رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ تیر ۱۳۹۴

ثبت “میمند” کرمان در میراث جهانی، پنجره‌ای رو به رونق گردشگری

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۱۴-نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها با ابراز خرسندی از ثبت روستای صخره‌ای و تاریخی “میمند” کرمان در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت: ثبت “میمند” کرمان در میراث جهانی یونسکو، ضمن رونق گرشگری، پنجره‌ای را به روی صنعت توریست خواهد گشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، دکتر کمال جوانمرد اظهار کرد: روستای صخره‌ای و تاریخی “میمند” استان کرمان، با قدمت چند هزار ساله از نخستین سکونت‌گاه‌های بشری و از مواریث باستانی ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: این روستای صخره‌ای و تاریخی در ۳۸ کیلومتری شمال ‌شرقی شهرستان شهر بابک در استان کرمان با وسعت ۴۲۰ کیلومترمربع و در ارتفاع ۲۲۴۰ متر‌ از سطح دریا واقع شده است.

جوانمرد تصریح کرد: با رونق صنعت گردشگری و توریست می‌توان بدون اتکا به درآمد نفت سهم مهمی در رونق اقتصادی کشور ایفا کرد و این مهم نیازمند تامین و تجهیز زیرساخت‌ها، گسترش امکانات رفاهی و مشارکت و همدلی مردم و مسئولان است.

این استاد جامعه‌شناسی با تاکید بر جذب گردشگر، خواستار تلاش برای حفظ زیست بوم اصیل این روستای صخره‌ای و تاریخی و عدم خدشه و اختلال در زندگی بکر مردم این منطقه شد و گفت: ثبت روستای صخره‌ای و تاریخی “میمند” کرمان در فهرست میراث جهانی یونسکو، پیوند بیشتر با جامعه جهانی را میسر خواهد کرد.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها با اعلام اینکه روستای صخره‌ای و تاریخی “میمند” در سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در بن آلمان برگزار شد، به عنوان نوزدهمین میراث فرهنگی ایران به ثبت جهانی رسید، افزود: با این ثبت، پس از ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان، سه اثر از استان کرمان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

2236 ثبت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *