جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اصفهان صاحب «سازمان گردشگری شهرداری» می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ شهریور ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۲۲- نخستین پیشنهاد از سوی شهرداری اصفهان بود تا «سازمان گردشگری شهرداری» در این استان گردشگرپذیر ایجاد شود، و پس از بررسی‌هایی که مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه انجام دادند، حالا شهرداری اصفهان از اختصاص اعتبار برای آن و ایجاد این سازمان تا سال آینده خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، هفته‌ی گذشته «رضا امینی»، رئیس شورای اسلامی اصفهان اعلام کرد، «سازمان گردشگری شهرداری اصفهان، مصوبه وزارت کشور را گرفته است که در سال جاری ابلاغ خواهد شد و در سال آینده تشکیل می‌شود.»

هرچند اگر کسی از سابقه‌ی نامه‌نگاری‌ها و صحبت‌های انجام شده برای ایجاد این سازمان اطلاع نداشته باشد و در نگاه نخست این خبر را ببیند، یکی از نخستین علت‌های مطرح شدن این بحث را شاید کم‌کاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در حوزه‌ی گردشگری بداند که با توجه به گردشگرپذیر بودن این استان، مدیریت شهری اصفهان تصمیم به ایجاد این سازمان گرفته است. با این وجود شاید علت دست‌به کار شدن زودتر این استان برای ایجاد «سازمان گردشگری شهرداری» قبل از هر استان دیگری به صورت مستقل را بتوان قدری به این مساله تعمیم داد.

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در این زمینه به خبرنگار گردشگری ایسنا توضیح داد: شهرداری اصفهان قبل از آمدن من به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، درخواست ایجاد این سازمان را به وزارت کشور داده و اساسنامه‌ای نیز برای آن تهیه کرده بود. پس از مطرح شدن این بحث امسال مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مکاتبه با وزارت کشور اعلام کرد، تاسیس سازمان‌های گردشگری در کل کشور متوقف شود، تا دستورالعملی در این زمینه تهیه کنند.

او افزود: مدتی پیش براساس مکاتبه‌ای که مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با این اداره کل انجام داد، ‌اعلام کرد شهرداری‌های هر استان براساس چارچوب و ضوابطی که ابلاغ می‌شود، در صورت تمایل می‌توانند ایجاد سازمان گردشگری را در برنامه‌ی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: براساس ضوابط اعلام شده، باید اساسنامه‌ی پیشنهاد شده از سوی شهرداری اصفهان در اداره کل میراث فرهنگی استان بررسی و پس از آن نیز در کمیته‌ای که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور تشکیل شده، بررسی‌های لازم روی آن انجام شود و پس از آن نیز با تائید در این کمیته، «سازمان گردشگری شهرداری اصفهان» می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

او با تاکید بر این‌که اهداف ایجاد این سازمان باید در اساسنامه‌ی آن بررسی شود، ادامه داد: ما هنوز اساسنامه‌ی «سازمان گردشگری شهرداری اصفهان» را نخوانده‌ایم، باید نخست اساسنامه را بخوانیم و سپس نقطه نظرات سازمان میراث فرهنگی در آن اعمال شود.

الهیاری در پاسخ به این پرسش که ایجاد چنین سازمانی موازی کاری با معاونت گردشگری استان اصفهان محسوب نمی‌شود؟ بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان، بنای ایجاد این سازمان را، براساس تعامل و استفاده از ظرفیت شهرداری در جهت توسعه گردشگری می‌داند. در صحبتی که با مهدی جمالی‌نژاد _ شهردار اصفهان _ داشتیم، قرار شد اساسنامه‌ی این سازمان به اداره کل میراث فرهنگی استان منعکس و پس از آن بررسی شود.

او اضافه کرد: براساس صحبت‌های انجام شده،‌ پس از گذراندن فرآیند مورد نیاز در سازمان میراث فرهنگی کشور و اعمال نظر روی آن، با تعاملی مثبتی در این زمینه با یکدیگر همکاری می‌کنیم.

1256 اصفهان صاحب «سازمان گردشگری شهرداری» می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *