جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جذب هر ۸ گردشگر خارجی یک شغل دائم ایجاد می‌کند

تاریخ بروزرسانی :
۷ مهر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ – عضو هیت علمی دانشگاه حکیم جورجانی گرگان گفت: جذب هر هشت گردشگر خارجی یا هر ۱۱۰ گردشگر داخلی منجر به ایجاد یک شغل دائم در کشور می‌شود.

مهدی سقایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویانش ایران (ایسنا)، منطقه خراسان، با بیان اینکه صنعت گردشگری نقش مهمی در ارزآوری و ایجاد اشتغال در کشور دارد، افزود: این صنعت مهمترین نقش در ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داده و نوعی کمک به افزایش صادرات غیرنفتی در کشور است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در برنامه‌ریزی‌های کشوری برنامه چهارم توسعه به طور جدی مورد توجه قرار گرفت، افزود: در برنامه پنجم توسعه با استفاده از تجربیات برنامه قبل اقدامات خوبی در حوزه گردشگری به خصوص در سه حوزه گردشگری مذهبی، اکوتوریسم و درمانی انجام شد.

عضو کمیته برنامه‌ریزی میان‌مدت گردشگری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه دو مشکل عمده وجود داشت، اضافه کرد: اعلام بی‌رویه مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری که در این برنامه مورد توجه بود علاوه بر هزینه‌بر بودن هیچ کمکی به توسعه این صنعت نکرد.

سقایی ادامه داد: انتخاب مناطق نمونه گردشگری بدون کار کارشناسی و در نظر گرفتن زیرساخت‌ها مانند راه دسترسی به منطقه و یا وجود آب و برق و گاز در آن انجام شد و تنها با وجود یک چشمه آب گرم، آن منطقه جزو مناطق خاص برای جذب گردشگر داخلی و خارجی شده است در حالی که باید ابتدا مناطق نمونه گردشگری ویژه را به تعداد محدود و بر اساس زیرساخت‌های آن‌ها پرورش بدهیم و سپس دیگر مناطق مورد توجه واقع شوند.

وی در مورد برنامه ششم توسعه صنعت گردشگری گفت: نباید به صنعت گردشگری به عنوان یک کالای لوکس نگاه کرد و نمی‌توان یک برنامه جامع را برای تمام استان‌های کشور در نظر گرفت بلکه ابتدا استان‌های‌ مستعد در کشور شناسایی شوند و سپس برای هر منطقه بر اساس جاذبه خاص، توسعه گردشگری انجام شود.

UTF 8 B MjMtNDM2LmpwZw  جذب هر 8 گردشگر خارجی یک شغل دائم ایجاد می‌کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *