رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

کتیبه دزدیده شده ایران باستان در کانادا کشف شد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ ‌پلیس محلی ؛کبک” در کانادا، خبر از کشف یک اثر هنری باستانی قرن ۵ پیش از میلاد داد که پیشتر از موزه هنرهای زیبای مونترال کانادا ربوده و در ادمونتون کشف شده است.

به گزاش سی بی اس کانادا، این اثر درواقع یک کتیبه باستانی متعلق به ایران باستان است. به گفته “جویس کمپ” از مقامات پلیس محلی کبک این اثر بسیار کمتر از ارزش واقعی آن معامله شده بود وهرچند امکان قیمت گذاری دقیق آن نیست اما دست کم بیش از ۱.۲ میلیون دلار ارزش دارد.

وی همچنین از ذکر نحوه معامله این اثر خودداری کرد و گفت به دلیل این که روند تحقیقات همچنان ادامه دارد، مجاز نیست دراین زمینه حرفی بزند و انتشار اطلاعات بیشتر منوط به خاتمه تحقیقات است.

کشف این اثر درحالی رخ داده است که این اثر درسال ۲۰۱۱ از موزه مونترال ربوده شده و دو سال تلاش برای یافتن این اثر می‌گذشت.

متهم به سرقت که اکنون دستگیر شده و مراحل قانونی را طی می کند، شخصی است به نام “سیمون متک” ۲۶ ساله که به گفته پلیس این اثر را درازای ۱۴۰۰ دلار خریده بود، پیشتر درگفتگو با همین شبکه خبری گفته بود این اثر هنری را تحسین می‌کند و این اثر، نماد بخشی از مسیر معنوی اوست!

طبق همین گزارش پلیس همچنان در تلاش برای کشف دومین اثر هنری ربوده شده ازموزه مونترال است که یک مجسمه رومی از جنس مرمر است و قدمت آن به قرن اول پیش از میلاد بازمی‌گردد.

شرکت بیمه طرف قرارداد با موزه مونترال برای افرادی که اطلاعات ارزشمندی بدهند که به بازگرداندن این آثار بینجامد، جایزه نیز تعیین کرده است.

اطلاعات پلیس حاکی است در میان اجناس یافت شده که از موزه مونترال کانادا به سرقت رفته مجسمه‌ای از جنس سنگ مرمر متعلق به قرن اول میلادی نیز دیده می‌شود.
IMAGE635282524461582930 کتیبه دزدیده شده ایران باستان در کانادا کشف شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *