جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای ینگجه آذرشهر

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ مرداد ۱۳۹۹

روستای ینگجه آذرشهر یکی از دهستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در بخش حومه واقع شده ‌است. مرکز این دهستان روستای ینگجه می‌باشد. ینگجه نام دهستانی در شرق آذرشهر در استان آذربایجان شرقی است. ینگجه یکی از کهن‌ترین مناطق شهرستان آذرشهر بوده و دارای آثار تاریخی بسیاری می‌باشد.ینگجه حدود ۶۰۰ خانوار را در خود جای داده است. مردم روستای ینگجه اکثراً کشاورز و بازاری و کارمند می‌باشند. محصولات عمده کشاورزی دهستان ینگجه عبارتند از گردو و سیب زمینی و خیار. ینگجه چهار مدرسه، شش مسجد، خانة بهداشت، مخابرات و زیارتگاه دارد.ینگجه دارای برق و آب و تلفن و گاز شهری است.

ینگجه روستای ینگجه آذرشهر

ینگجه یک سد خاکی دارد که نقش بسزایی در آبادانی ینگجه دارد. ینگجه دارای دشتهای وسیع و باغات فراوان زیبایی است که در فصلهای بهار و تابستان از جزابیت خاصی برخوردار است، مخصوصاً در ماه‌های اردیبهشت و خرداد.آثار باستانی زیادی در ینگجه بر جای مانده‌است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به غار قدیمی ینگجه واقع در ورودی آن و همچنین سنگ نوشته‌های قدیمی که بر روی آن‌ها نوشته‌های مذهبی نقش بسته اشاره کرد.

ینگجه 2 روستای ینگجه آذرشهر

روستای ینگجه با طبیعتی بسیار سرسبز و دل انگیز از جذابیت ویژه ای برخوردار است. این روستا با امکاناتی مثل جاذبه های تاریخی و باغات زیبا منطقه ای مفرح و دیدنی است. ینگجه دارای چهار مدرسه، شش مسجد، خانه بهداشت، مخابرات و زیارتگاه است.

آثار باستانی زیادی در ینگجه وجود دارد که از مهمترین آنها می‌ توان به غار قدیمی ینگجه واقع در ورودی آن اشاره کرد، همچنین سنگ نوشته‌ های قدیمی که نوشته ‌های مذهبی دارند از آثار تاریخی منطقه بشمار میروند.

ینگجه 5 روستای ینگجه آذرشهر

کوه ورزان در یک کیلومتری شمال خاوری آن و نیز غاری قدیمی که گاز گوگرد از آن متصاعد می شود نیز در این منطقه است. روستای ینگجه از قدیمی ترین مناطق با قدمتی چند هزار ساله است. مردم ینگجه به کار کشاورزی، باغداری، دامداری، پرورش زنبورعسل، قالی بافی و داد و ستد مشغول هستند و از فرآورده های کشاورزی آن می توان به گندم، سیب زمینی، بادام و گردو اشاره نمود که وجود سد و دریاچه ینگجه در قسمت جنوب شرقی آن در توسعه کشاورزی و رونق آن نقش داشته است.

ینگجه 4 روستای ینگجه آذرشهر

سد روستای ینگجه

روستای ینگجه دارای یک سد خاکی می باشد که این سد در جنوب شرقی ینگجه قرار دارد که دلیل اصلی طبیعت زیبا و آبادانی این روستا شده است؛همچنین در پشت این سد خاکی در سال های اخیر چندین هزار بچه ماهی برای پرورش و هم چنین برای حمایت از تولید و مصرف ماهی رها شدند.

اغلب ماهی هایی که در پشت سد برای پرورش قرار دارند به ماهی هایی چون :
ماهی آمور ، کپور، فیتوفاگ و بیگ هد اشاره کرد که میزان تولید آن ها در پشت سد به سی تن میرسد.

سد خاکی روستای ینگجه سبب رونق کشاورزی در این منطقه شده است.

ینگجه 3 روستای ینگجه آذرشهر

باغ های روستای ینگجه

در روستای ینگجه باغ ها و دشت های بسیار زیبایی وجود دارد که این باغ ها نقش به سزایی برای جذب گردشگران به این منطقه را دارد ، بهترین فصول برای گردشگری به ینگجه فصل زیبای بهار و تابستان می باشد که علاوه بر استفاده از طبیعت از میوه های آن نیز می توان استفاده کرد.

ینگجه 1 روستای ینگجه آذرشهر

غار قدیمی ینگجه

یکی از غارهای قدیمی در ایران می باشد که در سال های اخیر کشف شده است.این غار در دهستان ینگجه قرار دارد. نظرات کارشناسان نشان میدهد که این غار احتمالا یک مخفیگاه و اقامت گاه بوده است. طول کلی این غار ۱۵ کیلومتر می باشد. در ابتدای ورودی این غار چندین دهانه دیده می شود ، بر اساس نظریه های داده شده این غار یک شهر زیر زمینی با هدفی نظامی و مسکونی بوده است.قدمت این غار تاریخی به قبل از اسلام می رسد.

ینگجه 7 روستای ینگجه آذرشهر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد