رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ مهر ۱۳۹۳

بازرسی استانداری فارس: پرونده ‘بهرام گور’ در دست بررسی است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۲۳ – شیراز- ایرنا- مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس گفت: پرونده مربوط به بهره برداری از معادن منطقه حفاظت شده ‘بهرام گور’ در دست بررسی است.

‘دارا کیانی ‘ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده بهره برداری از معادن منطقه بهرام گور با داشتن ویژگی های خاص زیست محیطی از موضوع هایی است که اکنون در دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس در دست بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: کارشناسانی از این دفتر به منطقه بهرام گور اعزام شده اند تا در ارتباط با این منطقه با در نظر گرفتن تمام شرایط و استفاده از نظرات کارشناسی تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

کیانی از حل و فصل ۲۲ مورد اختلاف میان دستگاه های اجرایی استان فارس در یک سال اخیر خبر داد و افزود: در این ارتباط بسیاری بن بست های فراروی توسعه استان با درایت استاندار از میان برداشته شده اند.

وی گفت: استان فارس در مسیر توسعه در برخی حوزه ها در سالیان گذشته در بن بست قرار گرفته بود زیرا قانون مدونی در این حوزه ها برای رفع اختلاف دستگاه ها وجود نداشت و موارد مزبور راه توسعه استان را مسدود کرده بودند که با درایت استاندار فارس و ارائه راهکارهایی، اختلاف میان دستگاه ها در این موارد رفع شده است.

کیانی خاطرنشان کرد که دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس مشکلات و اختلافات بین دستگاه های اجرایی را رفع می کند و این مساله به سیر توسعه و پیشرفت استان شتاب می بخشد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس گفت: از آنجا که محیط زیست و منابع طبیعی باید در فرایند توسعه استان حفظ شوند، حل اختلافات بین دستگاه های اجرایی با لحاظ شرایطی که توسعه استان نیز دچار مشکل نشود از حساسیت زیادی برخوردار است و نیازمند دقت نظر زیادی است.

وی افزود: تاکنون موردی در حل اختلافات میان دستگاه های اجرایی استان نبوده است که تصمیم گیری ها در راستای تخریب محیط زیست و منابع طبیعی صورت گرفته باشد.

منطقه حفاظت شده’بهرام گور’ در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و در کنار جلوه های بکر زندگی جانوری، معادن غنی را در خود جای داده است.

شهرستان نی ریز با جمعیتی افزون بر ۱۲۷ هزار نفر در ۱۹۲ کیلومتری شرق شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

81349788-6014506 بازرسی استانداری فارس: پرونده 'بهرام گور' در دست بررسی است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *