جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

الکترونیک به کمک گردشگری ایران می آید

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۲۸ – ایرنا – رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه ریزی برای تحقق اهداف گردشگری الکترونیک خبرداد.

به گزارش روز شنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علیرضا ترحمی با اشاره به برنامه های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به منظور تحقق اهداف گردشگری الکترونیک خاطرنشان کرد: واگذاری مسئولیت اجرایی به بخش خصوصی به منظور سرعت در انجام خدمات ازجمله این برنامه ها است.

وی همچنین گفت: ایجاد مرکز داده در راستای گردآوری و یکپارچه کردن اطلاعات حوزه گردشگری و متولیان مرتبط، ارائه مکانیزم های ارتباطی بین دولت و موسسات و تاسیسات گردشگری به منظور ارسال اطلاعات مربوطه مطابق با استانداردهای بین المللی،ایجاد شبکه گردشگری در صدا و سیما به منظور معرفی آثار و جاذبه های گردشگری در عرصه جهانی و… از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در گام اول حوزه های حاکمیتی و نظارتی فعالیت ها مشخص شده که امید است با ایجاد بستر قانونی برای اجرای آن بتوان زمینه لازم برای توسعه این بخش را فراهم کرد و در گام دوم نیز باید ساختارهای ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی و بخش های خصوصی فعال در این عرصه مشخص شود؛ در این خصوص مقدمات آن فراهم و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری این طرح تکمیل می شود.

ترحمی با تاکید بر اهمیت گردشگری الکترونیک و نقش آن در توسعه و رونق بخش های مختلف صنعت گردشگری گفت: حوزه فناوری و گردشگری یا همان گردشگری الکترونیک را می توان تلفیقی از متدهای علم فناوری و صنعت گردشگری دانست که هر دو حوزه از مولدهای مهم اشتغال و درآمد در دنیای کنونی هستند.

وی با بیان اینکه نقش فناوری در معرفی، توسعه و ترویج محصولات گردشگری بر هیچ کس پوشیده افزود: استفاده از فناوری به منظور اطلاع رسانی و ارائه محتوا در فضای مجازی و نیز ارائه خدمات مرتبط با گردشگری از قبیل کسب و کار و تجارت الکترونیک در دنیای گردشگری دو موضوع مهم در این حوزه است.

ترحمی اضافه کرد: گردشگری الکترونیکی ابزاری برای تحقق اطلاع رسانی در خصوص جاذبه های گردشگری، امکان ارائه خدمات به صورت آنلاین، صرفه جویی در زمان وهزینه ها، فراهم آوردن تمهیدات لازم به منظور تصمیم گیری آسان گردشگران در انتخاب مکان های هدف گردشگری و ایجاد سیستم های جامعه اطلاعاتی از موسسات، تاسیسات و مسیرهای گردشگری است.
80999934 5431473 الکترونیک به کمک گردشگری ایران می آید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *