رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ بهمن ۱۳۹۳

جشنواره زمستانی نباید وابسته به برف باشد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۸- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از وابسته بودن جشنواره زمستانی به برف اظهار تاسف کرد و گفت: جشنواره زمستانی تنها نباید به برف وابسته باشد، چرا که کارهای زیادی می‌توان بدون برف انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه همدان، «ریحان سروش مقدم» امروز – شنبه ۱۸ بهمن – در نخستین نشست تخصصی همدان شناسی اظهار کرد: جشنواره زمستانی نباید به بارش برف وابسته باشد، چرا که اقلیم همدان و وضعیت جغرافیای استان در سال‌جاری تغییر کرده، اما امیدواریم از این پس شاهد بارش نزولات جوی باشیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در جشنواره زمستانی کرسی را معرفی کردیم که نماد و معرف فرهنگ سنتی همدان است، تصریح کرد: در جشنواره زمستانی طی هفت سال به برف برخورد کردیم که به عنصری بزرگ تبدیل شد، در حالیکه نباید این جشنواره وابسته به برف باشد.

وی با بیان اینکه ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت برای شروع کار در حوزه همدان شناسی است، گفت: همزمانی برگزاری این نشست با ایام الله دهه فجر با محوریت میراث فرهنگی بهترین فرصت برای پژوهشگران در این عرصه است.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خاطرنشان کرد: برخلاف همه پژوهش‌ها در حوزه همدان شناسی همچنان نیاز به ساماندهی و استحکام در این زمینه احساس می‌شود، چرا که همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، آنگونه که باید به گردشگران و علاقمندان به همدان معرفی نشده است.

سروش مقدم اضافه کرد: اساتید عرصه همدان شناسی چه همدانی باشند و چه غیر همدانی باید در زمینه همدان شناسی ما را یاری کنند و به کمک بیایند تا بتوانیم رویدادهای گذشته را باز آفرینی کنیم.

وی یادآور شد: باید تمامی قطعات فرهنگی سه هزار و ۵۰۰ ساله همدان را بیرون کشید، چرا که نحوه پوشش، مسکن، خوراک، جشن‌های شادی و نحوه ارتباطات مردم در آن زمان بسیار سنتی بوده و نماد فرهنگی مردم همدان را به تصویر می‌کشد.

مدیرکل میراث فرهنگی تاکید کرد: باید فرهنگ غنی همدان به بهترین شکل هدایت شود و امیدوارم برگزاری این نشست فرهنگ غنی همدان را احیا کند.

استاد تاریخ و باستان‌شناسی دانشگاه بوعلی سینا نیز در این نشست اظهار کرد: در بنیاد همدان شناسی بهتر است افراد غیر حرفه‌ای که علاقه زیادی به همدان شناسی دارند، با آغوش باز پذیرای حضور آنها باشیم.

599 جشنواره زمستانی نباید وابسته به برف باشد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *