رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ شهریور ۱۳۹۴

گلستان میزبان نهمین جشنواره اقوام زمین

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۱۹- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان از برگزاری نهمین جشنواره اقوام زمین در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم کریمی، پیش از ظهر چهارشنبه (۱۸ شهریور) در نشست با رسانه‌های استان، از برگزاری نهمین جشنواره اقوام در روزهای ۲۴ الی ۲۷ شهریور خبر داد و گفت: تلاش کردیم تا نگاه جدیدی را برای جشنواره اقوام حاکم کنیم و به همین دلیل کارگروه‌های مختلفی ایجاد کردیم.

وی افزود: امسال جشنواره شهریور ماه برگزار می‌شود که به دلیل همزمانی با سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) با رویکرد برگزاری مراسم ازدواج سنتی اقوام اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که انتقادات زیادی به جشنواره‌های گذشته وارد بود، افزود: سعی کردیم امسال با هزینه کمتر و فعالیت‌های متنوع‌تر جشنواره را برگزار کنیم و در همین راستا مراسم ازدواج سنتی سه قوم ترکمن، سیستانی و کتول را همزمان با افتتاحیه نمایشگاه خواهیم داشت.

کریمی از برگزاری بین‌المللی جشنواره سال آینده خبر داد و گفت: امسال در راستای کاهش هزینه‌ها، سفرای خارجی در برنامه حضور نخواهند داشت و فقط تعدادی از کشورهای آسیای میانه دعوت هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۴ غرفه و حضور ۲۸ استان در این جشنواره ادامه داد: محل برگزاری به رغم وجود برخی مشکلات در گذشته، نمایشگاه بین‌المللی گرگان است، اما تلاش داریم با راه‌اندازی کامل موزه روستایی، این موزه محل دائمی جشنواره اقوام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان، در ادامه به دیگر طرح‌های گلستان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل گردشگری گلستان، ماندگاری مسافر است؛ به همین دلیل تمام توان خود را گذاشتیم تا همانند استان‌های غربی که طی سال‌های گذشته در این رابطه موفقیت‌های زیادی کسب کردند، طرح‌های بزرگ اجرا کنیم.

وی از پیگیری استان برای اجرای طرح گردشگری آشوراده با لحاظ الزامات محیط زیستی خبر داد و افزود: راه‌اندازی موزه روستایی در قرق که از نظر وسعت در خاورمیانه اولین است، راه‌اندازی پایگاه جهانی برج قابوس و سایت گردشگری آن و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در پارک ملی گلستان از برنامه‌های در دست پیگیری میراث فرهنگی است.

کریمی همچنین از پیگیری برای احیا و ثبت دیوار گرگان خبر داد و بیان کرد: همه این طرح‌ها در ماندگاری مسافر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: در نمایشگاه و جشنواره امسال ۱۸۴ غرفه صنایع دستی استان های مختلف را در معرض دید عموم خواهند گذاشت و در بخش آیین‌ها و موسیقی سنتی تاکنون ۱۴ گروه از استان‌های مختلف برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند که امسال در برخی شهرهای استان نیز این گروه‌ها برنامه اجرا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان در رابطه با هزینه‌های محل برگزاری نمایشگاه نیز گفت: سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بابت اجاره فضای نمایشگاه پرداخت شد و امسال این مبلغ به یک و نیم میلیارد ریال افزایش یافته، اما با رایزنی‌های مختلف توانستیم آن را تا سقف یک میلیارد ریال کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: محل کنونی برگزاری جشنواره مشکلاتی به ویژهدر بحث پارکینگ دارد و تلاش می‌شود که در سال آینده جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با توجه به راه‌اندازی موزه روستایی در پارک جنگلی قرق، در آن محل برگزار شود.

1362 گلستان میزبان نهمین جشنواره اقوام زمین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *