جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

برگزاری جشنواره بزرگ “سلام به کودکی” در کاخ نیاوران

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ مهر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۱۵ – به گزارش خبرگزاری مهر، این جشنواره با همکاری این مجموعه و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و با هدف آموزش و معرفی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با برگزاری برنامه های فرهنگی، متنوع و شاد در بخش های میراث طبیعی، خلاقیت، صنایع دستی، میراث فرهنگی مادی، میراث فرهنگی معنوی، تفریح، ایمنی و سلامت و گردشگری میزبان کودکان و خانواده هایشان است.

آشنایی با خواص، بهداشت سبزیجات و کاشت و در نهایت نقاشی سبزی منتخب کودک بر روی گلدان و آشنایی با گونه های پرندگان و زیستگاه آنان در باغ نیاوران و آموزش تداوم حیات آنان توسط دامپزشک دوستدار باغ نیاوران و نقاشی از پرندگان پس از آشنایی از جمله برنامه هایی است که در بخش میراث طبیعی این جشنواره اجرا می شوند.

ساخت وسایل کاربردی همچون عروسک، کلاه، فرفره، بادبادک، بروشور و کاتالوگ، نقاشی و غیره از جمله برنامه های تقویت خلاقیت کودک هستند و آشنایی عملی با صنایع دستی شامل آموزش ساخت سفال چرخ ساز و دستی، بافت فرش، چاپ باتیک با طرح های ایرانی و ساخت و طراحی و رنگ کاشی برنامه های حوزه صنایع دستی این جشنواره را تشکیل می دهند.

در بخش میراث فرهنگی مادی جشنواره باستان شناسی، مرمت بنا، مرمت سفال، نوشتن الواح گلی با خطوط باستان و راهنمایی در موزه به کودک آموزش داده خواهد شد.

شاهنامه خوانی، موسیقی کودک، ورزش های باستانی، قصه گویی کهن، کتاب های کهن، مسابقات و بازی های سنتی همچون طناب کشی، هفت سنگ و غیره و بازی های کودکانه قدیمی مانند زو، گرگم به هوا و استپ هوایی از جمله برنامه های بخش میراث فرهنگی معنوی جشنواره هستند.

برگزاری جنگ شادی توسط گروه کودک محبوب و معروف، مسابقات، عکاسی کودکان در لباس قاجار، نقاشی صورت کودک و غیره از جمله برنامه هایی است که برای ایجاد فضای شاد و پر شور و نشاط برای کودکان تدارک دیده شده است.

آموزش اطفا حریق توسط آتش نشانان، آموزش کمک های اولیه توسط هلال احمر و آموزش نکات ایمنی لازم به رعایت در سفرهای زمینی توسط کودکان از طریق کانون جهانگردی و اتومبیل رانی و ترویج فرهنگ اتومبیل ایمن با نقش بخشیدن به کودکان به عنوان همسفران کوچک در سفرهای زمینی با خودرو و آموزش نکات لازم برای تاثیر نقش آنان در کاهش یا افزایش خطرات رانندگی برنامه هایی هستند که در بخش آموزش ایمنی و سلامت به کودکان اجرا می شوند.

آشنایی با مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در کنار ترویج فرهنگ سفر و گردشگری به صورت بازدید از کاخ موزه ها و نمایشگاه های حوزه کودک با قطار گردشگری به سرپرستی یکی از کودکان آموزش دیده به عنوان راهنما و آموزش ترویج فرهنگ سفر و گردشگری و چگونگی افزایش ضریب ایمنی در سفرهای زمینی به ویژه با اتومبیل برنامه های بخش گردشگری این جشنواره را تشکیل می دهند.

رونمایی از کتاب پارچه ای زال و سیمرغ جهت استفاده تمامی کودکان از جمله کودکان اوتیسم، کم توان ذهنی و نابینا در تاریخ چهارشنبه ۱۶ مهرماه از ساعت ۱۷:۳۰ و اجرای شعار جشنواره “سلام به کودکی” با حرکات ورزشی “برای تو نیک” که برای کودکان سندرم دی، کم توان جسمی و نابینا جنبه درمانی دارد در تاریخ پنج شنبه ۱۷ مهر ماه از ساعت ۱۷:۳۰ از جمله ویژه برنامه های این جشنواره است که برای کودکان استثنایی نیز تدارک دیده شده است.

همچنین شاهنامه خوانی کودک و اجرای ورزش زورخانه ای توسط کودکان در تاریخ جمعه ۱۸ مهر از ساعت ۱۷:۳۰ دیگر ویژه برنامه این جشنواره را تشکیل می دهد.

علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره و استفاده از برنامه های آن می توانند ۱۶ تا ۱۸ مهرماه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و برنامه های جشنواره تا ساعت ۲۰ ادامه خواهند داشت.

IMG12135895 برگزاری جشنواره بزرگ سلام به کودکی در کاخ نیاوران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *