رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ آبان ۱۳۹۴

راه‌اندازی موزه فسیل در کرمان

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۸/۱۸- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه به دنبال فراهم آوردن محل مناسبی برای چیدمان و نگهداری فسیل‌های استان کرمان هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این موزه گام موثری در جذب گردشگر و توسعه تحقیقات فسیلی در استان و حتی کشور برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، “محمود وفایی” در نشستی با «محسن تجربه کار» دیرینه شناس کرمانی، با اعلام این خبر تصریح کرد : هنگام‌که صحبت از جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری پیش می‌آید، برخی افراد فقط مناطق طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و اشیا، قدیمی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه‌ اظهار کرد: درکنار این جاذبه‌ها، گزینه‌های خاص‌تری را می‌توان انتخاب و از دیدن آنها لذت برد که این جاذبه طبیعی می‌تواند مجموعه فسیل‌هایی باشد که در مناطق فسیلی کرمان جمع آوری شده‌اند.

وفایی با بیان اینکه «محسن تجربه کار» بیش از ۳۰ سال به جمع‌آوری مجموعه گوناگونی از فسیل‌های استان کرمان پرداخته است که جای تقدیر و تشکر دارد، تصریح کرد: با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی برنامه‌های مهمی در راستای حفاظت از آثار فسیلی این دیرینه شناس کرمانی انجام خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه به دنبال فراهم آوردن محل مناسبی برای چیدمان و نگهداری فسیل‌های استان کرمان هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این موزه گام موثری در جذب گردشگر و توسعه تحقیقات فسیلی در استان و حتی کشور برداشته شود.

وفایی با بیان اینکه فسیل‌های ارزشمند و منحصربه‌فردی توسط «محسن تجربه کار» یافت شده است، افزود: خوشبختانه این فسیل‌ها مورد توجه فسیل‌شناسان، دیرین‌شناسان و زمین‌شناسان داخلی و حتی خارجی نیز قرار گرفته است‌.

‌در ادامه این دیدار، “محسن تجربه کار” دیرینه شناس کرمان از برگزاری کنفرانسی با سخنرانی رئیس آکادمی علوم فرانسه در خصوص فسیل های یافت شده در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: این دعوت با همکاری اتاق بازرگانی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد این فسیل‌ها از سوی هیات علمی دانشگاه باهنر کرمان تایید شده‌اند، اظهار کرد: ۱۰ درصد دیگر نیز بزودی از سوی کارشناسان خارجی مورد تایید قرار خواهند گرفت.

تجربه کار بیان کرد: موزه دیرینه‌شناسی مربوط به موجوداتی است که میلیون سال پیش زندگی می‌کرده‌اند و در شرایط خاص به سنگواره تبدیل شده‌اند و بیش از ۲۲۸ هزار فسیل در این موزه نگهداری خواهد شد.

این دیرینه شناس بیان کرد: فسیل‌های گیاهی این موزه نیز مربوط به زمانی هستند که بخش اعظمی از استان جنگل بوده و به دوره ژوراسیک یعنی ۲۰۰ میلیون سال پیش بر می‌گردد.

تجربه خاطرنشان کرد: در این موزه انواع موجودات دریایی از جمله صدف‌ها، مرجان‌ها،اسفنج‌ها و امونیت‌ها نگهداری خواهد شد.

66 راه‌اندازی موزه فسیل در کرمان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *