رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

خانه وارونه چیتگر ، تجربه زندگی در دنیایی برعکس

اشتراک گذاری

بدون شک اکثر پایتخت‌ نشینان اسم رویا پارک را شنیده یا حتی آن را دیده‌اند. ایده‌های ناب و جدیدی که در این مجموعه وجود داشته، نظر خیلی‌ها را جذب کرده است و حالا شعبه دوم رویا پارک در چیتگریا همان خانه وارونه چیتگر تهران ، تجربه زندگی در دنیایی برعکس در منطقه ۲۲ تهران، افتتاح شده و با اینکه مجموعه جمع‌وجوری به نظر می‌رسد، ازنظر جذابیت چیزی کم ندارد.

 خانه وارونه چیتگر تهران،تجربه زندگی در دنیایی برعکس خانه وارونه چیتگر ، تجربه زندگی در دنیایی برعکس

مراجعه به خانه وارونه چیتگر یکی از بهترین جاهای دیدنی غرب تهران برای افرادی که به کارهای عجیب و غریب علاقه دارند ایده آل است. خود سازه این مجموعه به صورت معکوس مهندسی شده است و این نشان دهنده بقیه ماجراست .خانه وارونه مجموعه شگفت انگیزی است که در آن همه چیز خلاف جاذبه حرکت می‌کند. صندلی‌ها پرواز می‌کنند و تخت خواب از دیوار بالا می‌رود. در این مجموعه بیننده، تجربه‌هایی جدید دارد از تصویر و رنگ. خودش بخشی از این شعبده بازی باشد و آن را در قاب دوربین خودش ثبت کند.

خانه وارونه چیتگر  خانه وارونه چیتگر ، تجربه زندگی در دنیایی برعکس

این پروژه در دسته تم پارک های موضوعی قراردارد. سوژه اصلی این تم پارک خطای دید است. یعنی تصاویر و تجربه‌هایی که با واقعیت هماهنگ نیست و فضایی شبیه به شعبده بازی ایجاد می‌کنند. سوژه اتاق های وارونه یا Upside Down در دنیا شناخته شده است و تعداد زیادی از این موزه‌ها در دنیا وجود دارد. با افتخارپروژه وارونه تهران اولین تجربه ویژه از این سوژه در ایران است. البته پیش از این سه جاذبه اتاق وارونه در مجموعه رویا پارک در منطقه دارآباد اجرا شده است. اما خانه وارونه تهران اولین مجموعه خاص با محوریت اتاق های وارونه است.

مجموعه شگفت انگیزی است که در آن همه چیز خلاف جاذبه حرکت می‌کند. صندلی‌ها پرواز می‌کنند و تخت خواب از دیوار بالا می‌رود.
قبل‌از وارد شدن به مجموعه خانه وارونه هم می‌توانید وارونگی را احساس کنید. از معماری این خانه‌ آبی‌رنگ می‌توان به ایده‌های درون آن پی برد. پنجره‌ها، درها، گلدان‌ها و حتی دوچرخه‌ای که سردر این مجموعه است، همگی وارونه هستند. تلاش این مجموعه این بوده است که نمای ساختمان را به‌طور کامل برعکس در زمین نشان بدهند.

بعداز خرید بلیت از گیشه می‌توانید وارد مجموعه خانه وارونه شوید. درحدود یازده آیتم در این مجموعه وجود دارد که دو تا از این آیتم‌ها ویژه هستند و عکاسی آن به عهده لیدر عکاس این مجموعه است.
بازدید از منطقه‌ای شروع می‌شود که اتاق‌های سر و تهی وجود دارند. اتاق‌ها و دکور آن‌ها با جزئیات و دقت بالایی همگی به‌صورت معکوس قرار گرفته‌اند.
اتاق خواب به همراه وسایلی با رنگ‌های شاد و جذاب، سرویس‌بهداشتی و حمام، آشپزخانه جالب و خوش‌رنگ با تمامی امکانات مانند میز و آشپزخانه و یخچال و… و نمای یک ساختمان به‌صورت نوددرجه آیتم‌های اولیه این مجموعه جذاب است.
در ادامه به یک اتاق پذیرایی می‌رسید. ویژگی این اتاق پذیرایی این است که از دو سمت می‌توان عکس و فیلم گرفت. یکی زاویه دید آن از بالاست و دیگری از سمت چپ که زاویه نوددرجه دارد. صندلی بی‌پایه‌ای که روی آن نشستن باعث می‌شود فکر کنید روی هوا ایستاده‌اید. آیتم بعدی کاناپه‌ای است که از طریق دریچه‌ای درون آن می‌نشینید و گویی نیمی از شما کنارتان قرار دارد.

 خانه وارونه چیتگر تهران،تجربه زندگی در دنیایی برعکس خانه وارونه چیتگر ، تجربه زندگی در دنیایی برعکس

بخش بعدی این مجموعه که عکس درون یک قاب عکس است و همچنین یک مار که حالت چمباتمه‌زده‌ آن، عکس‌های زیبایی را می‌تواند برای شما رقم بزند. اما هنوز جذابیت‌های این مجموعه تمام نشده، در حالی که به پایان آن نزدیک هستید.
اتاق بعدی یک اتاق دوبخشی است که شبیه‌به هم دکور شده‌اند و فکر می‌کنید یک آینه درون آن قرار دارد، اما وارد این اتاق که شوید می‌فهمید اشتباه می‌کردید. عکس‌های دونفره‌ فوق‌العاده‌ای می‌توان در این اتاق گرفت.
و اما آخرین بخش این مجموعه که یک هزارتو از جنس آینه است که یک فضای بی‌نهایت را درست کرده‌اند. تجربه این بخش تنها با حضور در آن امکان دارد.
حس و حال درون این بخش سردرگمی به همراه دارد. شما مدام فکر می‌کنید راه خود را گم کرده‌اید و نمی‌دانید به کدام سمت باید بروید تا خارج شوید و بعداز این آیتم بازدید از این پارک تمام می‌شود.
به‌دلیل مساحت کم این جاذبه که درحدود ۳۰۰ متر است، این مجموعه را می‌توان جزو مینی‌تم پارک‌ها قرار داد.

 خانه وارونه چیتگر تهران،تجربه زندگی در دنیایی برعکس خانه وارونه چیتگر ، تجربه زندگی در دنیایی برعکس

ویژگی های خانه وارونه چیتگر

• خانه وارونه در دسته تم پارک های موضوعی قراردارد. سوژه اصلی این تم پارک خطای دید است. یعنی تصاویر و تجربه‌هایی که با واقعیت هماهنگ نیست و فضایی شبیه به شعبده بازی ایجاد می‌کنند
• استودیوی تخصصی عکاسی
• دسترسی به انواع کافی شاپ ومجموعه رستوران ها و پارک وحشت ، چرخ وفلک و…
• دارای پارکینگ
• دسترسی سریع از طریق وسائل نقلیه عمومی

شرایط استفاده
• ساعات فعالیت مجموعه:
• شنبه تا چهارشنبه ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰
• پنجشنبه، جمعه و تعطیلات: ۱۰:۰۰ تا ۲۰:۰۰
• محدودیت سنی برای افراد ۳ سال به بالا

نحوه دسترسی به خانه وارونه چیتگر

با استفاده از مترو به پایانه صادقیه بروید و از پایانه اتوبوسرانی، اتوبوس پایانه میدان ساحل را سوار شوید و در ایستگاه دریاچه پیاده شوید.برای دسترسی به خانه وارونه از طریق خودرو شخصی هم محدودیتی نخواهید داشت.
آدس خانه وارونه: تهران – اتوبان شهید خرازی – دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) ضلع شرقی دریاچه جنب چرخ و فلک

 خانه وارونه چیتگر تهران،تجربه زندگی در دنیایی برعکس خانه وارونه چیتگر ، تجربه زندگی در دنیایی برعکس

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *