رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳

دچار آلزایمر فرهنگی شده‌ایم

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۲/۲۹ – خبرگزاری آریا- مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: در طول دو قرن اخیر ما دچار آلزایمر فرهنگی شده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری آریا، سیدمحمد بهشتی در مراسم تقدیر از دست اندرکاران عرصه موزه ها در تالار حافظیه مجموعه سعدآباد افزود: ما فراموش کرده ایم که هستیم و سرزمین ما کجاست.
مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی در امور فرهنگی گفت: هفته میراث فرهنگی برای افرادی که در این حوزه تلاش می کنند فرصت مناسبی است تا کارنامه خود را در طول یک سال فعالیت ارائه و توجه مردم را به مسائل میراث فرهنگی جلب کنند.
وی با تاکید بر اینکه موزه باید دارای فایده باشد افزود: موزه ها در موقعیت های مختلف دارای فواید متنوعی هستند اما آنچه هیچگاه نباید فراموش و تعطیل شود امر حفاظت و حراست در موزه هاست.
بهشتی گفت: حفاظت از مواریث فرهنگی و تاریخی آن چنان دارای اهمیت است که در زمان جنگ و بحران کنوانسیون ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم) ایران با بیان این که اهمیت موزه در این است که کیستی و کجایی ما را یادآوری می کند افزود: این فرهنگ است که به دو پرسش کیستی و کجایی پاسخ می‌دهد.
بهشتی گفت: آلزایمر فرهنگی و فراموش کردن کیستی و کجایی خود سبب شده است از ما رفتارهایی سربزند و منجر به گرفتاری هایی شود که گریبان ما را می گیرد.
وی افزود: به عنوان مثال ما اگر اکنون کمبود آب داریم بخشی از علت آن به طبیعت برمی‌گردد اما بیشتر به علت رفتارهای ماست.
رئیس ایکوم ایران با اشاره به شعار امسال کمیته جهانی ایکوم که «مجموعه های موزه ای و برقراری پیوندها» است گفت: موزه ها کمک می کنند تا منظره جامع تر و عمیق تری از فرهنگ آشکار شود.
بهشتی افزود: موزه به درد کسی که دردش خور و خواب است نمی خورد ما می خواهیم به یاد بیاوریم که هستیم تا اعتماد به نفس فرهنگی به جامعه بازگردد و موقعیت فرهنگی کشور در سطح جهانی احیا شود.

20140518235610885 دچار آلزایمر فرهنگی شده‌ایم

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *