رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ تیر ۱۳۹۴

افتتاح تنها «تله‌کابین آبی و خاکی» کشور در چالیدره مشهد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۱۵-مدیر مجموعه تفریحی و توریستی چالیدره از افتتاح این مجموعه گردشگری در مشهد همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجوشان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان- محمود جوانمرد در حاشیه برنامه سفره‌های همدلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموعه چالیدره «ترن کوهستان» راه‌اندازی می‌شود که گردشگران را از پایین به بالای کوهستان می‌رساند.

وی افزود: دستگاه تله‌کابین، تله CH از ایتالیا خریداری شده است که تنها تله آبی و خاکی در کشور به شمار می‌رود و مساحت ۲۳۰ متر را بدون پایه از روی آب رد می‌کند.

جوانمرد عنوان کرد: چالیدره تنها برج ۳ منظوره در دنیاست که با ۵۰ نفر مسافر روی ارتفاع ۴۰ متری می‌ایستد و توقف می‌کند، سپس می‌چرخد، یعنی حرکت بالا و پایین چرخش در ارتفاع ۴۳ متری و بانجی جامپینگ را همزمان دارد.

وی ادامه داد: این برج تفریحی دارای استاندارد است و در شرق کشور برای اولین بار اجرایی شده است و اکنون در مرحله دکوراسیون داخلی است و تا عید فطر به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به کمبود مراکز تفریحی در استان خراسان رضوی و شهر مشهد، افزود: در برج سازی خیلی‌ها وارد شده‌اند، اما در این حوزه علاوه بر اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم برکات زیادی هست که جذب گردشگر را نیز شامل می‌شود.

جوانمرد عنوان کرد: از سال ۸۵ کار در حوزه گردشگری را آغاز کردیم و سال ۸۹ مجموعه چالیدره ‌آغاز بکار کرد و سرانجام طی ۵ سال کار و تلاش، عید فطر به بهره برداری خواهد رسید.

2282 افتتاح تنها «تله‌کابین آبی و خاکی» کشور در چالیدره مشهد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *