جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در سطح بین المللی

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ اسفند ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به استان خراسان رضوی با حضور در مجموعه فرهنگی تاریخی توس از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بازدید و به این شاعر بزرگ پارسی گوی ادای احترام کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مسعود سلطانی فر که به استان خراسان رضوی سفر کرده است ظهر امروز با حضور در مجموعه فرهنگی تاریخی توس از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی ، موزه توس و مقبره مهدی اخوان ثالث شاعر پر آوازه خراسانی بازدید به عمل آورد.
وی در این بازدید با بیان اینکه آرامگاه فردوسی یکی از بزرگترین ظرفیت های فرهنگی خراسان رضوی است گفت: شورای احیای توس به زودی تشکیل می شود.
سلطانی فر همچنین با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در ۲۵ اردیبهشت ماه هر سال یادآور شد: مراسم بزرگداشت این شاعر بزرگ امسال در سطح بین المللی و در شان نام حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار خواهد شد.
سلطانی فر همچنین با حضور در محل آرامگاه مهدی اخوان ثالث به مقام این شاعر بزرگ خراسانی ادای احترام کرد و در حاشیه آن با یکی از شاعران تاجیکستان دقایقی را صحبت و گفتگو کرد.
معاون رئیس جمهور همچنین در جلسه ای با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، معاونین این اداره کل و تعدادی از کارشناسان به بررسی مهم ترین موضوعات مرتبط با توس و آرامگاه فردوسی پرداخت.
در این جلسه که با توضیحات رجبعلی لباف خانیکی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی پیرامون آخرین اقدامات صورت گرفته در توس و آرامگاه فردوسی حکیم همراه بود، سلطانی فر بررسیدگی کامل و توجه هرچه بیشتر به مجموعه توس و آرامگاه فردوسی تاکید کرد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با حضور در قبرستان سفالقان توس محل کاوش های باستان شناسی مقبره منسوب به امام محمد غزالی از این محوطه تاریخی نیز بازدید به عمل آورد.
سلطانی فر همچنین در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوی با حضور در منطقه کوهسنگی از پروژه موزه بزرگ خراسان بازدید و از برنامه ریزی های جدی سازمان میراث فرهنگی کشور برای تکمیل و بهره برداری هرچه سریع تر این موزه خبر داد.

untitled برگزاری مراسم بزرگداشت روز فردوسی در سطح بین المللی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *