رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ مرداد ۱۳۹۴

ثبت ۷ اثر تاریخی فرهنگی کاشان در فهرست آثار ملی کشور

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۵/۰۱- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از ثبت هفت اثر تاریخی- فرهنگی کاشان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان محسن جاوری اظهار کرد: خانه‌های تاریخی بهی، سهرابی، عادل، قلعه پایین اردهال و کوشک مزرعه مبارک آباد به عنوان پنج اثر تاریخی و مهارت بافت فرش جوشقان قالی و آئین تشرف به مسلک سقایی به عنوان دو اثر معنوی در جلسه ثبت آثار و ابنیه تاریخی در تیرماه ۱۳۹۴ که در تهران برگزار شد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: بیش از ۱۵۰۰ اثر تاریخی واجد ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون ۳۱۸ بنای تاریخی شهرستان کاشان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از این مجموع ۸۳ خانه،۳۷ بقعه متبرکه، ۲۰ تپه و محوطه باستانی، ۲۸ آب انبار، ۱۸ کاروانسرا، قلعه و تیمچه، هفت حمام، ۳۱ مسجد و ۸۰ اثر از سایر بناهای شهرستان کاشان و ۱۵ اثر فرهنگی به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

از این میان باغ تاریخی فین کاشان، مهارت بافت فرش کاشان و آئین قالیشویان مشهد ادهال در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

2918 ثبت 7 اثر تاریخی فرهنگی کاشان در فهرست آثار ملی کشور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *