رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ آذر ۱۴۰۲

پارک جنگلی خرما ، سیسکو

اشتراک گذاری

پارک جنگلی خرما در روستای خرما واقع در شهرستان لنگرود از استان زیبا و سرسبز گیلان واقع شده است. این منطقه زیبا و جذاب از درخت های توسکا ، لرک و انجیل تشکیل شده و دارای چشم انداز زیباییست. شما میتوانید در هنگام سفر به استان گیلان و شهرستان املش در این پارک جنگلی اوقاع خوشی را سپری کرده و از امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ، آب اشامیدنی و … استفاده کنید.

پارک جنگلی خرما

قدم زدن در کوچه باغ های چای و تماشای مردمی که به دامپروری و کشاورزی مشغولند میتواند برایتان سفر خوشی را رقم بزند. امامزاده سید ابراهیم نیز در نزدیکی این منطقه وجود داشته و از جمله اماکن مذهبی املش و روستای کلوبون بشمار میاید. نام این جنگل زیبا در حقیقت از دو عبارت “خُر” و ” مه” به معنای افتاب و مهتاب گرفته شده و برخی دیگر معتقدند نام منطقه جنگلی خرما از خواهر بابک خرمدین برمیاید.

پارک جنگلی خرما

جنگل خرما  یا سیسکو

نام این جنگل بکر و زیبا از عبارت ” سی” و ” کو” بمعنای کوه گرفته شده است. سی در زبان پهلوی از عبارت کوه و سنگ برگرفته شده و به غلط مصطلح شده اما به هرصورت جنگل خرما را سیسکوه یا سیسکو نیز میخوانند.

پارک جنگلی خرما

نحوه دسترسی با پارک جنگلی خرما

اگر تصمیم گرفته اید به این منطقه بکر و زیبا سفر کنید. برای دسترسی به آن باید از استان گیلان به شهرستان املش رفته و در ۲۴ کیلومتری جنوب املش به این پارک جنگلی برسید.

شهرک تازه تاسیس اطاقور ، در نزدیکی پارک جنگلی خرما ، ساحل چمخاله ، پارک جنگلی بلوردکان. تله‌کابین لاهیجان، مناطق ییلاقی، باغات چای پارک جنگلی مریدان، پارک آبی املش قرار گرفته است. و بعنوان یک منطقه خوب و بهشت پنهان در استان گیلان مطرح شده است.

پارک جنگلی خرما

پارک جنگلی خرما

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *