جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باید و نبایدهای سفر به شمال کشور در زمستان

تاریخ بروزرسانی :
۷ بهمن ۱۴۰۲

وقتی صحبت از سفر به شمال می‌شود اکثر ما خاطراتی از سفرهای بهاری و تابستانی به این منطقه برایمان زنده می‌شود. تعداد گردشگران شمال کشور به دلایل بسیاری در زمستان‌ها بسیار کمتر از سایر فصل‌های سال است.البته که سرزمین‌های پست کناره دریای خزر، زمستان را هم همچون فصل‌های دیگر با ملایمت و با آب و هوایی معتدل پشت سر می‌گذارند، اما برای رسیدن به آن‌ها باید سرما و ارتفاع کوهستانی خشن را پشت‌سر بگذاریم.
این است که اکثر ما عطای دیدن دریای خزر در زمستان را به لقایش می‌بخشیم و این سفر را به نیمه گرم سال موکول می‌کنیم.
اما خوب است بدانید که چهره زمستانی دریا و جنگل هم جذابیت‌ها و طرفداران خود را دارد. برای سفر زمستانی به شمال اما باید تمهیدات ویژه‌ای بیندیشید که شاید در فصول دیگر ضروری نباشد.
نکاتی که باید در سفر زمستانه به شمال در نظر بگیرید را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

باید و نبایدهای سفر به شمال باید و نبایدهای سفر به شمال کشور در زمستان

خودرو را قبل از سفر چک کنید

این نکته‌ای است که برای شروع هر سفر جاده‌ای با خودروی شخصی باید رعایت کنید اما در زمستان تأکید بیشتری بر انجام آن داشته باشید.
در فصل‌های دیگر ماندن در جاده به علت نقص فنی اتومبیل ممکن است تنها زمان‌بندی سفر شما را به هم بریزد، اما در زمستان در جاده ماندن امکان خطر جانی دارد. ممکن است راه‌ها به دلیل بوران و برف و بهمن بسته شود و شما به مدت طولانی در جاده حبس شوید.
پس قبل از آغاز سفر زمستانی به شمال اتومبیل را از نظر فنی، کنترل چرخ‌ها و سالم بودن تایر‌ها، داشتن ضد یخ و شیشه‌شوی، سالم بودن سیستم گرم‌کننده شیشه‌ها و برف‌پاک‌کن و سالم بودن سیستم گرمایشی چک کنید.

وسایل ایمنی به همرا داشته باشید

همراه داشتن زنجیر چرخ، بطری آب، غذای خشک مقوی به تعداد نفرات، لباس گرم و پتو، کفش یا چکمه اضافه، چراغ قوه، باتری اضافه و مثل این‌ها، اگر در سرما گرفتار شدید، به شما کمک خواهد کرد.
هواشناسی را چک کنید
چک کردن هواشناسی هم برای آغاز هر سفری توصیه می‌شود ولی در زمستان حرکت قبل از چک کردن آب و هوای مقصد و مسیر کار عاقلانه‌ای نیست. اگر طوفان و بارش برف برای جایی پیش‌بینی شده، توصیه می‌کنیم که سفر خود را به تعویق بیندازید و ریسک جاده پر پیچ و خم شمال را در آب و هوایی ناپایدار نپذیرید.

باید و نبایدهای سفر به شمال 2 باید و نبایدهای سفر به شمال کشور در زمستان

اگر با برف و بوران روبه‌رو شدیم چه کنیم؟

در بارندگی، بوران و مه در شب یا روز باید تلاش کنید خوب ببینید و خوب دیده شوید. چراغ‌های مه‌شکن را روشن کنید. گرمکن شیشه‌ها را فعال کنید و برف‌پاک‌کن را روی سرعت مناسب تنظیم کنید. اگر شیشه‌ها یخ زده، توقف کنید و یخ‌ها را کامل از روی تمام شیشه پاک کنید.
آهسته برانید. نسبت به سرعت همیشگی سرعت خود را حداقل ۵۰درصد کاهش دهید. فاصله خود را با خودروی جلویی زیاد کنید و اگر سطح جاده لغزنده و سُر است، حتماً از زنجیر چرخ استفاده کنید.
اگر برف و یخ را در مسیر پیش‌بینی می‌کنید، یک کیسه شن در صندوق عقب داشته باشید. از کنترل کروز اتومبیل استفاد نکنید. اگر مجبور شدید بایستید، تا حد ممکن موتور و بخاری را روشن نگه دارید.

قبل از سفر اقامتگاه خود را رزرو کنید

این نکته هم ضروری است که در سرما یا خستگی ناشی از مسیر سخت، نباید تازه در مقصد به فکر یافتن اقامتگاه باشید. با رزرو و اجاره ویلا در شمال مجهز به وسایل گرمایش کافی در مکانی امن و نزدیک به شهر، خیال خود را از بابت محل اقامت راحت کنید.
گر چه حجم مسافران زمستانی شمال بسیار کمتر از تابستان است و امکان پر بودن اقامتگاه‌ها کمتر، اما باز هم خوب است که ریسک نکنید و با استفاده از وبسایت رزرو آنلاین جابیت با چک کردن تمام خصوصیات و امکانات ویلا، آن را برای زمان مشخص شده برای سفرتان رزرو کنید.
حتی می‌توانید اگر میل دارید، اجاره ویلای استخردار با آب گرم و دلپذیر را در فصل زمستان که شنا در دریا هم ممکن نیست، امتحان کنید.
با جست‌وجوی مشخص مقصد در وبسایت جابیت اطلاعات ویلاها را محدود به همان شهر کنید. مثلاً بنویسید رزرو یا اجاره ویلا در رامسر و در نتایج، فقط ویلاهای موجود در رامسر را ببینید.

باید و نبایدهای سفر به شمال 1 scaled باید و نبایدهای سفر به شمال کشور در زمستان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد