جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خانه مهدی اخوان ثالث تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

خانه مهدی اخوان ثالث مربوط به دوره پهلوی است و اثر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۴۰۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.منزل مهدی اخوان ثالث شاعر معاصر، اگر چه مدت‌هاست به عنوان یک اثر شاخص در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، اما به گفته فرزند وی، هم‌‌اکنون در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و سقف آن در حال فروریزی است.قرار است منزل مهدی اخوان ثالث از سوی شهرداری تهران تملک شده و به خانه – موزه اخوان ثالث تبدیل شود. منزل مهدی اخوان ثالث در کوچه‌پس‌کوچه‌های خیابان زرتشت همچنان در وضعیت تخریب قرار دارد مثل گذشته هنوز هم نعناع‌های خانه مهدی اخوان ثالث سرما زده‌اند. نعناها درست وسط حیاط ۳۰،۴۰ متری خانه قد کشیده‌اند.مهدی اخوان ثالث (۱۰ اسفند ۱۳۰۷ مشهد – ۴ شهریور ۱۳۶۹ تهران)، شاعر پرآوازه و موسیقی‌پژوه ایرانی بود. نام و تخلص وی در اشعارش م. امید بود.

مهدی اخوان ثالث خانه مهدی اخوان ثالث تهران

اشعار او زمینهٔ اجتماعی دارند و گاه حوادث زندگی مردم را به تصویر کشیده‌است؛ همچنین دارای لحن حماسی آمیخته با صلابت و سنگینی شعر خراسانی و نیز در بردارندهٔ ترکیبات نو و تازه است.
اخوان ثالث در شعر کلاسیک فارسی توانا بود و در ادامه به شعر نو گرایید. از وی اشعاری در هر دو سبک به جای مانده‌است. همچنین او آشنا به نوازندگی تار و مقام‌های موسیقایی بود.

خانه مهدی اخوان ثالث تهران خانه مهدی اخوان ثالث تهران

خانه مهدی اخوان ثالث تهران2 خانه مهدی اخوان ثالث تهران

خانه مهدی اخوان ثالث تهران3 1 خانه مهدی اخوان ثالث تهران

خانه مهدی اخوان ثالث تهران1 1 خانه مهدی اخوان ثالث تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد