جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

با رضایت خانواده مقتول، محیط بان محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ فروردین ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۱/۱۷ – پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بیست و هفتم شهریورماه سال ۱۳۹۰ ، محیط بانان پناهگاه حیات وحش بوروئیه در شهرستان خاتم استان یزد متوجه حضور شکارچیان غیرقانونی در ضلع جنوب غربی منطقه می شوند.

محیط بانان به جستجوی منطقه می پردازند اما ردی از شکارچیان نیافته و به ناچار در آستانه تاریک شدن هوا در مسیرهای خروجی به کمین می نشینند.

پس از مدتی انتظار در ساعت ۱۹٫۴۵ حوالی غروب آفتاب، ۲ نفر شکارچی سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت به کمین مامورین نزدیک شده و با مشاهده مسیر کاملا مسدود، موتورسیکلت را رها کرده و هرکدام به سمتی می گریزند.

930117 borhaani با رضایت خانواده مقتول، محیط بان محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت

رحیم بیگی با یک قبضه سلاح شکاری پای پیاده به سمت کوه فرار میکند و محیط بان کرامت برهانی نیز به تعقیب وی می پردازد. محیط بان چندین بار فرمان ایست می دهد و تیرهوایی شلیک می کند اما شکارچی به فرار خود ادامه می دهد.

محیط بان روی زمین نشسته، گلوله ای به سمت شکارچی شلیک می کند و رحیم بیگی نقش زمین می شود. گلوله از پشت به باسن رحیم بیگی برخورد کرده و از پهلوی وی خارج می شود.

پس از تماس مامورین و حضور عوامل اورژانس، رحیم بیگی بوسیله آمبولانس از محل حادثه منتقل می شود اما بر اثر شدت جراحات و خونریزی زیاد پیش از رسیدن به بیمارستان به رحمت خدا می رود.

930117 borhaani 5 با رضایت خانواده مقتول، محیط بان محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت

مرحوم بیگی حدودا ۴۵ ساله اهالی شهرستان بوانات استان فارس، دارای همسر و ۳ فرزند کوچک بود.

پس از این حادثه کرامت برهانی بازداشت و به زندان مرکزی شیراز منتقل می شود. در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری شعبه ۵ استان فارس، محیط بان برهانی مقصر شناخته شده و به قصاص محکوم می شود و حکم جهت تایید به دیوان عالی کشور ارجاع می شود.

930117 borhaani 6 با رضایت خانواده مقتول، محیط بان محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت

کرامت برهانی حدود یکسال را در زندان مرکزی شیراز در انتظار چوبه دار و اجرای حکم اعدام گذراند تا اینکه در روزهای پایانی سال ۱۳۹۲ و در آستانه تعطیلات نوروز، اولیاء دم مرحوم رحیم بیگی یعنی پدر و مادر، همسر و یکی از فرزنان وی که به سن قانونی رسیده است از قصاص محیط بان برهانی گذشت کرده و با اعلام رضایت شرایط آزادی وی را فراهم نمودند.

نهایتا با توجه به تعطیلات رسمی، پس از طی مراحل قانونی در روز یازدهم فروردین ماه محیط بان برهانی از زندان مرکزی شیراز آزاد شده به آغوش خانواده خود بازگشت.

930117 borhaani 3 با رضایت خانواده مقتول، محیط بان محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت

جا دارد از خانواده محترم بیگی که با بزرگواری از حق قانونی خود مبنی بر قصاص محیط بان برهانی گذشت کرده و اجازه ندادند خانواده دیگری داغدار و بی سرپرست شود نهایت تشکر و قدردانی را نمود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد