رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

باز هم مرگ پلنگ

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ – خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- کشتار سریالی پلنگ ها در ایران ادامه دارد. در تازه ترین مورد پلنگی در مناطق شمالی ایران کشته شده است. لاشه تاکسیدرمی شده این جانور در مرز پیرانشهر کشف و ضبط و قاچاقچی این تاکسیدرمی متواری شد.

به گزارش CHN و به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، هفته گذشته نیروی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پیرانشهر با همکاری ماموران انتظامی مستقر در گمرک تمرچین لاشه تازه تاکسیدرمی شده یک پلنگ ایرانی را در هنگام خروج از مرز پیرانشهر کشف و ضبط کردند.

«فاروق سلیمانی»، رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر در این باره گفت: «لاشه تاکسیدرمی شده این پلنگ در جعبه ای چوبی به طول ۲٫۶۰ متر در یک کانتیر حمل بار کشف شده است.

گویا یک تبعه عراقی تاکسیدرمی کشف و ضبط شده را از استان های شمال کشور خریداری کرده و درصدد انتقال آن به کشور عراق بوده است.این تبعه عراقی پس از کشف تاکسیدرمی توسط ماموران گمرک تمرچین، متواری شده و از طریق مرز پیرانشهر به کشور عراق گریخته است.

به گفته سلیمانی، برابر گزارشات واصله و تحقیقات انجام گرفته لاشه تاکسیدرمی شده این پلنگ در شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان خریداری شده است و از تازگی پوست و بویی که از آن منتشر می شود مشخص است که به تازگی و طی یک ماه گذشته قبل شکار شده است.

این تاکسیدرمی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی قرار گرفته است.

آذر و دی امسال گزارش های رسمی و غیر رسمی متعددی از کشته شدن پلنگ ایرانی در زیستگاه های مختلف منتشر شده است. آخرین موارد گزارش شده، آسیب نخاعی پلنگی در تنکابن و شکار یک ماده پلنگ به همراه دو توله بوده است. با این حساب در کمتر از دو ماه گزارش کشته یا فلج شدن ۷ پلنگ منتشر شده است. با احتساب پلنگ مادر و توله ها، دتنها ر حدود یک ماه گذشته مرگ و فلج ۱۰ پلنگ در ایران گزارش شده است.
IMAGE635282507290165960 باز هم مرگ پلنگ

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *