جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اساسنامه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جایی برای مزایده نگذاشت

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – این روزها با سر زبان افتادن بخش خصوصی به عنوان یکی از ملزومات مجالس و سخنرانی‌های مسئولان سازمان میراث و گردشگری انتظارات بخش خصوصی از این مسئولان افزایش یافته‌است چراکه معتقدهستند نام آنها نبایدبه کام دیگری خرج شود.

در این میان خبر امضای توافق نامه ایجاد دفاتر و نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری در خارج از کشور و افزایش معرفی جاذبه های گردشگری ایران در کشورهای مختلف سئوالاتی را بوجود آورد چراکه این توافق نامه به امضاء «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری کشور و «ابوالقاسم ایرجی کجوری» مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و «مرتضی حاجی» رئیس هیات مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی رسید .

در واقع، بر اساس این توافق نامه دفاتر و نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری در خارج از کشور با مشارکت کانون جهانگردی ایجاد خواهد شد.

«مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری کشور درخصوص چرایی انتخاب کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای عملیاتی کردن این توافق‌نامه به خبرنگار CHN‌گفت: «با توجه به آنکه این مرکز ظرفیت‌ها و تجربه لازم برای این کار را داشت این توافق‌نامه با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی امضا شد.»

او با تاکید برآنکه باید ساختار کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اصلاح و تقویت شود یادآور شد: «هنگامی که مسئولان جدید سازمان میراث و گردشگری را تحویل گرفتند حرف و حدیث‌های بسیار درخصوص این سازمان مطرح بود اما این صحبت‌ّها سبب از هم پاشیدن و ازبین رفتن سازمان میراث و گردشگری نشد. در خصوص کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز این قضیه صدق می‌کند و نباید به دلیل مسائل گذشته این کانون منحل شود. باید بارگذاری‌های جدید انجام شود و انحصار در کار نباشد.»

به گفته رحمانی موحد، بر اساس اساسنامه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، تبلیغات خارج از کشور بر عهده این مجموعه است از این رو برای امضای این توافق‌نامه مزایده‌ای شکل نگرفته‌است چراکه براساس وظایف سازمان و سایر بخش‌ها، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تنها تشکلی است که می‌تواند این کار را در عرصه بین‌المللی انجام دهد.

معاون گردشگری با تاکید برآنکه نقش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این توافق‌نامه یک نقش هدایت کننده است تصریح کرد: «هر شخص یا مجموعه‌ای که خواستار انجام تبلیغات ایران در کشور خود باشد می‌تواند درخواست خود را اعلام کند. این موارد در کمیته راهبردی مطرح و در نهایت گواهی اجازه فعالیت برای فرد انتخاب شده صادر می‌شود.»

به گزارش CHN، البته اساسنامه کانون جهانگردی و اتومبیل رانی نه تنها اجازه ایجاد دفاتر اطلاع‌رسانی ایرانگردی در داخل و خارج از کشور را به آن داده بلکه وظایف دیگری از جمله ترجمه و تبدیل گواهینامه‌های رانندگی ملی به گواهینامه رانندگی بین‌المللی، ارائه پلاک ترانزیت، صدور کارنه دوپاساژ (مجوز عبور گمرکی) و گواهینامه مالکیت بین‌المللی، صدور کارت‌های معرفی نامه بین‌المللی، دفترچه‌های کمپینگ و کارت بیمه به جهانگردان، عضویت در سازمان‌های بین‌المللی جهانگردی و اتومبیلرانی،تاسیس باشگاه و عضوگیری درراستای اهداف کانون، ایجاد مراکز تفریحی، گردشگری، فرهنگی، هنری و ورزشی، تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، تاسیس مراکز آموزش‌های علمی و کاربردی و پژوهشی در راستای تحقق اهداف صنعت توریسم و … نیز در اساسنامه این مجموعه ذکر شده‌اند. اینگونه به نظر می‌رسد چنین مجموعه‌ای با چنین اساسنامه‌ای دیگر جایی برای فعالیت سایر بخش‌های خصوصی فعال در حوزه گردشگری را نخواهد گذاشت.
IMAGE635280734486027147 اساسنامه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جایی برای مزایده نگذاشت

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *