رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

جنگل نقله بر رودبار ، طبیعت بکر و بهشتی

لینک این مطلب کپی شد!

جنگل نقله بر رودبار ، طبیعت بکر و بهشتی دارد و یکی از نزدیکترین جنگلهای شمالی می باشد . همانطور که می دانید شمال ایران جنگل های بکر و هیرکانی دارد که در نگهداری آنها باید خیلی کوشید ولی در سالهای اخیر با قطع درختان و ساخت و ساز ویلا بسیاری از این جنگلها متاسفانه در شرف نابودی هستند . طبیعت ناز و جاذبه های دلنواز شمال ایران باعث شده که از محبوب ترین مقاصد سفر باشد ، وجود دریا، کوهستان، رودخانه ها، جویبارها، چشمه ها، آبشارها و جنگل های سرسبز آنقدر شمال ایران را باطراوت کرده است که می توان روزها و روزها از این جاذبه ها دیدن کرد و باز هم جاذبه ای تازه پیدا کرد. وقتی از شهر رشت به مسیر رشت قزوین بروید بعد از ۴۵ کیلومتر به دهستان سرسبزی می رسید که در کنار رودخانه خروشان سپید رود واقع شده است شهری به نام رستم آباد رودبار می باشد که دهستان نقله بر یکی از روستاهای کوچک رستم آباد است البته روستاهای حبیب آباد ، مازیان، کوله کش و پیرسرا از دیگر روستاهای این شهر می باشد .

جنگل نقله بر

این منطقه آب و هوای خوبی دارد و مردم مخصوصا در ماه های گرم سال به این منطقه سفر می کنند تا از گرمای تابستان فرار کنند و مدتی را در در طبیعت آرامش بخش این ناحیه بگذرانند.جنگل نقله بر در کنار روستای نقله بر می باشد که جنگلی بسیار زیباست می توانید از روستای نقله بر به سمت این جنگل راه بیفتید و پیاده از قلب جنگل بگذرید و چشم اندازهای زیبای قله درفک و رودخانه پر حوش و خروش سپیدود را ببینید. در طول مسیر از شالیزارهای برنج می گذرید و در هر قدمی که بر می دارید جلوه دیگری از طبیعت را می بینید. فاصله کم این ییلاق تا تهران باعث شده که گردشگران با تورهای یک روزه همراه و برای بازدید از ییلاق نقله بر و جنگل سرسبزش راهی این نقطه از شمال ایران شوند.

جنگل نقله بر

اینجا در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خودش را دارد هرچند که بیشتر گردشگران ماه های گرم سال را برای دیدن از این جنگل انتخاب می کنند اما پاییز این جنگل هم بینهایت زیباست. درختانی که به رنگ های قرمز، زرد و نارنجی در آمده اند به همراه کوه هایی در پس زمینه که حالا دیگر برف روی آن ها نشسته است شما را مهمان تصاویر نابی از طبیعت می کنند. با رفتن به این جنگل انگار نیمی از زیبایی های شمال ایران را یکجا می بینید. پوشش گیاهی متنوع جنگل باعث شده که در جنگل نوردی درختان زیادی مثل درختان ممرز، انجیلی و … ببینید. اگر به حیات وحش هم علاقه دارید و دلتان می خواهد جنگل گردی را با تماشای حیوانات همراه کنید شاید اگر خوش شانس باشید بتوانید حیواناتی مانند شغال و گراز ببینید. البته که این جنگل جای مناسبی برای دیدن پرندگان هم هست؛ از لحظه ای که پا به داخل این جنگل می گذارید صدای چهچه پرندگان مختلفی را می شنوید که فضای جنگل را دلنشین تر کرده اند و حتی لحظه ای هم نمی توان جنگل را بدون آواز آن ها تصور کرد. اگر کمی با دقت بیشتری به اطراف خودتان نگاه کنید می توانید پرندگانی مثل توکای سیاه، کمرکولی جنگلی و … را در میان دیگر گنجشک ها و قمری ها تشخیص دهید. بعد از مدتی پیاده روی می توانید توقف کوتاهی داشته باشید و استراحت کنید.

جنگل نقله بر

پستی و بلندی های جنگل مسیری مناسب را برای طبیعتگردی به وجود آورده است به صورت گروهی صبح زود به دل این جنگل بزنید و تا می توانید از هوای خوب و طبیعت بکر این ناحیه استفاده کنید. بعد از مدتی پیاده روی هنگام ظهر به روستا برگردید و غذایی محلی بخورید و در هنگام عصر با خرید خوراکی های محلی سفری رویایی برای خودتان رقم بزنید. شاید هم بخواهید ناهار را در همان جنگل بخورید در این صورت چای زغالی یادتان نرود مطمئنا بعد از این پیاده روی طولانی نوشیدن این چای زغالی در میان آب و هوای خوب و فرحبخش خیلی می چسبد. بهترین زمان برای رفتن به این جنگل بهار، تابستان و پاییز است؛ در زمستان ریزش برف و باران سفر به این جنگل را سخت می کند پس اگر می خواهید سفری لذتبخش داشته باشید زمان مناسب برای سفر را در نظر داشته باشید. این جنگل از جاذبه هایی است که با فعالیت تورهای مختلف به تازگی بسیار پرطرفدار شده و با رفتن به آنجا، گروه هایی از گردشگران را می بینید که در حال طبیعت گردی هستند.

جنگل نقله بر

هر چند که با آتش سوزی هایی که در ۶ ۷ سال قبل در این جنگل اتفاق افتاد تعدادی از درخت های جنگل سوخته است اما این جنگل و روستای کنارش ییلاقی منحصربفر است که اگر به دنبال طبیعتی چشم نواز هستید باید از آن دیدن کنید. می توانید در هنگامی که قصد سفر به شهرهای شمالی را دارید برای یکی دو ساعت استراحت هم شده سری به این جنگل بزنید و گوشه ای از زیبایی های شمال ایران را در همین توقف کوتاه ببینید. البته شاید هم با همین توقف کوتاه چنان شیفته این جنگل شوید که دلتان بخواهد مدتی در آن پیاده روی کنید و گونه های گیاهی و پرندگانش را بیشتر ببینید. این جنگل به نسبت دیگر جنگل های معروف شمال چندان شلوغ نیست و در آن نواحی بکر زیادی را پیدا می کنید.

جنگل نقله بر

جنگل نقله بر

جنگل نقله بر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *