رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

منطقه ییلاقی للندیز ، عروس ماسوله

لینک این مطلب کپی شد!

منطقه ییلاقی للندیز ، عروس ماسوله  معروف است و یکی از ییلاقات بی نظیر ایران است .این ییلاق در کوهپایه ی قله آسمانکوه واقع شده است.زمانی در این ییلاق بازار هفتگی برگزار می شد و همه روستاییان از روستاهای اطراف برای فروش محصولات می آمدند .این منطقه به دلیل جنگلهای طبیعی و چشمه للندیز و مسیر فوق العاده زیبای آن و همینطور قرار گرفتن در مسیر صعود به قله کله قندی و آسمان کوه از ییلاقات پرطرفدار کوهنوردان و گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی است. وجود درخت کونوس (ازگیل) در این ییلاق و همینطور سیر کوهی و سبزی کوهی باعث شده تا محلی های ماسوله نیز برای تفریح گاهی سری به این ییلاق بزنند.

-للندیز1 منطقه ییلاقی للندیز ، عروس ماسوله

زمان مناسب سفر

اگر مایل باشید که به للندیز زیبا که به عروس ماسوله معروف است سفر کنید بهتر است در فصل تابستان بروید تا شب را یا در چادر سپری کنید و یا در کلبه های چوبی که در آن جا قرار دارند شب زیبایی برای خود رقم بزنید.در خود ییلاق للندیز یک چشمه آب بسیار خنک و زیبا وجود دارد که جلوه زیبا و بکری به این مطقه داده است،در ضمن اگر به این منطقه سفر کردید مواظب زباله ها باشبد و آنها را تا خود ماسوله برگردانید تا این مکان زیبا همیشه پاک و تمیز بماند.

-للندیز2 منطقه ییلاقی للندیز ، عروس ماسوله

نحوه دسترسی به منطقه ییلاقی للندیز

ییلاق للندیز که در فاصله حدوداً ۱۰ کیلومتری روستای ماسوله قرار دارد، دشتی سبز با چشم اندازی زیباست که در گوشه ای از این دشت ، چشمه ای از آب زلال کوهستان جاریست. این ییلاق دارای چند کلبه که در زمستان تقریبا خالی از سکنه می شود ؛در این منطقه که مسیر صعود به قله کله قندی نیز هست چمنزار، علفزار وجنگل دیده می شود. در طول مسیر جنگلی زیبا ، صدای آواز پرندگان و رنگ های شفاف مناظر توجه گردشگران رو بخود جلب می کند.از دیگر مزیت های این ییلاق نسبت به سایر ییلاق های ماسوله از جمله کوه روبار و خلیل دشت وجود قهوه خانه «کاشی بریا» است که آقا مجید مردی تالش زبان همواره پذیرای مهمان های این دشت بکر گیلان است. سفر به این ییلاق از ماسوله شروع میشود که مسافتی حدود ۲ ساعت را دارد، وجود جنگل های زیبا در این مسیر به همراه رودخانه زیبا از ویژگی های زیبا در این مسیر به شمار میرود. مسیر این ییلاق پیاده روی است و با سرعت متوسط حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارد. شیب مسیر در بیشتر نقاط زیاد بوده و آمادگی جسمی متوسطی برای طی مسیر نیاز دارد.ییلاق للندیز از تعدادی کلبه روستایی و عشایری تشکیل شده که به کار چوپانی و گله داری مشغول هستند. جز یک قهوه خانه کوچک و یک چشمه آب امکانات دیگری در ییلاق وجود ندارد.

همچنین توجه داشته باشید در هوای مه آلود و بارانی و یا برفی احتمال گم کردن مسیر وجود دارد و سعی کنید در هوای صاف و آفتابی از این ترک استفاده کنید. از این ییلاق زیبا میتوانید تقریبا همه قله های ماسوله را مشاهده کنید ، قله های کله قندی که نزدیک ترین قله این منطقه به للندیز میباشد و یا قله آیمانکوه ، دخون ، خربو ، گدوک ، گرداب و نمای زیبای تریشم !

-للندیز3 منطقه ییلاقی للندیز ، عروس ماسوله

-للندیز4 منطقه ییلاقی للندیز ، عروس ماسوله

-للندیز5 منطقه ییلاقی للندیز ، عروس ماسوله

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *