جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پردیس سینما گالری ملت تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ آذر ۱۴۰۰

مجموعۀ پردیس سینما گالری ملت تهران در محدودۀ منطقۀ ۳ شهرداری تهران و در منتهی الیه جنوب غربی پارک ملت ساخته شده است. یکی از ویژگی های اصلی این مجموعه گالری ملت است که به آثار هنرمندان مختلف را به نمایش میگذارد. این مجموعه علاوه بر نمایش جدید ترین فیلم های سینمایی امکاناتی از قبیل رستوران، فست فود، کافی شاپ، کتاب فروشی و … دارد.

پردیس سینما پردیس سینما گالری ملت تهران

معماری بنا

پروژه فوق با زیربنای ۱۵هزار مترمربع، شامل ۴ سالن سینما هریک به ظرفیت ۲۸۰ نفر و یک سالن نمایش کوچک به ظرفیت ۳۰ نفرمی باشد. به همراه فضاهای نمایشگاهی، رستوران و کافی شاپ، فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و فضاهای اداری و خدماتی مورد نیاز قادر است در ساعات پیک، جمعیتی در حدود ۲هزار و ۵۰۰ نفر را در خود جای دهد.

سازماندهی فضاهای پروژه با توجه به فرم کشیده و نامعین زمین و امکان ایجاد دو سالن نمایش در روی زمین و دو سالن دیگر به گونه ای تنظیم شده است. که ایده ای از فضا را با برنامه و سازه پروژه مطرح و با طبیعت زیبای محیط خود تلفیق می دهد. بنابراین با استفاده از اتصال شیب گردان دو سالن نمایش در امتداد یکدیگر، ایوان سرپوشیدۀ بزرگی ایجاد شد. که دستاورد اصلی پروژه برای شهر و محل گفت وگو و تبادل نظر، اجرای مراسم و رویدادهای متنوع فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

تأثیر این استراتژی در سازماندهی فضایی عناصر پروژه منجر به ایجاد سه فضای باز و کشیده شد. فضای اول در زیرزمین مربوط به فعالیت های نمایشگاهی، فضای دوم در همکف به پلازای سرپوشیدۀ ورودی و فضای سوم در بالاترین سطح به رستوران و فودکورت مجموعه اختصاص پیدا کرده اند. این سه فضای باز افقی توسط دو فضای عمودی در دو سوی خود که شامل فضاهای انتظار و خدماتی است به یکدیگر متصل شده اند. ارتباطات مجموعه شامل راهروها، پله های برقی و آسانسورها نیز از فرم سالن ها و این فضاهای باز ناشی می گردند.

فرم ویژه

کشیدگی و انحنای خاص فرم پروژه و وجود مقاطع متغیر عرضی ناشی از آن، امکان طرح رمپ های نرم و مواج را در طول پروژه و در جبهۀ شمالی مهیا گردانید. بنابراین همانند پیاده روها و مسیرهای توپولوژیک درون پارک، فضای حرکتی پروژۀ مذکور احساسی از تداوم فضای پارک را در درون پروژه ایجاد نموده و مناظر بدیعی را در هنگام حرکت فراهم می آورد. در نهایت فرم پروژه و عناصر موجود در درون آن خود را با شکل سایت هماهنگ کرده و به صورت یکپارچه، همانند موجودی زنده که دارای اجزایی مرتبط و منتج از یکدیگر است عمل می نماید.

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اوایل سال ۸۵ شروع به ساخت پردیس سینما گالری ملت نمود. مجموعۀ یادشده در تاریخ نوزدهم آبان ۱۳۸۷ توسط محمد باقر قالیباف شهردار وقت تهران افتتاح و از تاریخ یادشده مورد استفادۀ عموم قرار گرفت.

پردیس سینما1 پردیس سینما گالری ملت تهران

 

گالری ملت

گالری ملت در فضایی به وسعت ۷۷۲ متر مربع در طبقه۲- قرار دارد که با بهره مندی از امکانات پیشرفته نور پردازی و صدا، همچنین معماری زیبا که شامل سالن شرقی می باشد.مکانی ایده آل برای نمایش و معرفی آثار هنرهای حجمی و تجسمی، تبادل آراء و نظرات هنرمندان کشور است.گالری ملت با تاکید بر هنر معاصر ایران در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت می نماید. قرار گرفتن هنرهای تجسمی در کنار هنر سینما این گالری را در کلان شهر تهران متمایز نموده است. گالری پردیس ملت تا به امروز برگزارکننده جشنواره ها، نشست ها، ورک شاپ ها و نمایشگاه های گروهی و انفرادی متعددی بوده است.

گالری ملت 1 پردیس سینما گالری ملت تهران

علاوه بر حضور هنرمندان، هنردوستان، خریداران آثار هنری و شهردار تهران، قرار گرفتن در مسیر فعالیتهای فرهنگی شهر تهران و جدی انگاشتن بحث اقتصاد هنر به عنوان ابعاد مهم فعالیت های رو به رشد این گالری است.جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برپایی نمایشگاه با تلفن ۲۳۱۶۲ داخلی ۱۴۹ تماس حاصل نمایید.

گالری ملت 2 پردیس سینما گالری ملت تهران

کتاب فروشی

در این فروشگاه انواع کتب سینمایی و تئاتر، متون تخصصی سینمایی، فیلمنامه و نمایشنامه، متون داستانی کلاسیک و مدرن (رمان و داستان کوتاه). از نویسندگان ایرانی و خارجی، انواع کتب خردسال، کودک و نوجوان، آرشیو کامل کتب فلسفه، جامعه شناسی و مقالات مرتبط، مجموعه آثار از روان شناسان جهان در زمینه های مختلف. آثار کلاسیک شعر، انواع سبک های شعر از شاعران معاصر به همراه نقد و بررسی، متون نقد ادبی، تاریخی، موسیقی، عکاسی، معماری، گرافیک و… ارائه می شود.

ملت 1 پردیس سینما گالری ملت تهران

سرای کودک

این مجموعه که با نام پردیس کودکانه با دارابودن فضایی اختصاصی ویژه بازی کودکان، با چشم اندازی بسیار زیبا از پارک بزرگ ملت، مکانی جهت نگهداری از کودکان ۳ تا ۱۰ ساله است. والدین می توانند با تحویل کودکان به این مجموعه با آسودگی خاطر به تماشای فیلم مورد علاقه شان در سالن های پردیس ملت بپردازند. با توجه به اکران سانس های مربوط به فیلم ها از ظهر، این مکان پیش از ظهرها در اختیار مهدها و مراکز آموزشی قرار می گیرد. این مراکز می توانند با هماهنگی قبلی، آموزش های کودکانه را با رویکردهای زیست محیطی و به صورت کارگاهی دریافت کنند.

ملت 6 پردیس سینما گالری ملت تهران

کافی شاپ جزیره

این مکان در کنار آب نمای پردیس ملت از چشم انداز زیبایی برخوردار است. کافی شاپ جزیره همراه با انواع نوشیدنی های سرد و گرم، انواع بستنی و فست فودها، میزبان بازدیدکنندگان پردیس سینما گالری ملت است.این مجموعه همچنین دارای یک رستوران در داخل مجموعه پردیس نیز هست.

ملت 4 پردیس سینما گالری ملت تهران

پارکینگ اختصاصی

پارکینگ اختصاصی پردیس سینما گالری ملت که در ضلع غربی مجموعه واقع شده است. با ظرفیت ۱۲۰ خودرو آمادگی ارائه خدمات به مراجعین گرامی را دارا است.

ملت 5 پردیس سینما گالری ملت تهران

نحوه دسترسی

آدرس :تهران، خیابان ولی عصر، بزرگراه نیایش، روبروی کردستان

پردیس سینما2 پردیس سینما گالری ملت تهران

ملت 2 پردیس سینما گالری ملت تهران

ملت 3 پردیس سینما گالری ملت تهران

ملت پردیس سینما گالری ملت تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • کامران فاضلی

    اکسیدان رو اینجا دیدیم واقعا این فیلم بی نظیریه به هرکی که ندیده پیشنهاد میکنم حتما بره ببینه فیلم خوب و طنز باحالی داره، توی محیط این پردیس دیدن این فیلم بهمون چسبید

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *