رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ مهر ۱۳۹۳

نمایشگاه ایران از نگاه جهانگردان دوره قاجار در کاخ نیاوران

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۱۲ – تهران-ایرنا- نمایشگاه ایران از نگاه جهانگردان در دوره قاجار به مناسبت هفته گردشگری در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه یاد شده می توانند تا ۱۸ مهرماه جاری از ساعت ۸ تا ۱۶ به کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهیدباهنر (نیاوران) مراجعه کنند و مجموعه تا ساعت ۱۷ فعال خواهد بود.

در این نمایشگاه ۴۰ تصویر گراور از شهرهای مختلف ایران و آداب و رسوم مردم در دوره قاجار به نمایش گذاشته شده است.

این آثار توسط جهانگردانی که در دوره قاجار به ایران سفر می کردند ترسیم و در سفرنامه هایشان چاپ می شده است.

گراورسازی که با عنوان چاپ هنری نیز شناخته می شود، شاخه ای از هنرهای تجسمی است که در آن اثر هنری از طریق چاپ تصویر بر روی یک سطح، عموماً کاغذ یا گاهی پارچه، چرم، پلاستیک و سطوح دیگر، توسط هنرمند به صورت دستی خلق می شود. چاپ آثار هنری می تواند به روش های مختلفی از جمله چاپ فلزی، چاپ سنگی، چاپ چوب، چاپ دیجیتال و فرایندهای هنری مبتنی بر انواع حکاکی صورت پذیرد.

چاپ های هنری امکانات فنی صوری و بیانی بسیار متنوعی را در اختیار هنرمند می گذارد و علاوه بر این هنرمند به مدد چاپ و تکثیر اثر خود می تواند نمونه های ارزان تری را در دسترس مخاطبان قرار دهد. چاپ از طریق انتقال مرکب از یک کلیشه یا صفحه مسطح آماده شده بر روی سطح کاغذ یا مواد دیگر پدید می آید.

81336989-5992928 نمایشگاه ایران از نگاه جهانگردان دوره قاجار در کاخ نیاوران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *