رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

پیوند توریسم فرهنگی و جشنواره های موسیقی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ – خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه فرهنگ و هنر- در دیدار پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رییس ارتباطات بین الملل و توسعه گردشگری موسسسه ایتا لیلیی VIP بر حضور توریسم فرهنگی در جشنواره‌های موسیقی که در ایران برگزار می‌شود، تاکید شد.

طبق این گزارش، پیروز ارجمند در دیدار خود با رییس ارتباطات بین الملل و توسعه گردشگری موسسه ایتا لیلیی با بیان این مطلب گفت :« درچند دهه اخیر کمتر توریسم فرهنگی وارد کشورایران شده است . درحالی که ایران داری بیشترین تنوع موسیقی فولکور درکشورهای منطقه است .»

وی درادامه افزود: «بیشترین توریستی که وارد ایران می شود دربخش آثار تاریخی کشورحضوردارند درحالی که آنها ‌می‌توانند، فرهنگ ارزشمند بومی و قومی ایران آشنا یی بیشتری داشته باشند.»

دراین جلسه، با توجه به مجوز هایی که “استفانو تورین” از وزارت امور خارجه ایران و ایتالیا دریافت کرده است، نسبت به مباحث اجرایی، نحوه فعالیت و عقد تفاهم نامه همکاری بین دفترموسیقی و موسسه VIP مذاکرات اولیه انجام شد.

از جمله فعالیت هایی که بر اساس تفاهم نامه دنبال خواهد شد تمهیداتی است برای حضور گردشگران در اجراهای صحنه ای گروه های موسیقی نواحی ، محلی ،حضور درجشنواره های موسیقی فجر ،جشنواره موسیقی نواحی و استانی خواهد بود .

“استفانو تورین”، برای توسعه امر گردشگری میان کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند، مدتی پیش به ایران سفر کرده و مذاکراتی را با شهرداری تهران جهت تعاملات صنعت گردشگری انجام داده است. تور گردشگری جاده ابریشم با حضور نمایندگان کشورهای مختلف از ۲۶ بهمن درتهران با حضور نمایندگان کشورهای مختلف شروع شده است.

IMAGE635282405575523633 پیوند توریسم فرهنگی و جشنواره های موسیقی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *