رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

برخورد شدید با آژانس های مسافرتی متخلف

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ – مدیرکل نظارت وارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درصورت احراز کوچکترین تخلف از آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی با آنها شدیدترین برخورد می شود.

به گزارش پایگاه اراده ملی ،عبدالناصر میرچی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر،با بیان این که عمده تخلفات آژانس های مسافرتی، اجرانکردن تعهدات است،افزود:آنچه ما از آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی انتظار داریم این است که دقیقا آن چیزی را که تبلیغ می کنند و بر اساس آن قرارداد می بندند،اجرا کنند.

وی گفت: به عنوان مثال آژانسی موقع قرارداد با مشتری تعهد می کند که مشتری را در مقصد در یکی از هتل های سه یا چهارستاره اسکان دهد اما مشتری در مقصد در واحد دیگری با سطح کیفی کمتری اقامت داده می شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری با تاکید بر این که در مقطع مسافرت های نوروزی، سطح نظارت ها از نظر کمی و کیفی تشدید می شود،گفت: همه کشورهای دنیا در مقاطعی از سال با تراکم مسافران و سفر روبرو می شوند که به تبع آن، امکان تخلف،تخطی و عدول از تعهدات پیش بینی می شود.

میرچی با بیان این که شماره تلفن ۰۹۶۶۹ آماده دریافت شکایات مردم در همه نقاط کشور است،گفت:اکنون ۳۷۰۵ آژانس و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کشور فعال است و امیدواریم هیچ کدام تخلفی انجام ندهند.

وی گفت:اگر آژانسی قراردادی ببندد و توری را با پکیچ و کنداکتور خاص بفروشد و در اعمال آن تخطی کند ما به عنوان دستگاه نظارتی ورود و مطابق ماده ۳۱ آیین نامه نظارت و تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با متخلفان برخورد می کنیم.

میرچی گفت: برخوردها از اخطار کتبی آغاز می شود و در مواردی به تعلیق می رسد.

وی افزود: اگر در مواردی جرم و تخلف به صورتی محرز شود که صلاحیت دفتر مسافرتی از بین برود، قطعا به لغو مجوز فعالیت آن دفتر خواهد انجامید.

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری گفت:ما به طور معمول با اعزام گروه هایی بر چگونگی فعالیت آژانس های مسافرتی نظارت می کنیم اما بر اساس اختیارات تفویضی و اعطایی به استان ها ،ادارات کل میراث فرهنگی استان ها نیز نظارت مستقیم انجام می دهند.

میرچی در ادامه درباره سفرهای نورزی گفت: سفرها در کشور ما به هنگام نوروز معمولا به مقاصد سنتی شکل می گیرد.

وی با بیان این که ایران ما سراسر جاذبه است و جذابیت های گردشگری کشور صرفا در چهار استان شمالی یا احیانا در فارس یا هرمزگان خلاصه نمی شود،گفت:کسانی که قصد مسافرت در نوروز دارند در تعیین مقصد سفر بازنگری کنند.

میرچی با اشاره به این که اسامی آژانس ها و دفاتر بارها اعلام شده است،گفت: اگر مردم برای مراجعه به هریک از آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی تردیدی دارند،می توانند با اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری تماس بگیرند و ما به صورت موردی این آمادگی را داریم که آنها را به آژانس های مطمئن تر، برای گرفتن خدمات بهتر راهنمایی کنیم.

 

1392671790_201405170805_gardesh برخورد شدید با آژانس های مسافرتی متخلف

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *