جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آموزش نیروهای نظامی در برخورد با میراث فرهنگی احیا می شود

تاریخ بروزرسانی :
۷ مهر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ – به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی در نشست تخصصی میراث فرهنگی و جنگ در کاخ نیاوران با اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست پیرامون آموزش نیروهای نظامی جهت برخورد صحیح با آثار مربوط به میراث فرهنگی کشور گفت: با تجربه ای که داشتیم نیروهای نظامی در گذشته هنگام آموزش نحوه برخورد صحیح و حفاظت از آثار بسیار مشتاق و علاقه مند به کسب اطلاعات بودند؛ اما متاسفانه طی ۱۵ سال اخیر این مهم به فراموشی سپرده شده و هم اکنون در حال برنامه ریزی جهت احیای این مهم هستیم.

وی گفت: معرفی زحماتی که دلسوزان میراث فرهنگی کشور در مقطع تاریخی دفاع مقدس متحمل شده اند و همچنین کارهای بزرگ و جهاد عظیمی که برای حفظ این میراث عظیم کشورمان انجام شده است، امری مهم و شایسته است.

وی توضیح داد: در ساختار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برخی مدیریت ها اعم از اموال، بافت ها و معاونت معرفی آموزش باید فعال شوند تا امور مربوط به حفاظت از آثار و آموزش با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی اظهار داشت: تخریب آثار تنها مربوط به جنگ نیست؛ از اینرو درحال مطالعه بر روی مدیریت کاهش خطرات در میراث فرهنگی هستیم تا میزان مشارکت دستگاه های مختلف و همچنین نوع و میزان خطرات در بروز حوادثی همچون زلزله و خشکسالی تعیین شده تا تمهیدات و اقدامات لازم جهت حفظ آثار اندیشیده شود.
طالبیان گفت: موضوع مستند سازی آثار مقوله بسیار مهمی است که درصورت تامین بودجه لازم با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد و به سمت دیجیتالی شدن می رود.

وی با اشاره به شعار یونسکو مبنی بر سرعت تخریب بسیار زیاد آثار تصریح کرد: از اینرو احیای انجمن های میراث فرهنگی که محلی هستند ضروری بوده و با توجه به کمبود اعتبارات و وجود مشکلات، کمک گرفتن از عموم مردم جهت حفاظت از میراث فرهنگی کشور و معرفی ارزش های آن ها جهت جلوگیری از تخریب امری شایسته خواهد بود.

IMG23132392 آموزش نیروهای نظامی در برخورد با میراث فرهنگی احیا می شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *