند

روستای یوزبند یا یوزبنده یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در شهرستان اهر واقع شده‌است. این روستا دارای طبیعت بکر و آب و هوای فوق‌العاده می‌باشد. که به عنوان ییلاق برای عشایر منطقه استفاده می‌گردد.مردم این روستا در زمستان و پاییز به شهرستان اهر کوچ می‌کنند و اکثراً در کنار کشاورزی به سایر مشاغل از جمله صنعت و مشاغل دولتی اشتغال دارند.این روستا دارای چندین چشمه آب می‌باشد و از وسط روستا نیز رودخانه کوچی جریان دارد که برای آبیاری زمین‌ها و باغات اهالی روستا و سایر روستاها استفاده می‌شود.این روستا منبع غنی از انواع گیاهان دارویی می‌باشد و مکان بسیار خوبی برای پرورش زنبور عسل است.

درختان رایج این روستا گردو، سیب، گیلاس، آلبالو و… می‌باشد و گندم، جو، لوبیا و عدس از عمده محصولات این روستا است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای یوسفلو

روستای یوسفلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نقدوز بخش فندقلو شهرستان اهر واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *