جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای آذرشهر ( معرفی ۳۵ روستای آذرشهر )

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ شهریور ۱۴۰۱

روستاهای آذرشهر را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . ابتدا با شهرستان آذرشهر آشنا و سپس به معرفی ۳۵ روستای آذرشهر می پردازیم .آذَرشَهر یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی ایران است. مرکز آن، شهر آذرشهر است.شهرستان آذرشهر یکی از قدیمی‌ترین و معروفترین بخش‌های شهرستان تبریز بوده که قبلاً به نام دهخوارقان معروف و نامیده می‌شد به‌طوری که در سال ۱۳۰۶ شهرداری شهر آذرشهر مرکز شهرستان تشکیل و شروع به کار نموده‌است. آذرشهر در سال ۱۳۷۶ رسماً به شهرستان تبدیل شد.

%name روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

آذرشهر در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده‌است.آذرشهر در شرق دریاچه ارومیه واقع و از شمال محدود است به شهرستان اسکو، از جنوب به شهرستان عجب‌شیر و از غرب به دریاچه ارومیه. این شهر در جلگه و مسیر مراغه – تبریز قرار دارد. و بلندترین کوه شهرستان کوه کرکس در روستای هفت چشمه با ارتفاع ۲۵۸۰ متر واقع شده‌است.

روستاهای آذرشهر 6 روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

ریشه نامگذاری

آذرشهر تا ۱۳۱۶ش دهخوارقان نامیده می‌شد، ولی برحسب پیشنهاد فرهنگستان ایران و تصویب وزارت معارف وقت، در این سال نام آن به آذرشهر تغییر یافت. امّا در اسفند ۱۳۲۵ش با تصویب وزارت کشور بار دیگر نام دهخوارقان بر آن نهاده شد. در سال‌های پس از آن مجدداً نام آذرشهر متداول گردید.

در نخستین سده‌های اسلامی نام آنجا «دهخوارقان» بوده‌است. ابن‌خردادبهْ یک‌بار آن‌جا را داخرقان و بار دیگر «ده‌الخرقان» نامیده‌است. طبری در حوادث ۲۳۴ق/۸۴۸م از روستای داخرقان نام برده و آن را در منطقهٔ فرمانروایی محمدرَوّاد به‌شمار آورده‌است. دیگر جغرافی‌دانان اسلامی همچون اصطخری، ابن‌حوقل، مقدسی، نیز چندبار از داخرقان به همین عنوان یاد کرده و آن را شهر دانسته و نامش را به صورت‌های دِهْنَخیرجان، ده‌نَخیرجان و حربقان ضبط کرده و آن را منسوب به تخیرجان ـ خزانه‌دار انوشیروان پادشاه ساسانی ـ دانسته‌است. حافظ ابرو از «دیه خارقان» نام برده، اما حمداللّه مستوفی نخستین‌بار نام دهخوارقان را به صورت فعلی آورده و از هوای معتدل، باغستان‌ها و تاکستان‌های فراوان و از غله و پنبهٔ آن‌جا سخن گفته و افزوده‌است که مردمان این شهر، سفیدچهره و بر مذهب شافعی هستند. او ۸ ده را از توابع این شهر و حقوق دیوانی آن‌جا را ۶۰۰’۲۳ دینار ضبط کرده‌است.

روستاهای آذرشهر 1 روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

خوار در فارسی به زمین پست و هموار گفته می‌شود و این واژه در همین معنی در جاینام‌هایی چون خوارِ ری (گرمسار کنونی) دیده می‌شود. (خواری نیز در فارسی به معنی پَستی است)‌. روستاهای مختلفی در ایران از قدیم خوارگان نام داشتند به معنی مجموعه زمین‌های پست و هموار. این نام در دوره‌های بعدی در این جاینام‌ها به صورت خوارقان و خرقان درآمدو در مورد شهری که امروزه آذرشهر نام گرفته شکل دهِ خوارگان (روستای زمین‌های هموار) در شکل دهخوارقان باقی ماند. آذری‌زبانان محل، این نام فارسی را به صورت «توفارقان» هم تلفظ کرده‌اند.

روستاهای آذرشهر 8 روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

تقسیمات کشوری

این شهرستان از لحاظ تقسیمات اداری شامل سه بخش است:

بخش مرکزی شهرستان آذرشهر
دهستان شیرامین
دهستان قبله داغی
دهستان قاضی‌جهان
دهستان ینگجه
شهرها: آذرشهر

بخش گوگان
دهستان تیمورلو
دهستان دستجرد
شهرها: گوگان، تیمورلو

بخش ممقان
دهستان شهرک
شهرها: ممقان

روستاهای آذرشهر 3 800x450 روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

 

روستاهای آذرشهر

روستای آخی‌جهان

روستای اخی جهان یکی از روستا های استان آذربایجان شرقی بوده و در ۳ کیلومتری شهرستان آذرشهر قرار دارد. اخی جهان قطب خشکبار آذربایجان به شمار می رود.

روستای الوانق

روستای الوانق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شیرامین بخش حومه واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۵۵ نفر بوده‌است.

روستای امیردیزج

روستای امیردیزج یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قبله‌داغی بخش حومه واقع شده‌است. نام این روستا به زبان محلی آلاکوزه می باشد .براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۱۸ نفر بوده‌است.

روستای پیرچوپان

روستای پیرچوپان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شیرامین بخش حومه واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۶۹ نفر بوده‌است.

روستای تیرامین

روستای تیرامین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شهرک بخش ممقان شهرستان آذرشهر واقع شده‌است. این روستا تنها روستای بخش ممقان است.

روستاهای آذرشهر روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

روستای چراغیل

روستای جراغیل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ینگجه بخش مرکزی شهرستان آذرشهر واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۹۰ نفر بوده‌است.

روستای خاصلو

روستای خاصلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش گوگان شهرستان آذرشهر واقع شده‌است. این روستا دارای جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰ نفر و سیصد خانوار می‌باشد. دارای آب هوای جلگه‌ای و نسبتن معتدل است.

روستای خانقاه

روستای خانقاه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شیرامین بخش حومه واقع شده‌است.خانقاه یکی از توابع شهرستان اذرشهر که در ۲۵کیلومتری آن و نزدیک جاده تبریز کردستان وکنار ریل راه اهن تبریز تهران واقع شده و دارای دو مورد ایستگاه راه اهن میباشد که بعد ازانقلاب متروکه شده و فقط بناهای ان جا مانده است این روستا ازطرف شمال به روستای داشکسن وازطرف جنوب به روستاهای کوخالو و زینتلو و از طرف مشرق به دهستان شیرامین و روستاهای پیر چوپان و سیلاب و الوانق و از طرف مغرب به دریاچه ارومیه مشرف میگردد.روستای خانقاه ۵۰۰ خانوار و ۱۵۰۰نفر جمعیت دارد و در ۲۵ کیلومتری شهرستان آذرشهر قرار گرفته است.

روستای خان‌میر

روستای خان‌میر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ینگجه بخش حومه واقع شده‌است.

روستای خراجو

روستای خراجو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قبله‌داغی بخش حومه شهرستان آذرشهر واقع شده است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۰۹ نفر بوده‌است.

روستای داش‌آلمالو

روستای داش‌آلمالو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ینگجه بخش حومه واقع شده‌است.این روستا در جنوب روستای مجارشین قرار گرفته است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۸۸نفر بوده‌است.

روستای داشکسن

روستای داشْکَسَنْ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شیرامین بخش حومه شهرستان آذرشهر واقع شده‌است.داشکسن یکی از روستاهای تاریخی منطقه‌است که هم‌اکنون بقایای آثار باستانی در گوشه و کنار آن به چشم می‌خورد. دلیل نام‌گذاری این روستا بدین نام، معادن سنگ مرمر و آهک موجود در کوه‌های اطراف این روستا است. داشکسن از سمت غرب به دریاچهٔ ارومیه مشرف است. این روستا از سمت شرق به بزرگراه تبریز – کردستان و از سمت غرب به راه‌آهن تبریز – تهران دسترسی دارد. بدلیل خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه در این روستا لطمه زیادی به کشاورزی روستا وارد آورده‌است.این روستا دارای جمعیتی برابر ۴۷۵نفر طبق سرشماری سال ۹۰ را دارا است در ضمن مردم این روستا به دلیل خشک شدن دریاچه و زندگی در مجاورت آن دچار اختلالات پوستی ریه‌ای شده‌اند.
آثار به جا ماندهٔ روستا ی تاریخی در مجاورت این روستا وجود دارد که باستان شناسان با به دست اوردن و تحقیق روی فسیل وسفال در ان ناحیه قدمت ان را ۲۰۰۰سال قبل از میلاد مسیح تخمین می زنند در ضمن برای اثبات این موضوع تپهٔ باستانی گفته‌های ما را اثبات می‌کند.
آبفشانهایی در اطراف این روستا وجود دارد که آب آنها به شدت تلخ هستند. در واقع گاز موجود در طبقات زیرین لایه‌های سنگی به سطوح بالاتر نشت می‌کند و آب موجود در لایه‌های زیرین نیز به همراه گاز به صورت افشان به بیرون راه پیدا می‌کند. به باور زمین شناسان، وجود منابع نفتی در این مناطق دور از ذهن نیست. به نظر می‌رسد که در گذشته‌های دور تعداد و شدت افشان این آبفشانها بیشتر بوده است. جابجایی و کوچ مردم این روستا که در گذشته دور در کوهپایه کوه مشرف بر روستای کنونی بوده این ادعا را ثابت می‌کند. از بقایای ظروف سفالی بجا مانده روستای قبلی و شکل قبرهای قدیمی، اطلاعات مفیدی در باره گذشته این روستا می‌توان بدست آورد.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۵۲ نفر بوده‌است.

روستای دستجرد

روستای دَستگِرد یا دستجرد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دستجرد بخش گوگان شهرستان آذرشهر واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۶۰۸ نفر بوده‌است.

روستای دیزج آقاحسن

روستای دیزج آقاحسن یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قاضی‌جهان بخش حومه واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۷ نفر بوده‌است.

روستای دین‌آباد

روستای دین‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قبله‌داغی بخش حومه شهرستان آذرشهر واقع شده‌است.هيچ يك از واژه­هاي”دين آباد” و”دينناوا” در معين يافت نگرديد.دهخدا نيز صرفاً بر”دين­آباد”تكيه داشته و شرحي بر اسم نداده است.
فرهنگ اسامی روستاهاي آذربايجانشرقی: دين آباد را “دين آوا” دانسته است. دين =تين:(گوشه,خدابانوي اساطيري,روز,روح,نفس) دانسته و +”آوا “:(مادر,خواهر بزرگ,خرس,پدر)دانسته است-در جايي ديگر به صورت “دينه ور” آورده و در معني “دژ ايزد بانو – مزرعه آسايش” دانسته است–در جايي هم “دين آوا”(ص ۱۲۰)آورده است و دين آباد معني كرده است.دين = تين (گوشه–خداي بانوي اساطيري – روز – روح –نفس ) + آوا ( اباد ) = دين آباد!

روستای زینتلو

روستای زینتلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شیرامین بخش حومه شهرستان آذرشهر واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۰۶ نفر بوده‌است.

روستاهای آذرشهر 7 روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

روستای سیلاب

روستای سیلاب یکی از روستاهای زیبای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شیرامین بخش حومه شهرستان آذرشهر واقع شده‌است. این روستا مابین شهرهای آذرشهر و عجب شیر واقع شده است. عمده فعالیت مردم این روستا کشاورزی و دامداری و رانندگی خودرو سنگین و نیمه سنگین می‌باشد. در سالیان اخیر تحصیل کرده‌های این روستا زیاد بوده و در مشاغل پزشکی و مهندسی واستادی دانشگاهی و معلمی و … افرادی را به جامعه تحویل داده است که در شهرهای مختلف کشور مشغول به کار می‌باشند مردم روستا هم در زمان انقلاب و هم در جنگ دفاع مقدس در عرصه حضور داشتند که یکی شهید پرور ترین روستا ها می باشد .
از محصولات کشاوری روستا می توان به گردو ، بادام ، انگور ، گندم و جو اشاره نمود .که انگور باکیفیت این روستا معروف است.این روستا از اطراف با روستاهای الوانق و دهستان شیرامین و خانقاه و چوپان کره هم‌مرز است.روستای سیلاب با دریاچه ارومیه حدود ۵ کیلومتر فاصله دارد. این روستا در دامنه کوه قدم (قدم داغی) واقع شده که از طرف شرق و غرب در حال گسترش است. مردم این روستا مردمان بسیار مهمان نواز وخوش رفتاری میباشند.

روستای شیرامین

روستای شیرامین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شیرامین بخش حومه شهرستان آذرشهر واقع شده‌است. انگور شیرامین مشهور است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۲۸۰ نفر بوده‌است.

روستای صغایش

روستای صغایش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ینگجه بخش حومه واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۶۰ نفر بوده‌است.

روستاهای آذرشهر 5 روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

روستای غله‌زار

روستای غله‌زار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قاضی‌جهان بخش حومه از بخش‌های شهرستان آذرشهر واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۹۸ نفر بوده‌است.

روستای فیروزسالار

روستای فیروزسالار، روستایی است از توابع بخش گوگان شهرستان آذرشهر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان دستجرد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲٬۴۰۵نفر (۶۲۵خانوار) بوده‌است.
این روستا نسبت به سایر مناطق مسکونی منطقه دارای قدمت بیشتری می‌باشد که وجود عمارت و محوطه قوم باغی و حمام قدیمی واقع در مرکز روستا و وجود قبرستان‌های متعدد و سنگ قبرهای حجیم و سنگین موید این امر می‌باشد. همچنین نام قدیمی این روستا «پوروستر» می‌باشد که در جریانات هویت زدایی رضا شاه پهلوی نام این روستا تغییر پیدا کرد.این روستا دارای امکانات زیادی از قبیل مرکز بهداشت درمانی، خانه بهداشت، پنج باب مدرسه، کتابخانه عمومی، سه باب مسجد می‌باشد.مراسم عزاداری امام حسین در این روستا در بین اهالی منطقه مشهور می‌باشد که مراسم «تاختا چالانلار» مختص این روستا می‌باشد که تقریباً تمامی اهالی در آن شرکت می‌کنند.
این روستا همچنین دارای رشته قنات‌های متعددی بود که امروزه اکثریت آنها جاری نمی‌باشندبراساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۵۸۲ نفر بوده‌است.

روستای قاضی‌جهان

روستای قاضی‌جهان یکی از دهستان های استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قاضی‌جهان بخش حومه واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۱۲۸ نفر بوده‌است.

روستای قاضی‌کندی

روستای قاضی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ینگجه بخش حومه واقع شده‌است.

روستای قدمگاه

روستای قدمگاه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قبله‌داغی بخش حومه واقع شده‌است. این روستا از مرکز شهر آذرشهر ۱۲ کیلومتر فاصله دارد،وجود غارومسجد قدیمی که قدمت آن را به پیش از اسلام نسبت میدهند این روستا را بعنوان یکی از مناطق توریستی شهرستان قرارداده است.این اثر صخره ای گنبدی شکل ۱۵مترقطر و ۱۲متر ارتفاع دارد.در بالای گنبد این معبدروزنه ای به قطر یکمتر برای تهویه و روشنایی تعبیه شده است. ابتدا به عنوان معبد مهر توسط مهرپرستان استفاده شده و به تدریج در قرون ششم و هفتم و هشتم به بعدبه عنوان نیایشگاه دراویش و عرفا بود و سپس به مسجد تبدیل شد . در حال حاضر نیز مردم برای انجام برخی مراسم مذهبی از این مسجد استفاده می کنند. در ۲۰۰ متری این مکان، گورستان تاریخی قدمگاه واقع شده است، قدمت این گورستان تاریخی مربوط به سدهٔ ۶ تا ۱۰ هجری قمری بوده و این اثر باین مکان در سال ۱۳۴۷ با شماره ۷۷۹ در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسید.محراب معبد ( يا مسجد) با شکل مقرنس‌ ساده به دورهٔ صفوى تعلق دارد. از این نوع معبد مهر پرستی در شهرهای مراغه و نیر هم وجود دارند که دارای فضاهای متعدد گنبدی شکل هستند. در اصل این مهر کده ها پرستشگاه پیروان آیین راز آمیز مهر یا میترا بوده است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۸۹ نفر بوده‌است.

روستای قراغیل

روستای قراغیل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان تیمورلو بخش گوگان شهرستان آذرشهر واقع شده‌است.

روستای قرمز گل روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

روستای قرمزی‌گل

روستای قرمزی‌گل یا قرمزگل یا قیرمیزی گول یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ینگجه بخش حومه در شهرستان آذرشهر واقع شده‌است. حمام قرمزگل جزو آثار باستانی دوره قاجار می‌باشد که به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۶۹ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای آذرشهر آشنا شوید.

روستای قزمز گل 800x533 روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

روستای قشلاق پیازی

روستای قشلاق پیازی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دستجرد بخش گوگان شهرستان آذرشهر واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۳۲ نفر بوده‌است.

روستای قلعه شیخ

روستای قلعه شیخ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دستجرد بخش گوگان شهرستان آذرشهر واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۹۶ نفر بوده‌است.

روستای قوشقوا

روستای قوشقرا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قبله‌داغی بخش حومه واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰۵ نفر بوده‌است.

روستای کلوانق

روستای کلوانق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قبله‌داغیبخش حومه واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۶۸ نفر بوده‌است.

روستای کوخالو

روستای کوخالو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شیرامین بخش حومه واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰۳ نفر بوده‌است.

روستای گواهر

روستای روستای گواهر نام یکی از روستاهای شهرستان آذرشهر است که در بخش حومه قرار دارد.این روستا در دهستان ینگجه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌است.اهالی آن، غالباً دامدار و کشاورز هستند. گواهر از سمت غرب به دهستان ینگجه از شرق به روستاهای قاضی‌کند و قرمزگل، از سمت شمال به کوه و از سمت جنوب هم به کوه ختم می‌شود و در کنار رودخانه آذرشهر واقع است.

گواهر 800x546 روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

روستای نادیلو

روستای نادیلو به عنوان مرکز دهستان قبله داغی تقریباً در ۴ کیلومتری جنوب غربی آذرشهر واقع است. این روستا در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲۵۸ خانوار و در حدود ۵۱۶۷ نفر جمعیت دارد.نادیلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قبله‌داغی بخش حومه واقع شده‌است.کوهی قلعه فوق در آن واقع شده به کوه قلعه جوق معروف است.
جاهای دیدنی
تافتافا قاباغی، چشمه حضرت جبرئیل، نشانه اسماعیل، سنگ منصور، تخته سنگ مرزه (معزییلی قره)، ایکی قاپلی، باش گؤزه و قالاجیخ داغی و … از جاهای دیدنی این روستا به‌شمار می‌آیند.

روستای هفت‌چشمه

روستای هفت‌چشمه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قبله‌داغی بخش حومه شهرستان اذرشهر واقع شده‌است.این روستا در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد..واثار تاریخی زیادی دارد وتپه معروف تپه دیپی مربوط به دوران قبل از اسلام در این روستا قرار دارد و ثبت ملی شده است وهمچنین این روستا دارای چشمه ها وطبیعت بکر ودره های سر سبز ومساعد پذیرش گردشگران است و وبلندترین کوه شهرستان اذرشهر کوه کرکس با ارتفاع ۲۵۸۰ متر در ایت روستا قرار دارد از خاندانهای با اصالت ان میتوان به طایفه محمدباقری (محمدجعفر) وطایفه جماتلو (محمدی) میتوان اشاره کرد.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۵۵ نفر بوده‌است.

روستاهای آذرشهر 2 روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

روستای ینگجه

روستای ینگجه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان ینگجه بخش حومه واقع شده‌است.براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۹۸۴ نفر بوده‌است.

روستاهای آذرشهر ینگجه روستاهای آذرشهر ( معرفی 35 روستای آذرشهر )

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *